Boldonio Geplaatst 14 Juli, 2016 Geplaatst 14 Juli, 2016 @Derrek: in het volgende filmpje zie je kort de Kia Niro hoe het schuifdak is (10:45). Dank voor t filmpje Ron. Leuk om te zien. Het viel me ook op dat deze Italiaanse versie ook Parkeersensoren voor heeft. Quote
Wimis on Geplaatst 16 Juli, 2016 Geplaatst 16 Juli, 2016 Deal is rond.Heel blij met deze aanschaf van de Niro 1.6 GDI Hybrid BusinessLine DCT6. Kooijman Vianen heeft het netjes afgerond met een mooie inruilprijs voor de SP3. Die ga ik wel missen dus hoop dat de Niro snel eigen is 6 Quote
Ron Penguin Geplaatst 16 Juli, 2016 Geplaatst 16 Juli, 2016 Gefeliciteerd . Ook nog even in het andere draadje zetten dan 1 Quote
mika kjelld Geplaatst 16 Juli, 2016 Geplaatst 16 Juli, 2016 Gefeliciteerd Wimis en heel veel rijplezier met de Niro 1 Quote
Pugnator Fortis Geplaatst 16 Juli, 2016 Geplaatst 16 Juli, 2016 Ja pffffff, Marc, Marcel en Joost ? Marcel kwam er later met het bezichtigen van de SP3 bij (zitten) en noemde het lakprobleem van de achterlichten. Garantie KIA en natuurlijk klantentrekker, om te zeggen dat dit bij de achterlichten garantie modificatie valt van KIA. Daar zou KIA Werkhoven niet over beginnen tot dat ik zeg wat daarvan de bedoeling is! Dan komt de werkplaats chef met zijn mooie verhalen (langdradig) en uiteindelijk verdienen ze veel op de arbeidskosten We hebben Marc laten weten dat we daar een beetje klaar mee zijn (bij KIA Houten) Wij gaan eens rustig nadenken over de centjes, zeker niet onbelangrijk! Van de week zal er wel een keuze bekend zijn Als we de Niro doen, wordt het de Curi,....Curel, ....... euhm Fel blauwe kleur. @Derrek, aan wie? stel je deze vraag? <195 Joost is aardige jongen en heb je vaak wat ruimte. Bij Marc en Bert leggen ze in 1x een goede prijs neer. Dat ligt mij wat meer. Joost moest eerst toestemming vragen voor de Picanto. Bij Marc was dat niet zo voor de cee'd. Marcel ken ik niet echt maar lijkt mij een prima man. Ben ieder geval blij met zo'n dealer. Gefeliciteerd Wimis on. Super mooie auto en uitvoering. Ik ga in augustus is kijken Voor vervanging van de cee'd 2 Quote
Specialmade Geplaatst 17 Juli, 2016 Geplaatst 17 Juli, 2016 Mooie aanwinst Wimis. Gefeliciteerd. Grtz. Specialmade 1 Quote
de jean Geplaatst 25 Juli, 2016 Geplaatst 25 Juli, 2016 mss kennen jullie deze test al ==> http://ww2.autoscout24.be/nl-be/info/magazine/eerste-contact/kia-niro/de-andere-hybride/4319/507648?magcid=mag-nl&utm_medium=email&utm_source=-magazine&utm_campaign=CW29-2016&utm_term=3 Quote
Derrek Geplaatst 25 Juli, 2016 Geplaatst 25 Juli, 2016 Ja, deze Autogefühl test is zeker positief over de Niro en ook over de mooie afwerking! Iets waar de NL testers over zeuren (bijv. “hard plastic” etc.). Onzin, maar goed, die moeten toch ergens over te zeuren hebben. En iedereen kan eenvoudig zelf zien hoe (mooi) het er uit ziet. Ook de gemiddelde werkelijke verbruikscijfers worden steeds duidelijker; 5,67 l/100km (1 op 17,4) voor de 16" versies en 6,32 l/l100km (1 op 15,8 voor de 18" Niro's. Wel ietsje ongunstiger dan de concurrentie Prius en Aurus, maar de Niro is ook een heel ander model auto. Het scheelt op 10.000 km. ongeveer .€ 60,-. maar daarvoor wil je toch niet in een Prius rijden en al helemaal niet in een Auris? Denk dat de iOnic Hybrid met exact dezelfde aandrijflijn wel die gebruikscijfers gaat halen. Wat wel jammer is, de korting van 120 kilo voor Hybride auto's op de wegenbelasting vervalt volgend jaar. Dat scheelt .€ 81,- per jaar. Volgen de week proefrijden in de Niro! Heb geen haast maar wordt wel steeds interessanter. 1 Quote
kialoog Geplaatst 26 Juli, 2016 Geplaatst 26 Juli, 2016 http://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/24457/dievengilde-jat-56-velgen-van-kakelverse-kia-niros Hopelijk niet bij onze nieuwe eigenaren? Grtz. Quote
Derrek Geplaatst 1 Augustus, 2016 Geplaatst 1 Augustus, 2016 Had al even gereden in Leleystad, maar vorige week toch echt (2,5 uur) proefgereden in de Niro. Weer zeer positief. Stil en soepel wegrijden met een hybride en je merkt bij de Niro niet als de motor bijkomt. Verder goede zitpositie, stuurt goed en direct, automaat schakelt heel soepel, trekt (voor mij in ieder geval) meer dan snel genoeg op. Kortom alles voelde goed. Tot slot een interessant voorstel gehad. De kleur was voor mij al bekend. Dacht ik. Wit is onze kleur. Maar nu blijken er TWEE kleuren wit te zijn. Een "normale" witte en een matalic/parelmoer wit ("Snow White Pearl")! Het verschil is de metallic meerprijs, maar is dat het waard? De dealer had wel kleurstalen, maar om een juiste keuze te maken zou ik de Niro liefst in beide kleuren in het echt zien. De Niro in standaard wit heb ik inmiddels gezien maar weet iemand een dealer die de "Snow White Pearl" heeft staan? Dank, dank, dank. Quote
Ron Penguin Geplaatst 1 Augustus, 2016 Geplaatst 1 Augustus, 2016 De dealer kan dat in het ordersysteem zien. Volgens mij wat de White pearl nog niet in productie Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk Quote
Boldonio Geplaatst 5 Augustus, 2016 Geplaatst 5 Augustus, 2016 Is er hier nog niemand die de Niro al in ontvangst heeft mogen nemen? Quote
Ron Penguin Geplaatst 5 Augustus, 2016 Geplaatst 5 Augustus, 2016 Zit nu in Oostenrijk. De Niro komt half augustus. Aflevering naar verwachting eind augustus. Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk 1 Quote
Boldonio Geplaatst 5 Augustus, 2016 Geplaatst 5 Augustus, 2016 Zit nu in Oostenrijk. De Niro komt half augustus. Aflevering naar verwachting eind augustus. Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk Die van mij komt 2 september aan uitlevering half september, maar volgens mijn dealer kwam er ook een zending binnen half Juli met uitlevering eind juli/begin Augustus. 1 Quote
Wimis on Geplaatst 5 Augustus, 2016 Geplaatst 5 Augustus, 2016 1e of 2e week van augustus ! (zeiden ze) Vind het wel leuk hoor als ik dat belletje krijg Maar, nog even geduld dan (denk ik) 1e week augustus was hem dus niet Quote
olympus Geplaatst 5 Augustus, 2016 Geplaatst 5 Augustus, 2016 Ook ik ben nog op vakantie in Colombia en kom de 18de terug en als het lukt dan de 20ste de aflevering. 1 Quote
Derrek Geplaatst 6 Augustus, 2016 Geplaatst 6 Augustus, 2016 De kogel is door de kerk! Een mooie metallic witte ("Snow White Pearl") Kia Niro Executive. Met 1300 kg. trekkracht en afneembare trekhaak met 13-polige aansluiting (zodat er zowel een aansluiting van vaste spanning is en tevens voor het wettelijke mistachterlicht) Extra's: Kofferbakmat en spatlappen Levering 2e helft oktober. 3 Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 6 Augustus, 2016 Geplaatst 6 Augustus, 2016 De kogel is door de kerk! Een mooie metallic witte ("Snow White Pearl") Kia Niro Executive. Met 1300 kg. trekkracht en afneembare trekhaak met 13-polige aansluiting (zodat er zowel een aansluiting van vaste spanning is en tevens voor het wettelijke mistachterlicht) Extra's: Kofferbakmat en spatlappen Levering 2e helft oktober. Goed bezig Derrek. Quote
xtra40 Geplaatst 6 Augustus, 2016 Geplaatst 6 Augustus, 2016 De kogel is door de kerk! Een mooie metallic witte ("Snow White Pearl") Kia Niro Executive. Met 1300 kg. trekkracht en afneembare trekhaak met 13-polige aansluiting (zodat er zowel een aansluiting van vaste spanning is en tevens voor het wettelijke mistachterlicht) Extra's: Kofferbakmat en spatlappen Levering 2e helft oktober. wow mooi hoor en een snow white perl is een hele mooie kleur heb hem wel eens op de rio gezien (werd in het begin nog geleverd in die kleur ) en dat is echt heeeeeeel veel mooier dan wit van harte vast met je nieuwe aanschaf Quote
Derrek Geplaatst 7 Augustus, 2016 Geplaatst 7 Augustus, 2016 Hier nog een Duitse Niro test: https://www.youtube.com/watch?v=cS-90Ew61hc Interessant is hierin dat de tester vertelt dat de fabrikant voor de de Niro een relatief lage topsnelheid aangeeft van ±165 km/uur omdat die snelheid in alle omstandigheden gehaald kan worden, ook als bijvoorbeeld de accu’s geheel leeg zijn en door de motor (tijdens het rijden) moeten worden opgeladen, maar in andere omstandigheden is een topsnelheid van ± 185 km/uur haalbaar. Misschien niet belangrijk, maar toch goed om te weten? 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.