Jump to content

Geen Live services / Flitsers na update IOS 13 (hotspot)

E-lmar
Go to solution Solved by Sigmasailor,

Recommended Posts

Op de Tom Tom site staat dit ook: https://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/26782

Hun hebben een update voor hun apparaten maar wij zitten vast aan het fabrieksysteem?

Hebben jullie hier ook last van? 

Hotspot via telefoon verbind gewoon en lijkt niets aan de hand maar hij blijft maar verbinding zoeken met online services (en dus ook geen optie radar / flitser waarschuwingen)

Bij mij ook. Zojuist de iPhone naar versie IOS13.1 geüpdatet. Ook geen verbinding. Telefoon geeft aan dat hotspot is verbonden. Het WiFi logo staat op het scherm van de auto rechtsboven. Alleen de navigatie lijkt offline. Misschien verschil in software van de auto navigatie of een nieuwer model. Welke versie heeft de werkende navigatie? Ik heb een foto gemaakt van mijn versie. 

D25EB07B-C7E9-4868-8A39-6C6779E69F99.jpeg

9 uur geleden, Kirebo zei:

Bij mij ook. Zojuist de iPhone naar versie IOS13.1 geüpdatet. Ook geen verbinding. Telefoon geeft aan dat hotspot is verbonden. Het WiFi logo staat op het scherm van de auto rechtsboven. Alleen de navigatie lijkt offline. Misschien verschil in software van de auto navigatie of een nieuwer model. Welke versie heeft de werkende navigatie? Ik heb een foto gemaakt van mijn versie. 

D25EB07B-C7E9-4868-8A39-6C6779E69F99.jpeg

Daar zit ik ook aan te denken. Mijn auto is in juli afgeleverd

Bijzonder, bij mij werkte sowieso de file informatie perfect met IOS13 icm een iPhone 6S.

Dit heb ik gisteren kunnen constateren doordat hij keurig wegwerkzaamheden toonde en ook de vertraging melde die dat opleverde. Flitspalen stonden wel aan en kon ik ook doorgeven, maar een melding heb ik niet gehad omdat er ook geen flitspalen op het traject staan waar ik langs moest.

Lijkt in elk geval dan aan de iPhone te liggen en heeft niks met het Kia systeem te maken. In iOS 13 is de hotspot flink op de schop gegaan, dus kan zijn dat er iets is aangepast waardoor het nu niet meer soepel werkt. Ik kom met zoeken recente soortgelijke klachten tegen, maar nog geen oplossing gezien.

10 uur geleden, Murcielaygo zei:

Gisteren is iOS 13.1.1 zelfs al gereleased.
En zoals het nu gaat (buggy as hell lees ik) zullen er wel snel meer updates volgen.

Dank voor de tip. Automatische updates meteen maar ff uitgezet totdat er meer duidelijkheid is. 

Nou, 13.1.1 is WEL aan te raden.
13.0 was in de beta al zo slecht dat meerdere sites afraadden deze te installeren, maar te wachten op 13.1

En Apple heeft zelfs de release vsn 13.1 naar voren gehaald, zo slecht was 13.0
Ik kan op mijn 6 plus helaas geen
iOS 13 installeren. Waardoor mijn Watch series 3 ook niet naar watchOS 6 kan, ook al kan de hardware dit wel aan...

Ach, zolang deze telefoon het nog doet en een nieuwe minimaal anderhalve maand huur kost...

Ik ben even aan het experimenteren geweest. Als eerste heb ik het probleem gemeld bij KIa Nederland. Nog geen reactie gehad, maar het kan maar gemeld zijn. 

Ik heb in mijn bij CarPlay de Kia laten vergeten. Vervolgens heb ik in de telefoon ook alle hotspot veranderd en in de auto mijn telefoon verwijderd. 

Hierna via CarPlay de telefoon verbonden. Toen kwam inderdaad het toestemming veld met Kia en CarPlay. Dit akkoord gegeven. Helaas nog geen resultaat. 

echter de volgende dag de iPhone XR van mijn vrouw geprobeerd ( nog niet ge-update naar IOS 13). Haar hotspot werkte nog wel. Daarna haar hotspot uit gezet. Mijn toestel nam het over en warempel de hotspot werkte weer. Later weer in de auto gestapt, weer verbonden en werkend. Halverwege bleek spontaan de hotspot verbinding van mijn telefoon uit te zijn gegaan. Weer opnieuw de hotspot aangeboden. Toen wel weer verbinding maar geen data! Weer met de iPhone van mijn vrouw verbonden, wel data. Daarna verbinding verbroken en verbinding met mijn iPhone gemaakt. Toen werkte hij weer wel en bleef verbonden met data. 

Tot zo ver mijn bevindingen