Heks Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Beste Kia rijders, Wij gaan een nieuwe Kia Rio bestellen. Er zijn 2 punten waar we nog niet uit zijn. 1: De kleur. Donker grijs of rood metallic. Maar daar komen we wel uit. Dat wil zeggen, mijn vrouw zal dat wel bepalen. 2. Maar de keuze van de motorisering blijft moeilijk. Daar zijn we nog niet uit. Gisteren hebben een uitgebreide testrit gemaakt. Met de 1.2 kun je goed meekomen. Maar ik had wel het gevoel dat ie af en toe toch net wat te kort komt. Alternatief is dan de 1.4. Dan heb je ook meteen een 6 versnellingsbak. Maar ja, die is wel EUR 1.500,- duurder. Alleen al door EUR 620,- meer BPM. Is dat de moeite waard vraag ik mij af. Wie heeft er ervaring met een nieuwe Kia Rio 1.4? Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 er zullen niet heel erg veel 1.4 motoren zijn i.v.m de belasting voordeel die er op zat maar ze zijn er wel ik ken alleen bagio die heeft een 1.4 misschien dat die je verder kan helpen Quote
Lique Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Ja, dat is de moeite wel waard. Dat net te kort komen naar je zin gaat vrij vlot tegenstaan. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 William88 heeft er ook 1. Er zijn er sowieso een paar die een 1.4 sport edition rijden. Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 nu hopen dat de heren even reageren om deze meneer te helpen Quote
Jordan Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Ik lees vaak dat de 1.2 idd vaak net te kort komt. Vooral op de snelweg. In de stad komt die prima mee. Als je de keuze hebt zou ik voor de 1.4 gaan. Quote
bigwade Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Ja, dat is de moeite wel waard. Dat net te kort komen naar je zin gaat vrij vlot tegenstaan. +1 ! Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Ik ben samen met william88 naar de meeting gereden afgelopen zomer in de Meern. (hij heeft een 1.4 en ik een 1.2) Onderweg hebben we nou niet het idee gehad dat hij makkelijk bij me weg kon rijden. Ik weet dus nog niet of ik perse over zou stappen op een 1.4. Quote
bigwade Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Ik ben samen met william88 naar de meeting gereden afgelopen zomer in de Meern. (hij heeft een 1.4 en ik een 1.2) Onderweg hebben we nou niet het idee gehad dat hij makkelijk bij me weg kon rijden. Ik weet dus nog niet of ik perse over zou stappen op een 1.4. Die hield zich in natuurlijk, zo doe je dat met vrienden/forumgenoten. 1 Quote
xtra40 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 nouuuu een beetje ..... zou die gene even een poepie laten ruiken en dat ding met die te kleine motor in een stofwolk achter zich laten Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 pfff LAAT mij nu even met mij illusie ........ Quote
Gast william88 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 ik heb ze een pb gestuurd over de 1.4 die ik rij. Quote
Gast william88 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Ik ben samen met william88 naar de meeting gereden afgelopen zomer in de Meern. (hij heeft een 1.4 en ik een 1.2) Onderweg hebben we nou niet het idee gehad dat hij makkelijk bij me weg kon rijden. Ik weet dus nog niet of ik perse over zou stappen op een 1.4. ik loop idd niet echt hard op je weg, maar ik had vorig najaar een 1.2 mee als leenauto bij een beurt, en toch voelt de 1.4 iets sneller aan. iig de 6 bak is prettiger dan de 5 bak. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Yes..... Dus geen illusie En dat van de 6 bak snap ik wel. Quote
Gast william88 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Yes..... Dus geen illusie En dat van de 6 bak snap ik wel. de 6 bak schakelt net iets sportiever, en heeft kortere halen, de pook is iets korter denk ik. plus er zijn meerdere mensen die met de 5 bak schokkerig optrekken en die koppelings problemen hebben,dat heb ik met de 6 bak nog nooit ondervonden in de 16.000km die er nu op staat. Quote
Heks Geplaatst 22 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 22 Februari, 2016 Het is toch de 1.2 geworden. Dit vanwege de levertijd van de 1.4 (minstens 5 maanden!) Kleur graphite. Bedankt nog voor het meedenken. 1 Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Gefeliciteerd met de nieuwe Rio Goede kleur keuze, tenminste tussen de 2 aangegeven kleuren. (ik zou voor wit zijn gegaan ) En geloof mij van de 1.2 ga je ook heel veel plezier beleven. Quote
Raymond GT-Line Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 Gefeliciteerd met de nieuwe Rio Goede kleur keuze, tenminste tussen de 2 aangegeven kleuren. (ik zou voor wit zijn gegaan ) En geloof mij van de 1.2 ga je ook heel veel plezier beleven. Wit Rulezzzzzz! Quote
Toshi Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 mosterd na de maaltijd noemen ze dat allereerst heel erg gefeliciteerd met de Rio. Gaat zeker bevallen. ik heb zelf de 1.1 diesel gehad (standaard 6 bak) en die was tot 105km/h perfect. aangezien ik voor woon-werk verkeer toch niet harder kon, was het geen probleem. De 1.4 is door de co2 uitstoot erg duur... maar had het zeker beter gedaan op hogere snelheid. vooral het verbruik schoot omhoog na 105km/h wat betreft de benzine had een collega de 1.2 gekocht en die was heel snel geïrriteerd met de auto omdat hij toch 'teveel' toeren maakt bij hoge snelheid en wat lastiger mee was te anticiperen vanwege de mindere koppel. mijn zus heeft ook een 1.2 en ik mis daar heel erg de 6-bak. voor mij zou het geen discussie geweest zijn. een witte kopen om 500 euro te besparen en voor de 6-bak, 1.4 gaan... maar het ligt er dus helemaal aan. mijn zus rijdt weinig en vooral in de stad en voor haar is de 1.2 gewoon goed. voor mijn collega die veel rijdt en in de spits en op de snelweg heeft hem uiteindelijk weggedaan en door de teleurstelling een ander merk gekocht. Quote
Nieles Geplaatst 23 Februari, 2016 Geplaatst 23 Februari, 2016 Achteraf zou ik ook voor de 1.4 gaan (reken dan niet op een al te leuk verbruik). De 1.4 gaat toch een stuk lekkerder mee dan de 1.2 vind ik Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.