Derrek Geplaatst 14 Oktober, 2015 Geplaatst 14 Oktober, 2015 Beste forumleden. Ik heb een Kia Rio met originele fabrieksnavigatie (optie van ±€ 1.500,-) waar ik 5 jaar kaartupdates bij gekocht heb. De kwaliteit van de kaarten zijn ronduit bedroevend. Ze zijn bij updaten al oud en gewoonweg niet te gebruiken. Op de huidige kaart (313E7AE) staan bijv. de nieuwe wegen rond Hoofddorp nog altijd niet opgenomen. Die wegen liggen er al 2 jaar!! Verder loop ik vaak vast in een woonwijk waar de wegen veranderd zijn. De kaarten lopen zeker 2 jaar achter!! Ik ben wellicht verwend met TomTom die ik in mijn vorige auto gebruikte en die wel goed geupdate worden. Kun je gewoon minimaal elke 3 maanden zelf even doen met je PC thuis zonder je auto een dag kwijt te zijn aan de dealer. Ik heb nu uit arrenmoede voor € 319,- een nieuwe Tomtom met lifetime kaartupdates van de hele wereld (!!) en die met de zuignap op de Kia navigatie geplakt zodt ik me niet meer hoef te ergeren. Maar feitelijk wil ik de (duurbetaalde) Kia navigatie kunnen gebruiken. Weet iemand een mogelijheid om de hardware van het navigatiesysteem te overschrijven met software van een goede navigatie (Tomtom, Garmin) die up-to-date kaarten gebruikt? Dank. Quote
bigwade Geplaatst 14 Oktober, 2015 Geplaatst 14 Oktober, 2015 Ik heb zo'n TT voor 119 eu aangeschaft, met LT updates en heb voor ca 40 eu een TA (filemeldingen) kabeltje er bij gekocht. edit, gekregen voor de verjaardag Klaar. 319,- vind ik een beste prijs maar ik kom dan ook zelden met mijn Fiat in Canada of Azië tenslotte.. Berichtje van ruim 5 jaar geleden http://www.kiaclub.nl/topic/5139-inbouw-navigatie/ Tja.... Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 15 Oktober, 2015 Geplaatst 15 Oktober, 2015 Kia is al in zee gegaan met TomTom. http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/tomtom/23747910/__TomTom_in_zee_met_Kia_en_SsangYong__.html Of dat op de oude type kan................ Quote
Paul65 Geplaatst 18 November, 2015 Geplaatst 18 November, 2015 Persoonlijk heb ik nog niet eens zo'n probleem met de leeftijd van de kaarten maar de routeberekening is totaal onlogisch. Vandaag voor de eerste keer met de navigagie gereden in mijn C'eed. Dezelfde route die ik in het verleden met een TomTom Go1000 en een Garmin Nuvi heb gereden. De route die door de Kia Navi berekend wordt slaat echt nergens op, vooral de laatste paar kilometers voor de bestemming maakt hij er echt een potje van. Bij de bestemming aangekomen stuurt hij je gewoon nog eens voor een extra rondje!!! Ik heb zo'n idee dat ik nog niet eens wil investeren in een kaartupdate. De kaart is recent genoeg om mijn route te kennen maar de berekening is wonderlijk. Kan beter mijn smartphone gebruiken voor het laatste stukje. Wel jammer. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 19 November, 2015 Geplaatst 19 November, 2015 C'eed. Dezelfde route die ik in het verleden met een TomTom Go1000 en een Garmin Nuvi heb gereden. De route die door de Kia Navi berekend wordt slaat echt nergens op, vooral de laatste paar kilometers voor de bestemming maakt hij er echt een potje van. De kaarten komen bij Navteq vandaan. En die levert ook de kaarten aan Garmin. Dat is wel apart dan dat er verschil zit in de Kia navigatie en een Garmin. Tomtom werkt met Tele atlas, die kan een andere route plannen. https://nl.wikipedia.org/wiki/NAVTEQ Quote
Murcielaygo Geplaatst 19 November, 2015 Geplaatst 19 November, 2015 Reken-algoritmes kunnen het verschil maken. Android is van Google, maar toch is Android anders op een HTC dan op een Samsung. Zelfde verschil lijkt mij. Ik heb zelf TomTom, mijn vader ook. Maar omdat mijn hardware 5 jaar ouder is rekent die toch anders dan de zijne, ondanks dat we beide de allerlaatste kaart hebben. Navigatie is ingewikkelder dan het lijkt, ANWB heeft daar volgens mij ook eens een test mee gedaan ergens in de afgelopen paar jaar. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.