Petertenboer Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Wellicht ligt het aan het feit dat ik een nog iPhone 6S heb, maar ook bij versie 13.1.2 geen centje pijn en wordt keurig de hotspot binnen twee seconden gekoppeld en krijg ik alle verkeersinfo en flitspalen gewoon binnen. Blijf het vreemd vinden dat het bij mij wel lukt en bij veel anderen niet met toch dezelfde software op de Niro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmoo Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 17 minutes ago, Petertenboer said: Wellicht ligt het aan het feit dat ik een nog iPhone 6S heb, maar ook bij versie 13.1.2 geen centje pijn en wordt keurig de hotspot binnen twee seconden gekoppeld en krijg ik alle verkeersinfo en flitspalen gewoon binnen. Blijf het vreemd vinden dat het bij mij wel lukt en bij veel anderen niet met toch dezelfde software op de Niro Inmiddels weer een nieuwe beta en daar blijft het gelukkig wel werken. Bijzonder dat het voor een aantal van jullie na het update van jullie infotainment systeem alsnog niet werkt. Ligt niet aan jouw toestel maar echt aan het Android versie. Ik heb hier nog een Asus Transformer pad liggen met Android 5.0. Daar idem hetzelfde probleem. Wel verbinding maar geen internet. Zo heb ik ook mijn testrapport naar Apple opgesteld. Die stellen Google schuldig voor het niet juist updaten van hun software. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel.F Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 (edited) 58 minuten geleden, Hippe lip zei: Volgens mij zit je hier in het forum voor de e-Niro (heeft nix met Nero te maken....). Daar wordt verwacht dat je het daar over hebt. En extra's over je Rio kun je op het betreffende forum kwijt. mee eens, maar de navigatie waar het hier over gaat is gewoon hetzelfde, dus zie het probleem niet. Als je bij mijn gegevens kijkt staat er netjes RIo. maar goed offtopic. We hebben het hier over de navigatie en niet de auto type, de navigatie software vanaf picanto tot heden type auto is allemaal hetzelfde Edited October 2, 2019 by Michel.F Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel.F Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 (edited) 49 minuten geleden, Petertenboer zei: Wellicht ligt het aan het feit dat ik een nog iPhone 6S heb, maar ook bij versie 13.1.2 geen centje pijn en wordt keurig de hotspot binnen twee seconden gekoppeld en krijg ik alle verkeersinfo en flitspalen gewoon binnen. Blijf het vreemd vinden dat het bij mij wel lukt en bij veel anderen niet met toch dezelfde software op de Niro Mijn zoon het de iPhone SE en daar werkt ie wel, zelf heb ik de iPhone X en daarmee niet. Dus vermoedelijk een bug in de IOS13 software, heb hierover ook een bug melding voor naar Apple gestuurd met de hoop ze hier iets mee doen. Edited October 2, 2019 by Michel.F Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petertenboer Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 3 uur geleden, Michel.F zei: Mijn zoon het de iPhone SE en daar werkt ie wel, zelf heb ik de iPhone X en daarmee niet. Dus vermoedelijk een bug in de IOS13 software, heb hierover ook een bug melding voor naar Apple gestuurd met de hoop ze hier iets mee doen. Ik heb IOS 13.1.2 op mijn Iphone 6. In die zin zou je zeggen dat het niet alleen aan Apple kan liggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 Ik heb IOS 13.1.2 op mijn Iphone 6.Dat kan niet; iOS 13 vereist minimaal een iPhone 6S (plus) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hippe lip Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 4 uur geleden, Michel.F zei: mee eens, maar de navigatie waar het hier over gaat is gewoon hetzelfde, dus zie het probleem niet. Als je bij mijn gegevens kijkt staat er netjes RIo. maar goed offtopic. We hebben het hier over de navigatie en niet de auto type, de navigatie software vanaf picanto tot heden type auto is allemaal hetzelfde Nee, je had het over je WiFi-stick en hoe/waar je die installeerde. Dáár reageerde ik op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel.F Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 1 uur terug, Hippe lip zei: Nee, je had het over je WiFi-stick en hoe/waar je die installeerde. Dáár reageerde ik op. Ahh, gewoon nu via een sigaretplug met usb uitgang. en zit er over na te denken om via de stroomtoevoer van de sigarettenaansluiting door te lussen naar de middenconsole met een opbouw usb plug, welke even netjes weggewerkt moet worden. Maar voor nu werkt ie perfect Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petertenboer Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 10 uur geleden, Murcielaygo zei: Dat kan niet; iOS 13 vereist minimaal een iPhone 6S (plus) Klopt, ik was de S vergeten (Sorry). Betreft dus een 6S zoals ook in al mijn eerdere berichten aangegeven. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmoo Posted October 3, 2019 Share Posted October 3, 2019 18 hours ago, Michel.F said: Mijn zoon het de iPhone SE en daar werkt ie wel, zelf heb ik de iPhone X en daarmee niet. Dus vermoedelijk een bug in de IOS13 software, heb hierover ook een bug melding voor naar Apple gestuurd met de hoop ze hier iets mee doen. Zou daar niet afhankelijk van moeten zijn. Ik had het toen in Juni getest op de 8 Plus, X, XS Max en XS Max Hong Kong editie. Alle toestellen hadden hetzelfde probleem. Mijn eigen toestel waar het nu mee werkt is de XS Max Hong Kong editie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hippe lip Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 Op 2-10-2019 om 23:28, Michel.F zei: Ahh, gewoon nu via een sigaretplug met usb uitgang. en zit er over na te denken om via de stroomtoevoer van de sigarettenaansluiting door te lussen naar de middenconsole met een opbouw usb plug, welke even netjes weggewerkt moet worden. Maar voor nu werkt ie perfect En precies deze discussie is dus waarop ik reageerde. Die hoort in het Rio-forum thuis. Toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel.F Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 11 uur geleden, Hippe lip zei: En precies deze discussie is dus waarop ik reageerde. Die hoort in het Rio-forum thuis. Toch? Ach, je hebt gelijk. ik hou er wel over op, dit gaat nergens meer over. Succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirebo Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 Ik krijg net antwoord van Kia Nederland. Er heeft verder nog niemand iets van dit probleem gemeld. Ik moet vragen aan mijn Kia dealer of ze daar melding van willen maken. Misschien slim als iedereen die dit probleem heeft even contact op neemt en misschien refereren aan dit forum? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigmasailor Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Nieuwe Iphone 11 op IOS 13.2 geeft geen Live services meer. Ik kan er eenvoudig via de hotspot (en BT) verbinding mee maken (paren gaat gewoon in een keer helemaal goed) maar op de een of andere manier komt er geen data over. Een verbinding thuis via mijn 'vaste' Wifi werkt wel. Er zit dus iets tussen de Kia en de Apple. Dinsdag komt er een nieuwe aandrijfmotor in mijn Kia; kunnen ze tegelijk de update even voor me in orde maken. Ik blijf er dan wel even bij dat het ook echt werkt; zo niet zorg ik er voor dat het doorgegeven wordt aan 'Kia'. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korsowito Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Keep us posted! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwv Posted October 12, 2019 Share Posted October 12, 2019 Misschien ook klagen bij Apple, aangezien het hun recente update is die het probleem veroorzaakt. Bij andere merken gaat het ook mis: https://discussions.apple.com/thread/250669564 en https://discussions.apple.com/thread/250727875 Als Apple aan zou kunnen geven wat er anders is in iOS13 dan kan Kia mogelijk een aanpassing maken. Maar reken er niet op dat dit dan terplekke even gefixt kan worden.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fralamjo Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 @jwv Die eerste thread die je linkt is leuk... Wij van Apple hebben besloten je te beschermen en nu kan je eigenlijk alleen nog maar met Apple spullen connecten naar een Apple iPhone. Moet je maar geen vreemde spullen van de concurrent willen aansluiten... Maar ook Apple spullen werken niet correct: https://discussions.apple.com/thread/250664015 Kia gaat terecht naar Apple wijzen: zij hebben zo te zien de spelregels gewijzigd en niet Kia. Apple heeft de firewall op de Wifi-hotspot strikter gezet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korsowito Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 That sucks... en inderdaad ook apple spullen werken niet lekker, tot 13.1 werkte mn hotspot met mn macbook ook niet meer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigmasailor Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 Als Kia dit bij Apple aankaart maakt dat meer indruk dan als een paar duizend individuen dat doen. Jammer dat Kia dit al niet in de beta fase opgelost heeft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fralamjo Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 (edited) Ik denk niet dat Kia een nieuwe release van iOS test. Hooguit Apple Carplay of dat nog werkt, maar mogelijk staat daar wat over in het contract over de licentie en koppelingen van Apple en ook met Google voor Android Auto. Apple is de aanpassende partij dus die zou hooguit aan Kia moeten vragen of zij een regressietest willen uitvoeren om te kijken of alles nog naar behoren werkt. Apple doet het waarschijnlijk via een eigen test routine die kijkt of alles nog werkt volgens de specs die het met de afnemers heeft afgesproken. Gezien het feit dat ook Apple apparatuur zelf problemen heeft met de nieuwe iOS versie is het puur en alleen Apple verwijtbaar dat zijn hun regressietesten niet goed hebben uitgevoerd en daarmee de klanten opzadelen met problemen. Naar Kia wijzen is mijn ogen 'barking up the wrong tree' Edited October 13, 2019 by Fralamjo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigmasailor Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 Ik, een eenvoudige gebruiker, verwacht juist wel dat Kia test wat Apple ontwikkelt. Dit probleem is waarschijnlijk veel groter dan de e-Niro en zou dus de volle aandacht van Kia moeten hebben om er, desnoods samen met Apple, uit te komen. Als die twee er samen niet uitkomen hoe moet ik dat dan doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirebo Posted October 13, 2019 Share Posted October 13, 2019 2 uur geleden, Fralamjo zei: Ik denk niet dat Kia een nieuwe release van iOS test. Hooguit Apple Carplay of dat nog werkt, maar mogelijk staat daar wat over in het contract over de licentie en koppelingen van Apple en ook met Google voor Android Auto. Apple is de aanpassende partij dus die zou hooguit aan Kia moeten vragen of zij een regressietest willen uitvoeren om te kijken of alles nog naar behoren werkt. Apple doet het waarschijnlijk via een eigen test routine die kijkt of alles nog werkt volgens de specs die het met de afnemers heeft afgesproken. Gezien het feit dat ook Apple apparatuur zelf problemen heeft met de nieuwe iOS versie is het puur en alleen Apple verwijtbaar dat zijn hun regressietesten niet goed hebben uitgevoerd en daarmee de klanten opzadelen met problemen. Naar Kia wijzen is mijn ogen 'barking up the wrong tree' Tom Tom live service zit er ook nog tussen. Kia maakt gebruik van TomTom live. Deze geeft aan op de site dat er een update gedaan moet worden bij ios 13. Dus dat is de party die wat moet doen samen met Kia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwv Posted October 14, 2019 Share Posted October 14, 2019 7 uur geleden, Kirebo zei: Tom Tom live service zit er ook nog tussen. Kia maakt gebruik van TomTom live. Deze geeft aan op de site dat er een update gedaan moet worden bij ios 13. Dus dat is de party die wat moet doen samen met Kia. Heb je een linkje? Enige wat ik daar kan vinden is een update voor hun eigen portable navigatiesystemen (PND’s, zoals de TomTom GO), en dat dat zou gaan om Bluetooth problemen met ios13. Ander soort issue dus. Het kan ook niet eigenlijk, de live services hebben internet nodig, en dat internet loopt via het Androidsysteem van Kia. Die heeft nu problemen met de hotspot veroorzaakt door ios13. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E-lmar Posted October 16, 2019 Author Share Posted October 16, 2019 Doet de laatste update wat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korsowito Posted October 16, 2019 Share Posted October 16, 2019 Update vanuit Apple bedoel je? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.