Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

het is lang geleden dat ik op dit forum ben geweest. Onze Cee'd SW (1.6 pluspack) is nu bijna 4 jaar oud en heeft inmiddels iets van 80.000 op de teller staan. Wellicht is dit een mooi moment voor inruil. 

Ik wilde even onze ervaringen tot dusverre delen:

Positief:

- 7 jaar garantie

- Luxe uitrusting

- Motorisch heel erg betrouwbaar, we hebben nooit met pech langs de weg gestaan. Zelfs nooit olie hoeven bijvullen.

- Lage onkosten tot dusverre, mede dankzij de garantie. Alleen planmatig onderhoud.

- Ons gemiddeld verbruik over 80.000 km is 1:14,5

- Comfortabel, goede zitpositie. Ook voor onze 1.88 m lange tienerzoon achterin.

- Prima geschikt voor lange ritten. 

- Rijdt keurig rechtuit, nooit hoeven uitlijnen.

- Redelijk klinkende stereo installatie en luidsprekers.

- Geen rammeltjes of kraakjes! 

Negatief:

- Motor tamelijk futloos onder 2000 toeren

- De stuurbekrachtiging is vaag, maar alleen bij té harde banden.  Tip: bij 2.1 bar stuurt hij veel lekkerder.

- We hebben enige keren aanspraak moeten maken op de garantie (1x elektr. spiegel, 1x electr. raam, 1x handgreep achterklep, 1x klein roestplekje onder achterklep).

- De boordcomputer geeft het verbruik niet nauwkeurig aan. Tel er maar rustig 0,5 bij op. 

- Het onderstel is op slecht wegdek niet geweldig.

- De remmen zijn minder krachtig dan die van onze vorige auto. 

- Geen reservewiel of krik. Dat hebben we dus maar zelf aangeschaft.

- Het kaartmateriaal van het navigatiesysteem lijkt al verouderd te zijn op de dag dat het uitkomt.

Over het algemeen kan ik wel zeggen dat de Cee'd een heel fijne en betrouwbare auto is en de 7 jaar garantie bleken ook de moeite waard voor ons. We overwegen daarom serieus om nu weer een Cee'd te kopen, twijfelen alleen over de motorisering. Weet iemand of de nieuwe 1.0 liter motor in de praktijk meetbaar zuiniger is dan de 1.6? Ik wil daar binnenkort een proefrit mee gaan maken.

Groetjes,

Arthur

• Like 1
Geplaatst

Ik heb een Cee'd 1.4 ISG Mind 2016

Mijn minpunten zijn

1 Vermogen onderin

2 Rolgeluid ondanks de Michelin Primacy 3 die als stilste banden te boek staan

3 De navigatiekaarten zijn out of date ,wou mij in mijn woonplaats een straat insturen waarvan ik weet dat die al 4 jaar éénrichting is ,ook op een voor mij onbekende plaats gebeurde hetzelfde,je zal maar niet goed opletten!!!

Ook na de laatste kaart en software update einde april werd de straat nog steeds niet herkend als éénrichting!!!!

Voor de rest zéér tevreden over de Cee'd :tt1:

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb (nog) een Cee'd 1.6GDi DCT SuperPack. Een ontzettend fijne auto, zo goed dat ie bijna weer saai wordt  :winkiss:  Waarom gaat er nu nooit eens iets kapot aan dat ding? Dat maakt het juist spannend! Gebreken/kuren => karakter. Het verbruik is heel netjes maar ik rij meestal grote afstanden. De DCT schakelt heel erg soepel, vrijwel onmerkbaar. Wel kun je de flippers beter gebruiken als je op de snelweg even snel achter een vrachtwagen uit wil en tussen de snelle leasebakken op de linkerbaan wil proppen. De automaat aarzelt te lang met terug schakelen (kick-down) als er wat meer acceleratie verwacht wordt. Dat is overigens een klacht bij veel automaten. Ik hou wel mijn DRL in de gaten, het knipperen is nog niet begonnen maar het is wel een algemene klacht. Ik ben altijd bang geweest dat ze mijn after-market Xenon als argument zouden gebruiken om garantie af te wijzen. Enfin, zover lijkt het niet te komen.

De aftermarket Xenon heb ik er ingezet omdat ik het licht van de Cee'd echt onder de maat vond. Ook heb ik wel eens een rammeltje in het dashboard op slechte klinkerwegen. Lastig op te lossen dus ik negeer het maar. Al mijn auto's hebben rammeltjes gehad, vooral de Peugeots. Als die niet rammelen zijn ze kapot   :-) . De navigatie is matig, de routes die uitgerekend worden zijn vaak niet echt logisch. Verder geen klachten, sturen en remmen ben ik tevreden over. Kwestie van smaak.

Na een vrij korte periode gaat de Cee'd er toch uit. Dat ligt niet aan de Cee'd maar aan mij. Sinds maart heb ik problemen met de aansturing van de spieren van mijn linkerbeen. Dat lijkt, deels, blijvend te zijn. Niet erg als je een automaat hebt maar het instappen is een ramp. Een Cee'd is laag en ik moet me zo ongeveer in de stoel laten vallen na een hoop gewurm. Er moet gewoon een auto komen met een hogere zit. Een Venga zou een logische stap geweest zijn maar het verbruik van een Venga automaat is me gewoon te hoog. Een Soul spreekt me meer aan maar ze liggen niet voor het oprapen. Bovendien zal die ook niet super-zuinig zijn. 

Het is uiteindelijk een Renault Captur geworden (TCe 120). De 120pk versies zijn per definitie automaten (DCT).De inruilprijs van de Cee'd viel bepaald niet tegen. Terecht ook voor zo'n fijne auto. Toch wel spijtig, zo veel luxe als in de Cee'd heb ik nog nooit gehad.

Geplaatst

Ik heb de Cee'd 1.6 inmiddels ingeruild en een Cee'd SW GT-line 1.0 gekocht (wit metallic). Over een paar weken zal ik er pas wat meer over kunnen zeggen. Het is een demo wagen van 1 jaar oud en ik heb een fors inruilbedrag voor mijn oude gekregen :-)

De 120 pk 1.0 l T-GDI motor valt in ieder geval niet tegen. Hij heeft duidelijk meer karakter dan de nogal saaie 1.6, de turbo geeft een aangename duw vanaf zo'n 2200 rpm. Beneden de 2000 toeren is hij wat kortademig dus ik moet wat meer schakelen dan voorheen.

De 6-versnellingsbak heeft nu andere (beter gespreide) schakelverhoudingen dan ik gewend was bij de 1.6. De zesde versnelling is nu meer een overdrive, hij maakt nu ongeveer 2000 rpm bij 100 km/h wat goed zou moeten zijn voor de zuinigheid. En hij is erg stil, ik vergeet op de autosnelweg geregeld door te schakelen. Ik heb hem pas randvol getankt om het verbruik te meten, wordt vervolgd .....

Geplaatst

Ik heb de Cee'd 1.6 inmiddels ingeruild en een Cee'd SW GT-line 1.0 gekocht (wit metallic). Over een paar weken zal ik er pas wat meer over kunnen zeggen. Het is een demo wagen van 1 jaar oud en ik heb een fors inruilbedrag voor mijn oude gekregen :-)

De 120 pk 1.0 l T-GDI motor valt in ieder geval niet tegen. Hij heeft duidelijk meer karakter dan de nogal saaie 1.6, de turbo geeft een aangename duw vanaf zo'n 2200 rpm. Beneden de 2000 toeren is hij wat kortademig dus ik moet wat meer schakelen dan voorheen.

De 6-versnellingsbak heeft nu andere (beter gespreide) schakelverhoudingen dan ik gewend was bij de 1.6. De zesde versnelling is nu meer een overdrive, hij maakt nu ongeveer 2000 rpm bij 100 km/h wat goed zou moeten zijn voor de zuinigheid. En hij is erg stil, ik vergeet op de autosnelweg geregeld door te schakelen. Ik heb hem pas randvol getankt om het verbruik te meten, wordt vervolgd .....

Ik heb sinds een week of 2 de Cee'd GT Line (2015) en ben echt heel tevreden. Gebruik is heel goed te doen en idd zeer pittig. Als de motor koud is moet je iets hoger in te toeren blijven (anders valt ie stil als je tesnel in zijn 2 schakeld). Het geluid, voor een 1 liter motortje, in ongelofelijk. Het "ronkend" geluid is zeer prettig.

Ik kom vanuit een Carens en de Cee'd, daar heb ik zeker geen spijt van

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...