Hendrika Geplaatst 17 September, 2014 Geplaatst 17 September, 2014 Wie weet hier meer over? Ik heb vorige week een Picanto gekocht van 2012. Vandaag een telefoontje van de garage dat ik terug moet komen omdat de achteras vervangen moet worden. Dit zou voor meerdere Picanto's gelden!!?? Quote
artcev Geplaatst 17 September, 2014 Geplaatst 17 September, 2014 Heb je het niet verkeert verstaan , Bij ons hebben ze wel een beugeltje bij de remmen vervangen op de achter as Was een terug roep actie Quote
Murcielaygo Geplaatst 17 September, 2014 Geplaatst 17 September, 2014 Bij mijn Picanto is vandaag de PCV-klep (in het inlaattraject) vervangen. Is ook een recall, maar nemen ze mee in het reguliere onderhoud. Die van mij is uit 2011/2012, maar daarbij nog niks gehoord over de as of een beugeltje daar in de buurt... Quote
John Kanon Geplaatst 17 September, 2014 Geplaatst 17 September, 2014 achteraf of achteras is maar 1 letter Quote
bigmac Geplaatst 18 September, 2014 Geplaatst 18 September, 2014 Bij mijn Picanto is vandaag de PCV-klep (in het inlaattraject) vervangen. Is ook een recall, maar nemen ze mee in het reguliere onderhoud. Die van mij is uit 2011/2012, maar daarbij nog niks gehoord over de as of een beugeltje daar in de buurt... Kia Recalls 200,000 Cars Due to Faulty Valves The Environment Ministry said Sunday that Kia is recalling over 197,000 cars due to defective PCV valves. Those subject to the recall include four models produced between Jan. 17, 2011 and July 16, 2012 -- 32,047 gasoline versions of the Ray 1.0, and 164,903 units of the Ray 1.0 Bi-fuel LPI, Morning 1.0 gasoline and Morning 1.0 Bi-fuel LPI. Their PCV valves were made from a kind of plastic that can be easily worn away. As such, engine oil is burned together with fuel, causing white smoke containing fine particles to come out of the exhaust pipes. The Ray 1.0 gasoline model, in particular, showed a defective rate of 13.1 percent with 345 cases of faulty exhaust pipe parts, leading to a mandatory recall. Kia also decided to issue a voluntary recall for the other three models equipped with the same component. Quote
jstalknecht Geplaatst 19 September, 2014 Geplaatst 19 September, 2014 Netjes van Kia, dit zie ik PON niet zo snel doen. Quote
arjan gt Geplaatst 19 September, 2014 Geplaatst 19 September, 2014 Teveel achterassen weggegeven Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
Picawhite Geplaatst 21 September, 2014 Geplaatst 21 September, 2014 Ha Ha , lach maar , maar auto's uit 1998 - 2005 worden nu nog terug geroepen voor modificatie's , betreft dus niet alleen nieuwe auto's. Dus zo kan het ook. En het zijn echt geen levensbedreigende reparatie's hoor tw rem systeem - ophanging etc Quote
bama67 Geplaatst 13 April, 2016 Geplaatst 13 April, 2016 Mijn Picanto vandaag ook terug voor beurt/apk. Ook nieuwe achteras. Wordt binnenkort vervangen. Gelukkig 7 jaar garantie!! Bedankt Wander Assen! Auto ook keurig door wasstraat gehaald. Top! Quote
fonzie Geplaatst 13 April, 2016 Geplaatst 13 April, 2016 Wie weet hier meer over? Ik heb vorige week een Picanto gekocht van 2012. Vandaag een telefoontje van de garage dat ik terug moet komen omdat de achteras vervangen moet worden. Dit zou voor meerdere Picanto's gelden!!?? Bij mijn Picanto is de achteras reeds in 2014 vervangen. Mijn achterbanden waren totaal versleten met een heel vreemd slijtagepatroon. Terwijl de voorbanden nog bijna als nieuw waren. Ik liet de achterbanden bekijken en in de werkplaats herkenden ze het probleem meteen. Er bleek een serie Picanto's uit 2011 geleverd te zijn met een "kromme achteras". Zo werd het probleem in de garage benoemd. Ze zouden de eigenaren dit niet uit zich zelf melden, ook al niet omdat men niet weet wie een " kromme achteras" heeft, maar reageren op het "piep-systeem". Dus eigenaren moeten zelf in actie komen. Ik kreeg ook nog gratis nieuwe achterbanden. Daarna geen probleem met de achterbanden meer gehad. Quote
Murcielaygo Geplaatst 13 April, 2016 Geplaatst 13 April, 2016 Dat vreemde patroon, was dat een zaagtand? Ik heb ook zoiets gehad, maar dat werd toegeschreven aan "cupping" van de banden. En op mijn kenteken is geen terugroepactie te vinden. Quote
fonzie Geplaatst 13 April, 2016 Geplaatst 13 April, 2016 Op sommige plekken was bijna het canvas zichtbaar aan de buitenkant van de band. Net of er "happen" uit waren genomen. Het middengedeelte van de band had nog wat profiel. Quote
bama67 Geplaatst 3 Mei, 2016 Geplaatst 3 Mei, 2016 update: zojuist mijn Picanto teruggebracht door Wander Assen. Achteras vervangen ( garantie) en 2 achterbanden( 4 jaar oud en 18000 km) vervangen. ( 1 op kosten van Wander, klasse!) Kijken of verbruik ook minder wordt, kan me voorstellen als banden niet recht onder de auto staan, het verbruik hoger zal liggen. Verbruik snelweg 1:15, pittige rijstijl gr, Marcel Quote
bama67 Geplaatst 3 Mei, 2016 Geplaatst 3 Mei, 2016 Een Picanto heeft geen achteras.... achterbrug? Quote
bama67 Geplaatst 3 Mei, 2016 Geplaatst 3 Mei, 2016 Draagarmen? Op nota staat toch echt 'achteras vervangen garantie' ... Quote
fonzie Geplaatst 4 Mei, 2016 Geplaatst 4 Mei, 2016 Een Picanto heeft geen achteras.... Even op de knieën en onder de achterbumper kijken. Dan zie je toch echt een achteras.! Ik heb mijn vervangen achteras met eigen ogen gezien. Quote
Creative Name Geplaatst 21 Mei, 2016 Geplaatst 21 Mei, 2016 Dat is de draagbalk van je chassis waar je achterwiel ophanging aan vast zit. Quote
ludoke Geplaatst 21 Mei, 2016 Geplaatst 21 Mei, 2016 Er is alleen een achteras als het een starre as is anders is het onafhankelijke wielophanging ,of bij achterwiel aandrijving Quote
rvanrookhuizen Geplaatst 25 Mei, 2016 Geplaatst 25 Mei, 2016 Hoe kunnen de wielen dan draaien? Zonder as...... Quote
ludoke Geplaatst 25 Mei, 2016 Geplaatst 25 Mei, 2016 Hoe kunnen de wielen dan draaien? Zonder as...... Omdat ze op de grond staan ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.