Jump to content

Geen Live services / Flitsers na update IOS 13 (hotspot)

E-lmar
Go to solution Solved by Sigmasailor,

Recommended Posts

Mijne doet het ook, maar niet automatisch. Ik moet wel eerst even het schuifje voor "sta andere toe verbinding te maken" uit en aan zetten.

Daar krijg ik de melding dat er verbinding is en komt het cameratje in beeld.

21 uur geleden, spacewagon zei:

Ook vandaag werkte het met iOS 13.1.3 en de laatste versie van de Kia software. De update van iOS van 13.1.2 naar 13.1.3 heeft het verschil gemaakt. Zo lijkt het nu :-).

Helaas... het werkt niet meer. Vandaag had ik gewoon weer hetzelfde probleem. Verbinding maken werkt direct. Maar geen live services. 

Hi,

ik heb mijn Niro sinds vandaag. De versie van de Software is hoger (... 007.3.190314):

Navi_versies_191024.thumb.jpg.bc02c4a1abca1a3d270353013d7c1514.jpg

Mijn iPhone 8+ had versie 13.1.3 ... met Hotspot en Navi-Live-Services geen probleem, werkt alles zoals het hoort.

• 3 weeks later...

Het lijkt bij mij nu weer te werken, tenminste de laatste twee ritjes werkte het.

Ik merkte al eerder dat als je een update gedaan heb van je iOS dan werkt het ineens weer. Meestal èén keer en dan de volgende keer niet meer. Het lijkt er op dat de iPhone na een update het akkoord mist van Kia dat deze verbinding goed is. Dit akkoord geef je wanneer je voor het eerst verbinding maakt met de auto via hotspot. (vertrouwd). Het lijkt er op dat hij die melding mist. En omdat je dat akkoord niet gegeven hebt, hij de volgende keer de verbinding blokkeert. Blijkbaar komt deze vraag alleen terug als je een update hebt gehad op je iphone iOS.

Het volgende heb ik gedaan.

Zet je bluetooth en je hotspot uit op je iPhone

Wis uit je iPhone van de carplay de auto.

Laat je auto je bluetooth verbinding vergeten. (Zonder je telefoon te verbinden)

Verander je hotspot wachtwoord en laat je hotspot uit

Vervolgens je auto aanzetten en verbinding maken via carplay. Alles bevestigen. Daarna carplay er weer uit en je hotspot verbinding laten maken. Nu vraagt je IPhone om vertrouwen en de Kia om akkoord live service TomTom.

Vervolgens je bluetooth weer verbinden. Dan werkt het.

Dit heeft bij mij geweerkt. Met iOS 13.2.2

• 2 weeks later...

Herstarten jullie je iPhone "koud" na een update?

Ik doe dat zelf altijd; dus echt uit, dan weer aan.
In de praktijk gaan dan ene heleboel dingen meteen een stuk soepeler, onder andere omdat bij deze extra herstart een hoop "rommel" van de installatie wordt opgeruimd.

En dat heeft ook invloed op prestaties van netwerken zoals GSM, WiFi en Bluetooth...

Hier geen problemen na de laatste update. Een iPhone start toch altijd helemaal opnieuw op na een update?

Klopt, maar die herstart is feitelijk nog deel van de update.
In mijn ervaring (en niet enkel die van mij) is het verstandig daarna alsnog een KOUDE herstart te doen.
Alleen dan zal bijv. ook je volledige RAM gewist worden EN worden diverse tijdelijke bestanden meteen weggegooid.

Nu blijk ik weer een update van Apple te hebben gehad. En wederom werkt de hotspot niet meer. Blijkbaar moet je na elke update je telefoon opnieuw met een nieuwe verbinding aanbieden ofzo?
hoop dat Kia of Apple snel met één oplossing komt. Is nu IOS 13.2.3

Vanochtend de update geïnstalleerd, niks aan de hand, alles werkt vooralsnog.

• 3 weeks later...

Alles getracht als oplossing, maar niets helpt. Nieuwste versie 13.3 op de iPhone, maar maakt geen verbinding via de hotspot. Soms werkt het met aan/uit maar verliest dan weer snel de verbinding. Geen TT live services dus! 

Edited by Henk25-11

1 uur geleden, Henk25-11 zei:

Alles getracht als oplossing, maar niets helpt. Nieuwste versie 13.3 op de iPhone, maar maakt geen verbinding via de hotspot. Soms werkt het met aan/uit maar verliest dan weer snel de verbinding. Geen TT live services dus! 

Heb je ook de laatste versie van de Kia software? Bij mij ging het maanden geleden weer werken door een combinatie van nieuwe Kia en Apple software.

Bij mij is ie ook weer gestopt met werken. Nu weer een nieuwe update Ios13.3.  Help ook niet meer.

Ik weet het niet meer. Ik ga binnenkort maar weer zeuren bij de dealer. De dealer schuift het steeds op Apple, omdat het daar voor wel werkte. Maar als Kia niets meld bij Apple, zal Apple er ook niets aan doen. Maar als wij niet klagen bij Kia, zal Kia ook niets doen.

Het is tenslotte wel een service waar we voor betaald hebben toen we de auto kochten toch?

Noobvraag: waarom live services verbinden ipv gewoon Apple Carplay te gebruiken?

Heb de auto net twee dagen, en met Carplay apps red ik me de afgelopen 48 uur prima. (Lees: nog geen tijd genomen om de handleiding fatsoenlijk uit te pluizen;-) )

Ik lees dat je dan actuele info over laadpalen kan zien. Da’s op zich best handig op ritten waar je onderweg moet bijladen. 

Waar zijn live services verder handig voor? File info zit ook in Google Maps en flitsers in Flitsmeister.