Rinus30 Posted January 1, 2022 Posted January 1, 2022 Mensen nog de beste wensen voor 2022.. Mijn vraag is : Ik heb een Sportage van 2016 , mijn navigatie gen2 heeft verbinding met wifi via een hotspot op mijn telefoon. De flitspaal meldingen krijg ik die altijd of alleen als ik een route heb ingesteld ? Zonder een route heb ik gereden maar kreeg geen meldingen, terwijl ik er toch vrij veel fltspalen ben gepasseerd. Quote
Murcielaygo Posted January 1, 2022 Posted January 1, 2022 Lijkt me logisch dat dit enkel werkt bij een route; alleen dan weet de navigatie dat je er langs rijdt. Een melding "in de buurt" zou anders ook tegemoetkomende flitsers op een snelweg of een parallelle weg triggeren.Mijn losse TomTom doet het ook zo. 1 Quote
Specialmade Posted January 2, 2022 Posted January 2, 2022 bij de Niro geeft de navigatie wel een melding, ondanks er geen route is ingesteld. De navigatie “ziet” waar je rijdt dus geeft wel een melding. 1 Quote
Rinus30 Posted January 2, 2022 Author Posted January 2, 2022 Mijn vraag ging over de 2de generatie navigatie in een Sportage. Ik weet niet wat er in de niro zit. Nu weet ik eigenlijk nog niks. Werkt de flitspaal nu wel of niet zonder een route in te stellen?? Quote
Murcielaygo Posted January 3, 2022 Posted January 3, 2022 Ik heb je eerste bericht nog eens bekeken, maar laat de navigatie als je een flitspaal ziet wel wat zien op het scherm?En doet 'ie dat wel als je een route programmeert?Overigens zijn meestal de vaste palen opgeslagen als POI en worden alleen de mobiele flitsers via Live Services binnengehaald, dus vaste palen zouden moeten waarschuwen los van Live-verbinding...Maar dat is obv ervaring met een losse navi en een paar andere merken met fabrieksnavi, geen Kia en al zeker geen Sportage. 1 Quote
Rinus30 Posted January 3, 2022 Author Posted January 3, 2022 Krijg geen melding, ook niet als ik een route ingesteld heb. Quote
Murcielaygo Posted January 3, 2022 Posted January 3, 2022 Kijk dan ook eens in de settings of het waarschuwen wel aan staat. Vaak heb je bij flitsers 3 opties; aan, uit en wanneer je harder dan het toegestane maximum rijdt.En misschien moet je de POI's ook nog aan zetten? 1 Quote
Rinus30 Posted January 3, 2022 Author Posted January 3, 2022 Zal ik proberen, maar zal wel over een aantal weken zijn, moet onder het mes voor blaaskanker. Quote
Rinus30 Posted January 3, 2022 Author Posted January 3, 2022 14 minuten geleden, zei Murcielaygo: Oei. Beterschap! Dankjewel, zal wel goedkomen, hoop ik tenminste. Quote
Specialmade Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 15 uur geleden, zei Rinus30: Zal ik proberen, maar zal wel over een aantal weken zijn, moet onder het mes voor blaaskanker. Beterschap en sterkte. 1 Quote
Rinus30 Posted January 4, 2022 Author Posted January 4, 2022 16 uur geleden, zei Rinus30: Dankjewel, zal wel goedkomen, hoop ik tenminste. Krijg net bericht, 14 januari is de operatie, hopelijk kan ik daarna nog lang van mijn sportage genieten. 2 Quote
Peter-036 Posted January 4, 2022 Posted January 4, 2022 Dan gaan we er van uit dat je nog lang hier blijft bijdragen......en kilometers maken in de Sportage. 1 Quote
Rinus30 Posted January 11, 2022 Author Posted January 11, 2022 Op 1-1-2022 om 09:33, zei Rinus30: Mensen nog de beste wensen voor 2022.. Mijn vraag is : Ik heb een Sportage van 2016 , mijn navigatie gen2 heeft verbinding met wifi via een hotspot op mijn telefoon. De flitspaal meldingen krijg ik die altijd of alleen als ik een route heb ingesteld ? Zonder een route heb ik gereden maar kreeg geen meldingen, terwijl ik er toch vrij veel fltspalen ben gepasseerd. Nog een vraagje, hoe kan ik zien dat de navigatie bij tomtom live is ingelogd?? Quote
Solution Rinus30 Posted January 12, 2022 Author Solution Posted January 12, 2022 Op 11-1-2022 om 13:55, zei Rinus30: Nog een vraagje, hoe kan ik zien dat de navigatie bij tomtom live is ingelogd?? Ben net toch maar even gaan rijden met hotspot aan en inderdaad geeft de navi een icoon en een gongetje. Had ik eerder beter opgelet was mijn vraag hierover niet nodig geweest. Het werkt alleen met hotspot aan. 2 Quote
Rinus30 Posted January 15, 2022 Author Posted January 15, 2022 Over 2 weken kan ik weer gaan genieten van mijn Sportage, de tumor is vrijdag 14 januari verwijderd en moet het nu 14 dagen rustig aan doen. Nog bedankt voor jullie medeleven het deed me goed. 4 Quote
Recommended Posts