sandrop Geplaatst 27 September, 2014 Geplaatst 27 September, 2014 Hallo, ik heb een Ceed 1.6 uit 2009, Als ik over de straatstenen rijd dat hoor ik een tikkend/klapperend geluid rechtsvoor. Het klinkt vrij hard en op de asfaltweg hoor je er bijna niks van, Ik heb inmiddels mijn stabilisatie stand vervangen en vanmiddag ook het stabilisatie rubber (lager) helaas. Ook heb ik mijn schokbreker nagekeken, de taatspot lijkt in orde. Als ik zoek op het internet kan het verschilende dingen zijn, maar om nu een voor een alles te vervangen... Hij heeft nog net geen 80000km gelopen. iemand suggesties.. Gr, Sandro Quote
Crum Geplaatst 27 September, 2014 Geplaatst 27 September, 2014 Vaak is het toch de reactiestang, die met de kogel-koppelingen, die teveel speling heeft. Een enkele keer stond de centrale moer van de schokdempers niet vast. Verder geen ander dingen meegemaakt bij een deed. Quote
shakyboy Geplaatst 12 November, 2016 Geplaatst 12 November, 2016 Hallo Sandrop, heb jij de oorzaak van dit geluid nog kunnen achterhalen? Ik heb namelijk dezelfde klachten. Ik zou graag willen weten wat dit geluid zou kunnen veroorzaken. Bij voorbaat dank! Quote
bullet Geplaatst 12 November, 2016 Geplaatst 12 November, 2016 Motorkap openen en aan de kant van de rammel de centrale moer van de schokbreker aandraaien, dus niet de 3 moeren rondom, maar echt die ene in het midden, evt de schroefdradstang vasthouden met een tang of iets dergelijks. Als je stabilisatorverbinding al is vervangen is dit waarschijnlijk het probleem. grt. Quote
shakyboy Geplaatst 13 November, 2016 Geplaatst 13 November, 2016 Motorkap openen en aan de kant van de rammel de centrale moer van de schokbreker aandraaien, dus niet de 3 moeren rondom, maar echt die ene in het midden, evt de schroefdradstang vasthouden met een tang of iets dergelijks. Als je stabilisatorverbinding al is vervangen is dit waarschijnlijk het probleem. grt. Dankjewel voor de tip! Ik heb even zelf geprobeerd maar kreeg geen beweging in deze moer. Van de week maar even naar de garage. Groetjes, Richard Quote
Vorenhout Geplaatst 22 November, 2016 Geplaatst 22 November, 2016 Dankjewel voor de tip! Ik heb even zelf geprobeerd maar kreeg geen beweging in deze moer. Van de week maar even naar de garage. Groetjes, Richard Ik heb hetzelfde gehad bij mijn Kia Ceed SW uit 2010. Ik ben er een tijdje mee doorgereden maar uiteindelijk is mijn fuseekogel afgebroken met veel schade als gevolg. Kia heeft alles netjes opgelost zonder dat het mij geld heeft gekost. Het was alleen vervelend dat het in zuid-duitsland gebeurde tijdens de vakantie. Gelukkig op een stil, rustig weggetje en niet op de snelweg anders hadden de gevolgen rampzalig kunnen zijn. Willem Quote
shakyboy Geplaatst 30 November, 2016 Geplaatst 30 November, 2016 Ben vanmiddag bij de garage geweest. Het was inderdaad de stabilisatorverbinding links voor. Een bekend probleem bij de Kia Ceed. Probleem was in 10 minuten verholpen door vervanging en viel gelukkig nog onder de garantie van 7 jaar Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.