Preston Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Ken een van jullie deze foutmelding in de klokkenwinkel van de Niro? Drie weken geleden verscheen deze melding bij m'n Niro en deze is toen met de berger naar de dealer gebracht. Na 3 dagen werd het gecontroleerd en bleek de accu dood waardoor uitlezen niet meer mogelijk bleek. Dealer heeft dit niet eerder meegemaakt en na navraag bij de importeur kregen ze het advies om de accu van een andere Niro om te bouwen en te kijken of uitlezen en oplossen foutmelding dan mogelijk is. Dit schijnt nogal een flinke klus te zijn en ze hebben dan natuurlijk een 2e Niro staan die niets doet dus ze zijn er nog niet aan begonnen. Verdere medewerking van de importeur krijgen ze niet zoals bv losse accu levering of iets dergelijks. En daar zit ik dan, inmiddels 3 weken zonder Niro - wel Rio in bruikleen - maar verder weinig zicht op oplossing. Ik heb al voorgesteld, geef me een andere Niro , zelfde bouwjaar, km stand in overleg...... maar zover is m'n dealer nog niet. Hebben jullie nog tips of advies van de HOE en WAT NU? vriendelijke groet, Cor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olympus Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 1 uur terug, zei Preston: Ken een van jullie deze foutmelding in de klokkenwinkel van de Niro? Drie weken geleden verscheen deze melding bij m'n Niro en deze is toen met de berger naar de dealer gebracht. Na 3 dagen werd het gecontroleerd en bleek de accu dood waardoor uitlezen niet meer mogelijk bleek. Dealer heeft dit niet eerder meegemaakt en na navraag bij de importeur kregen ze het advies om de accu van een andere Niro om te bouwen en te kijken of uitlezen en oplossen foutmelding dan mogelijk is. Dit schijnt nogal een flinke klus te zijn en ze hebben dan natuurlijk een 2e Niro staan die niets doet dus ze zijn er nog niet aan begonnen. Verdere medewerking van de importeur krijgen ze niet zoals bv losse accu levering of iets dergelijks. En daar zit ik dan, inmiddels 3 weken zonder Niro - wel Rio in bruikleen - maar verder weinig zicht op oplossing. Ik heb al voorgesteld, geef me een andere Niro , zelfde bouwjaar, km stand in overleg...... maar zover is m'n dealer nog niet. Hebben jullie nog tips of advies van de HOE en WAT NU? vriendelijke groet, Cor Morgen Preston, Geen tips van mij, maar weet best wel dat het een aardige klus is. Bij mij startte hij ook een keertje niet en eerste wat ze deden was de achterbank er uit halen. Alles doormeten en vonden toen ook niks. Je start accu is nm een onderdeel van je grotere accupakket. Daarna bouwden ze hem weer in en gebruikten een startaccu om hem te starten. Daarna nooit meer zoiets gehad eigenlijk. Maar verklaren konden ze het ook niet toen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Zoek eens op het forum; ik kan het nu niet vinden, maar ik ben er 90% zeker van dat iemand dit al eens eerder heeft gemeld op het forum.Dat bleek ik me correct te herinneren (meervoudig zelfs);Niro Hybride storing https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=35523&share_tid=25551 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Preston Posted May 8, 2022 Author Share Posted May 8, 2022 Dank je wel voor jullie reaktie olympus en Murcielaygo Zo lees ik ook dat de diverse hybride storingen verschillende meldingen kunnen weergeven. Daar wordt ik als leek niet echt wijzer van en zal het voor de dealer ook een kwestie van "zoeken" zijn. Zelf vindt ik het een beetje wrang dat de Niro nu 3 weken in de garage staat en ik het gevoel heb dat er eigenlijk niets is gebeurd, behalve dan het weten dat de accu's leeg zijn. Er is mij voor morgen - 10 mei - een telefoontje belooft ..... ik blijf in verwachting 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter-036 Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 Wat het, en niet alleen voor de dealer, ook niet makkelijker maakt, is dat er diverse foutcodes dezelfde oorzaak kunnen hebben, en dat er storingen zijn die meerdere foutcodes kunnen opleveren. Wie verzint zoiets? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Preston Posted May 9, 2022 Author Share Posted May 9, 2022 Zonet een telefoontje van de dealer gehad dat er deze week wat ruimte vrijgemaakt is om accu"s om te bouwen, en de 2e benodigde Niro staat ook klaar Daarna moet natuurlijk de foutcode gelezen worden en opgelost ( niet alleen worden gewist ) Leven in de brouwerij, ik begin weer wat hoop te krijgen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Preston Posted May 14, 2022 Author Share Posted May 14, 2022 En de Niro weer rijdend en wel op kunnen halen. Volgens de garage zijner 2 krukas sensoren vernieuwd en alles lijkt/is weer prima in orde Minpuntje is dat ik erachter kwam tijdens het naar huis rijden dat de airco geen koude lucht meer geeft. A.s. dinsdag een afspraak dat daar nog even naar gekeken wordt. ( bijvul/opnieuw vullen en/of pomp controle lijkt me) Maar we rijden weer, inclusief APK voor 2jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted May 14, 2022 Share Posted May 14, 2022 2 uur geleden, zei Preston: En de Niro weer rijdend en wel op kunnen halen. Volgens de garage zijner 2 krukas sensoren vernieuwd en alles lijkt/is weer prima in orde Minpuntje is dat ik erachter kwam tijdens het naar huis rijden dat de airco geen koude lucht meer geeft. A.s. dinsdag een afspraak dat daar nog even naar gekeken wordt. ( bijvul/opnieuw vullen en/of pomp controle lijkt me) Maar we rijden weer, inclusief APK voor 2jaar. Goed om te horen dat alles weer in orde is met de Niro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts