Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sorento van 2011 kan niet meer afgesloten worden.

Met geen enkele van de 2 afstandsbedieningen kan de auto worden afgesloten; er is geen enkele reactie. Aan de batterijtjes ligt het niet want openen gaat wel.

De centrale vergrendeling laat het afweten want sluiten met de sleutel in het deurslot lukt enkel voor de deur van de chauffeur. Dus de drie andere deuren manueel sluiten van binnen uit, dan de koffer sluiten met de sleutel en dan de deur van de chauffeur. Nogal omslachtig, en dan staat het alarm nog niet op.

Normaal gezien vergrendelt de auto zichzelf bij het wegrijden (indien snelheid groter dan 16 km/h) en dat systeem werkt ook niet evenmin als de knop die binnenin staat en alle deuren kan afsluiten.

Het lastige is dat ie het af en toe wel nog doet en nu zal je zien dat morgen bij de dealer alles normaal werkt  :mad: .

Iemand soortgelijke ervaringen ?

Greetz,

Alex

Posted

Geen ervaring, maar dit klinkt als een versleten relais in de vergrendelingsmodule.

Als die apart te wisselen zijn is er goed kans dat het dan alweer werkt. Anders zal waarschijnlijk de module vervangen moeten worden.

Posted

Helaas heb ik dit ook bij mijn rio uit 2013.

Het vervelende is inderdaad dat dit af en toe is.

De dealer heeft iets vervangen wat met het contactslot te maken heeft.

Helaas heeft dit niet geholpen.

Als ik bij de dealer ben dan werkt alles weer. :cry:

De dealer kan dan niks omdat tijdens het uitlezen alles werkt.

Omdat het bij mij tot nu toe af en toe voor komt laat ik het maar even zo.

Ik los het dan op om mijn auto weer te starten, even met de knop deurvergrendeling spelen en dan de sleutel er weer uit.

Bij mij werkt het dan weer totdat het probleem zich weer voor doet

Posted

Gelukkig heb ik een heel goeie dealer.

Dinsdag 7 oktober mag de auto immers binnen voor een nieuwe relais- en zekeringsmodule. Volgens de techniekers is het een relais zoals Murcielaygo ook al opperde. Kan natuurlijk niet apart vervangen worden dus moet de ganse module vervangen worden. 'k Ben toch wel blij met mijn 7 jaar garantie. Dat geven ze niet bij 'prullemerken' zoals BMW en Mercedes  :no: .

• 3 weeks later...
Posted

We zijn ondertussen 2 weken verder en alles werkt perfect !   :-)  :-)  :-)  :-) .

En dat allemaal zonder kosten.

• Like 1
  • 1 month later...