guidoscm Posted September 9, 2015 Posted September 9, 2015 Sinds kort rijd ik een kia picanto met een active Navigon steun. Deze zit geschroefd links naast de klokken. ongeveer zo: (voorbeeld is TomTom steun) Ik wil deze steun vervangen voor een ander merk ( garmin) Weet iemand waar de draden naar toe lopen. Ik heb de zekering kast al los gehad, maar het lijkt of de kabel achter de radio weg komt. Welk deel van het dasboard kan je los halen om hier beter bij te kunnen. Ik zal kijken vanavond kijken of ik foto's kan maken in de auto zelf. Quote
guidoscm Posted September 10, 2015 Author Posted September 10, 2015 en nog een paar originele foto's De bekabeling loopt door het dashboard. Quote
Murcielaygo Posted September 10, 2015 Posted September 10, 2015 Ik zou het instrumentencluster verwijderen, waarschijnlijk kun je er dan bij. Maar om dat te doen moet helaas wel de omlijsting rond de radio er eerst af, dan de kappen rond de klokken en dan kunnen de klokken pas los. Op het forum staat ergens een beschrijving voor download. En anders kan een dealer je misschien een kopie geven van de inbouwhandleiding, daar kun je dan ook uithalen hoe dit weer los moet... Quote
picaman Posted September 10, 2015 Posted September 10, 2015 Was dit standaard ingebouwd, of nadien door eventuele vorige eigenaar? Anders es bij hem te rade gaan? Quote
Murcielaygo Posted September 10, 2015 Posted September 10, 2015 Was dit standaard ingebouwd, of nadien door eventuele vorige eigenaar? Ik heb dergelijke steunen in de brochure van de Picanto zien staan, dus vandaar mijn referentie naar de dealer; het is volgens mij een dealeraccessoire. Quote
guidoscm Posted September 10, 2015 Author Posted September 10, 2015 De vorige eigenaar zit in de familie, helaas zal die me weinig steun bieden. Kan nog wel even informeren bij de dealer. Zal komende week eens kijken of ik de kabel helemaal kan volgen. Misschien lukt het wel deze kabel er uit te trekken en de kabel voor mijn eigen gps er weer in. Had niet zoveel behoefte mijn halve dashboard open te leggen. Laat wel weten wat de oplossing is geworden. Quote
guidoscm Posted October 31, 2015 Author Posted October 31, 2015 Vanochtend tijd gemaakt voor de aanpassingen. De kabel liep uiteindelijk naar achter de radio en was daar met stekkers aangesloten bij de iso stekkers. Uit eindelijk het radio front er uit gehaald om de kabel goed te kunnen volgen. Daarna een 12V aansluiting gemaakt en de kabel van mijn kabel terug gevoerd. Hieronder enkele afbeeldingen: Quote
Recommended Posts