Jump to content

Recommended Posts

Posted

sinds een half jaar heb ik problemen met de ingebouwde navigatie van de Niro 

software al 2x geupdate door dealer.

Gaat en tijdje goed maar dan beginnen de problemen weer: positie op kaart gaat naar achteren als we voorwaarts rijden, bij gescheiden rijbanen zijn we spookrijder en weet soms niet waar we zijn...

Dus rijdt ik nu al bijna een half jaar met mn telefoon op het dashboard en maps als navigatie.

Dealer zegt dat de fabriek de software fout nog niet opgelost heeft...

Ben ik de enige die hier last van heeft?

• Confused 1
Posted

Hier geen problemen maar...

Lijkt me een (hardware) probleem met GPS antenne of aansluiting hiervan. Software kan dit niet oplossen lijkt me.

• Confused 1
  • Sad 1
Posted
32 minuten geleden, zei HenkM:

Hier geen problemen maar...

Lijkt me een (hardware) probleem met GPS antenne of aansluiting hiervan. Software kan dit niet oplossen lijkt me.

Ik sluit mij aan bij bovenstaande opmerking, een soortgelijk probleem heb ik gehad bij mij vorige auto (géén Kia overigens), de gps antenne was defect, kortom, lijkt een hardware probleem!

• Thanks 1
Posted
6 uur geleden, zei woonvorm:

Ben ik de enige die hier last van heeft?

Dat durf ik niet te zeggen, wel dat het niet bij elke niro zo is, dus is het eerder exemplaar specifiek dan een algemeen probleem.

En daardoor is de conclusie dat het een software probleem is op zijn zachts gezegd vreemd te noemen. Hooguit de combinatie met jouw auto, maar heel waarschijnlijk, zoals al eerder gemeld is is dit vooral een hardware probleem. Dan kun je nog wel een paar jaar wachten op de softwareupdate, maar die gaat waarschijnlijk nooit komen.

• Confused 1
Posted

Ik heb dit gehad met zelf geplaatste LED lampen, hier ging mijn navi ook helemaal van over de rooie..

Originele lampen terug gezet en nooit meer een probleem gehad..

• Confused 1
Posted

@woonvorm Klinkt niet als software, maar als slechte ontvangst, zoals anderen hierboven ook al aangaven.

Wat heb je zelf gewijzigd aan de auto? Niet om je terecht te wijzen, maar om mee te denken waar het aan zou kunnen liggen. Er kan namelijk iets het GPS-signaal storen, maar het zou ook kunnen dat als je het dashboard (of iets in die richting) open hebt gehad dat er een kabeltje beschadigd is of half losgekomen?

• Confused 1