Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

We hebben gister een Kia picanto uit 2007 gekocht bij een garage(tje).

Bij thuiskomst deden we de auto op slot en kwam ik erachter dat de bijrijderskant niet op slot schoot. De deur erachter ook niet en de achterbak niet.

Als ik de deur volledig op slot heb dan gaat de rechterzijde ook niet open...

Nou ben ik echt een noob met auto's en ik hoop dat jullie een tip hebben om me hier verder mee te helpen.

Ik wacht met spanning af!

Alvast bedankt.

Geplaatst

Als het de stekker niet is waar Murcielaygo het over heeft of je kan hem niet vinden, zou je hem door de dealer eens aan de computer kunnen laten koppelen die kunnen dan waarschijnlijk de storing zo uitlezen, kost 10 min ;)

Geplaatst

Ik ben zelf niet echt bekend met de 2007 Picanto. Maar ik zou zelf beginnen te zoeken achter het schoppaneel voor de rechter voorportier. Daar zit waarschijnlijk wel een stekker waarmee de deur op de auto is aangesloten.

Dan moet je nog steeds zoeken naar welke draden waarvoor dienen, als je daar geen ervaring in hebt zou ik het toch LATEN doen.

Als je in de buurt van Tilburg woont wil ik wel een poging wagen, maar ik kan geen garanties geven...

@Beus; ik betwijfel of de computer communiceert met de deurbediening. Zeker op wat oudere auto's is dat vaak een stand-alone systeem, wat niet op de OBD is aangesloten.

Geplaatst

Ik ben zelf niet echt bekend met de 2007 Picanto. Maar ik zou zelf beginnen te zoeken achter het schoppaneel voor de rechter voorportier. Daar zit waarschijnlijk wel een stekker waarmee de deur op de auto is aangesloten.

Dan moet je nog steeds zoeken naar welke draden waarvoor dienen, als je daar geen ervaring in hebt zou ik het toch LATEN doen.

Als je in de buurt van Tilburg woont wil ik wel een poging wagen, maar ik kan geen garanties geven...

@Beus; ik betwijfel of de computer communiceert met de deurbediening. Zeker op wat oudere auto's is dat vaak een stand-alone systeem, wat niet op de OBD is aangesloten.

Oja ik zie wat je bedoelt, van 2007 inderdaad!

Maar je zou het altijd kunnen proberen natuurlijk ;)

Geplaatst

Ja ging dat maar. Het was echt een garagetje waar we na betalen achter kwamen dat de radio die er bij zat en de boekjes volgens advertentie er helemaal niet bijzaten.

Gewoon knip en plak werk erg jammer.

Zelfs de reserve sleutel moet nog worden ingelezen bij de dealer. Bizar maargoed.

de auto is gelukkig verder wel erg mooi en motorisch als het goed is wel in orde;)

Dit bevestigd echter wel dat niet iedere zaak zijn auto's op orde heeft en als consument heb je gewoon geen poot om op te staan.

Ik rij maandag even langs de Kia dealer kijken of ze wat voor ons kunnen doen.

Bedankt voor jullie reacties!

• Like 1
Geplaatst

maar is dat niet geconstateerd bij de bezichtiging en proefrit dan , lijkt me dat je alles even probeert etc.Zou er geen genoegen mee nemen.

Geplaatst

Zet het probleem ook even op Problemcar.nl. Misschien kent iemand het probleem daar. Het komt mij in ieder geval niet bekend voor. Ben zeer benieuwd wat het is. Ik vermoed ook een kabelbreuk. Je zou kunnen beginnen met de zekeringen. Is niet zo waarschijnijk maar het kost weinig moeite.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...