jwv Posted September 29, 2019 Share Posted September 29, 2019 Kia heeft hier niks mee van doen, zal er ook niks mee kunnen. Het is de iPhone die blijkbaar anders doet met de hotspot in ios13. Zet “wifi assist” eens uit in je iPhone: instellingen -> mobiel netwerk -> scroll helemaal naar beneden -> wifi-assistentie. is iets nieuws in ios13 en heeft er misschien mee te maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 WiFi assist is NIET nieuw in iOS 13; die zit er al in sinds iOS 9! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E-lmar Posted September 30, 2019 Author Share Posted September 30, 2019 3 uur geleden, Murcielaygo zei: WiFi assist is NIET nieuw in iOS 13; die zit er al in sinds iOS 9! En staat uit. Ook netwerkinstellingen gereset. Helpt ook niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E-lmar Posted September 30, 2019 Author Share Posted September 30, 2019 12 uur geleden, Kirebo zei: Ik ben even aan het experimenteren geweest. Als eerste heb ik het probleem gemeld bij KIa Nederland. Nog geen reactie gehad, maar het kan maar gemeld zijn. Ik heb in mijn bij CarPlay de Kia laten vergeten. Vervolgens heb ik in de telefoon ook alle hotspot veranderd en in de auto mijn telefoon verwijderd. Hierna via CarPlay de telefoon verbonden. Toen kwam inderdaad het toestemming veld met Kia en CarPlay. Dit akkoord gegeven. Helaas nog geen resultaat. echter de volgende dag de iPhone XR van mijn vrouw geprobeerd ( nog niet ge-update naar IOS 13). Haar hotspot werkte nog wel. Daarna haar hotspot uit gezet. Mijn toestel nam het over en warempel de hotspot werkte weer. Later weer in de auto gestapt, weer verbonden en werkend. Halverwege bleek spontaan de hotspot verbinding van mijn telefoon uit te zijn gegaan. Weer opnieuw de hotspot aangeboden. Toen wel weer verbinding maar geen data! Weer met de iPhone van mijn vrouw verbonden, wel data. Daarna verbinding verbroken en verbinding met mijn iPhone gemaakt. Toen werkte hij weer wel en bleef verbonden met data. Tot zo ver mijn bevindingen Data ia dan waarschijnlijk al opgehaald via de iphone van je vrouw. Heb zelfde maar dan wifi van huis. Alleen daarna als mijn telefoon het overneemt word bijv de flitser icoon uitgegrijst. Dus geen data. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hippe lip Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Dat ziet er bijzonder instabiel uit. Ik ben blij dat ik een WiFi-stikkie in de auto heb. Dat werkt stabiel en ik ben onafhankelijk van al dit soort gedoe gelukkig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel.F Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 (edited) Inderdaad heb nog ff zitten testen met wifi-spot op de iPhone met IO13.1.1 en er gebeurd helemaal niet totaal geen synchronisatie met flitspalen, weerinfo, verkeersinfo enz. Met de thuis wifi werkt alles wel dus ligt zeker aan de IO13 helaas, flink balen. Edited September 30, 2019 by Michel.F Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korsowito Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Hier zelfde probleem. Benieuwd wanneer dit wordt opgelost... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spacewagon Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Ik las dat de persoonlijke hotspot in iOS 13 gebruik maakt van een verbeterde/nieuwe beveiliging. Het infotainment in onze Kia's draait op een oude Android versie die niet kan omgaan met deze beveiliging. De oplossing ligt in het updaten van het Android systeem door Kia. Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59231288#59231288 Quote Persoonlijke Hotspot op iOS13 is momenteel niet compatibel met het navigatie/multimedia systeem. Zou te maken hebben met beveiligingsmaatregelen waar de nieuwe iOS 13 mee werkt en daar op Android 5.x en lager geen ondersteuning meer voor is. TCC893X_EVM draait op Android 4. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korsowito Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Oef... dat wordt wat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spacewagon Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Ik las (volgens mij hier: https://www.gpspower.net/kia/353776-kia-software-maps-update-2019-a.html) dat de firmware-update van juli 2019 dit probleem zou oplossen. Je kunt zelf de update doen of via de dealer. Ik weet niet of dit het écht oplost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petertenboer Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 zoals al eerder gemeld heb ik de laatste firmware twee weken geleden gekregen en totaal geen problemen met IOS 13.1.1. Trek je conclusie zou ik willen zeggen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel.F Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 4 minuten geleden, Petertenboer zei: zoals al eerder gemeld heb ik de laatste firmware twee weken geleden gekregen en totaal geen problemen met IOS 13.1.1. Trek je conclusie zou ik willen zeggen. hmmm, weet je toevallig de firmware versienummer van de software. Ga even contact opnemen met de dealer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirebo Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 (edited) 58 minuten geleden, Michel.F zei: hmmm, weet je toevallig de firmware versienummer van de software. Ga even contact opnemen met de dealer.. Dit staat op die site, maar gaat via torent site. Deze versie heb ik al er op staan. Zonder resultaat. Edited September 30, 2019 by Kirebo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirebo Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Wanneer je naar de tomtom support site gaat, staat het al in een grote banner boven aan in beeld. Zie foto: Ik vrees dat het wachten op de Kia wordt, met een nieuwe update. TomTom heeft deze al. Wanneer de Kia volgt?? Als iedereen die dit probleem heeft nu een melding maakt bij Kia Nederland, misschien versnelt dat het proces. https://www.kia.com/nl/contact/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korsowito Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Volgens mij staat dat een paar posts hierboven @Kirebo zelf nog niet uitgeprobeerd, maar de oplossing schijnt er te zijn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirebo Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 11 minuten geleden, korsowito zei: Volgens mij staat dat een paar posts hierboven @Kirebo zelf nog niet uitgeprobeerd, maar de oplossing schijnt er te zijn! Allemaal al geprobeerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korsowito Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 ah ok, dan moeten je maar wachten dus.. ik neem binnenkort wel contact met de dealer, ik red me nog wel met google maps etc want nu gaat het me alleen om die live services, en google maps biedt ze ook... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petertenboer Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 3 uur geleden, Michel.F zei: hmmm, weet je toevallig de firmware versienummer van de software. Ga even contact opnemen met de dealer.. Software: DE_EV.EUR.SOP.006.3.1.190314.STD_M Firmware: DE_EV.EUR.0.5.331.190222.MICOM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel.F Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Net bij de dealer geweest en een nieuwe software en firmware erin laten schieten, getest (en duurde wel ff 5 min) toen kwam de melding dat alles werd geupdate. werkt nu weer 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel.F Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 6 minuten geleden, Petertenboer zei: Software: DE_EV.EUR.SOP.006.3.1.190314.STD_M Firmware: DE_EV.EUR.0.5.331.190222.MICOM inderdaad zelfde versie die ik nu heb, tevens de laatste die nu te krijgen is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petertenboer Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 3 minuten geleden, Michel.F zei: inderdaad zelfde versie die ik nu heb, tevens de laatste die nu te krijgen is , kleine moeite groot plezier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korsowito Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 nice! goed om te zien dat dit de boel oplost! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirebo Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Toch bijzonder. Bij mij de zelfde software / update en toch werkt het niet. Ik heb alleen DE_Hev.EUR.SOP.007.3.190314 DE_HEV.EUR.0.5.332.190222MICOM Zelfde datum, maar HEV ipv EV? Zal dat een type verschil zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
korsowito Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Wellicht is het voor de hybrid net iets anders? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmoo Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Ik had hier al een melding van bij Apple en TomTom gemaakt n JUNI. Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59231288 Probleem zit hem in de systeem bestanden en certificaten. De update van juli 2019 zijn deze vernieuwd en is het probleem opgelost. Deze update kun je bij de garage laten doen of zelf de bestanden downloaden en updaten. Succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts