Mark14 Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Hallo, Ik ben aan het kijken om een Kia Rio te importeren vanuit Duitsland en ik probeer de rest-bpm te berekenen. De uitvoeringen daar wijken echter af van de Nederlandse dus dat maakt het ietwat lastig te vergelijken. Nu zie ik de Nederlands uitvoeringen allemaal op 109 g CO2 staan echter op het COC certificaat staat 119 g C02. Ik heb al hier en daar wat naar gegoogled maar kan het verschil niet verklaren. Een belangrijk verschil want 109 g levert een rest bpm van € 0,- op en 119 g € 850,- Wat meer info over de auto die ik op het oog heb: KIA Rio UB 5 deurs Duitse uitvoering: Edition 7 Variant: F5P31 Versie: M51BZ1 Wellicht dat iemand hier kan achterhalen of het klopt en waardoor het komt? Met dank Mark Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkerbart Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Kan ik wel verklaren. De mijne komt ook uit Duitsland. De edition 7 is een Duitse uitvoering en heeft GEEN eco logo en GEEN ISG.(Intelligent Stop and Go system) Omdat het daar niet verplicht is,andere normen. Dus de CO2 uitstoot is wat hoger omdat de motor niet afslaat bij stoplicht spoorwegen, .maar loopt gewoon door. http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/30543-bpm-en-co2-heffingen-2010-2013.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theoc Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Mijne is import Oostenrijk 114 g/km Edition 2012 F5P31 M51AZ1 geen eco geen start stop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Creative Name Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 De importeur in NL besteld z'n auto's zo bij de fabriek dat ze in het meest gunstige Nederlandse bijtellingstarief vallen, vandaar het verschil met Duitsland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.