HenkM Geplaatst 24 Januari, 2017 Geplaatst 24 Januari, 2017 De Niro (welke niet af fabriek is uitgerust met xenon verlichting) heeft volgens specs HB3 / 9005 lampen. Heeft er al iemand deze vervangen door een xenon set? Quote
xtra40 Geplaatst 24 Januari, 2017 Geplaatst 24 Januari, 2017 Niet in de Niro maar wel in de sportage 4 die heeft ook hb3 lampen Verstuurd vanaf mijn SM-A710F met Tapatalk Quote
Specialmade Geplaatst 24 Januari, 2017 Geplaatst 24 Januari, 2017 59 minuten geleden zei HenkM: De Niro (welke niet af fabriek is uitgerust met xenon verlichting) heeft volgens specs HB3 / 9005 lampen. Heeft er al iemand deze vervangen door een xenon set? Niet met Xenon maar wel met LED(kop)lampen. Deze zijn plug & Play dus zonder ballasten, extra kabels etc. Deze geven een bak helder wit licht dat nagenoeg gelijk is aan de kleur van de DRL. Quote
bigwade Geplaatst 24 Januari, 2017 Geplaatst 24 Januari, 2017 7 uur geleden zei Specialmade: Niet met Xenon maar wel met LED(kop)lampen. Deze zijn plug & Play dus zonder ballasten, extra kabels etc. Deze geven een bak helder wit licht dat nagenoeg gelijk is aan de kleur van de DRL. Kunnen die LED's inmiddels in elke voiture ? (H7) Quote
xtra40 Geplaatst 24 Januari, 2017 Geplaatst 24 Januari, 2017 als je geen koplamp uitval herkenning hebt zou dit gewoon moeten kunnen en anders is het stom weg uit proberen 1 Quote
HenkM Geplaatst 25 Januari, 2017 Topic Starter Geplaatst 25 Januari, 2017 @Specialmade, Thanks, heb je een link of merk/type voor me? Alvast bedankt. Quote
olympus Geplaatst 25 Januari, 2017 Geplaatst 25 Januari, 2017 Dit was de foto van special made over de led verlichting. 1 Quote
Preston Geplaatst 25 Januari, 2017 Geplaatst 25 Januari, 2017 Controleer het nummer van de Ledlamp nog even goed eventueel bij dit bedrijf - Zandbergen automotive in Bodegraven - want de H7 heeft een Female stekker en die past bij mij in de Niro niet. De Ledlamp met Male stekker H3 is zonder enig probleem over te zetten. Beide dezelfde specificaties qua lumen en kelvin. ( Ik weet niet of Zandbergen aan particulieren levert, ik heb de ledlampen via m'n dealer laten plaatsen. 5-10 min werk. ) 2 Quote
PeterSelie Geplaatst 19 Maart, 2017 Geplaatst 19 Maart, 2017 Ook ik ben aan het zoeken naar een juiste LED lamp voor mijn Niro (4 wkn jong) maar begon een beetje de kluts kwijt te raken. LED lampen met of zonder een blokje. Lange of korte uitvoering en ga zo maar door. Eindelijk dacht ik ze gevonden te hebben via "Specialmade" in dit forum. Hij heeft aan dat hij de H7 uitvoering gebruikt en meldt dat het gewoon overzetten en klaar is. Nu lees ik bij "Preston" dat de H7 niet aangesloten kan worden ivm male/female. Kan iemand mij hier wat info over geven, voordat ik verkeerde bestelt. Ik zal iig Zandbergen vragen of zij deze ook aan particulier verkopen. Quote
HenkM Geplaatst 19 Maart, 2017 Topic Starter Geplaatst 19 Maart, 2017 De Niro heeft geen H7 lampen maar HB3 / 9005 peertjes. H7 LED / Xenon gaat iig niet passen. Ik heb een setje HB3 led's besteld in China, deze zijn onderweg. Werkt dit niet naar behoren dan komt er Xenon in. 1 Quote
Specialmade Geplaatst 19 Maart, 2017 Geplaatst 19 Maart, 2017 4 uur geleden zei PeterSelie: Ook ik ben aan het zoeken naar een juiste LED lamp voor mijn Niro (4 wkn jong) maar begon een beetje de kluts kwijt te raken. LED lampen met of zonder een blokje. Lange of korte uitvoering en ga zo maar door. Eindelijk dacht ik ze gevonden te hebben via "Specialmade" in dit forum. Hij heeft aan dat hij de H7 uitvoering gebruikt en meldt dat het gewoon overzetten en klaar is. Nu lees ik bij "Preston" dat de H7 niet aangesloten kan worden ivm male/female. Kan iemand mij hier wat info over geven, voordat ik verkeerde bestelt. Ik zal iig Zandbergen vragen of zij deze ook aan particulier verkopen. H7 past niet direct, H3 wel. Voorbeeld (foto) gaf H7 aan maar dit moet dus H3 zijn. Binnen 5 minuten geplaatst en werkend. 1 Quote
xtra40 Geplaatst 19 Maart, 2017 Geplaatst 19 Maart, 2017 maar is dit dan H3 of HB3 kwa naam lijkt dit op elkaar maar zien er heel erg anders uit H3 of HB3 Quote
Specialmade Geplaatst 19 Maart, 2017 Geplaatst 19 Maart, 2017 Geen van beide voorbeelden. Op mijn geposte foto zijn de goede lampen met de juiste aansluiting. (zie post van Preston) Quote
xtra40 Geplaatst 19 Maart, 2017 Geplaatst 19 Maart, 2017 de fotos zijn van originele lampen dus geen led gaat meer om de uitvoering zou jammer zijn als je het ook in je auto wil en dan de verkeerde besteld in het instructie boekje praten ze ook over HB3 en niet over h7 of h3 ?? Quote
Ron Penguin Geplaatst 19 Maart, 2017 Geplaatst 19 Maart, 2017 Mijn dealer levert ze niet. Zijn niet type goedgekeurd voor de Niro geven ze aan. Heb er wel andere Halogeen inzitten, type is HB3. Quote
bigwade Geplaatst 19 Maart, 2017 Geplaatst 19 Maart, 2017 49 minuten geleden zei xtra40: de fotos zijn van originele lampen dus geen led gaat meer om de uitvoering zou jammer zijn als je het ook in je auto wil en dan de verkeerde besteld in het instructie boekje praten ze ook over HB3 en niet over h7 of h3 ?? Het wordt idd wat warrig HB3 of H3 ziet er anders uit. Kan iemand de moeite nemen om de juiste peer met foto en besteladres te posten. Hoeven we niet zo moeilijk te doen. Quote
HenkM Geplaatst 20 Maart, 2017 Topic Starter Geplaatst 20 Maart, 2017 De originele lamp heb ik er uit gehad: HB3. Als ik de lampen binnen heb zal ik proberen een foto te posten. Deze heb ik besteld: HB3 LED 1 Quote
PeterSelie Geplaatst 20 Maart, 2017 Geplaatst 20 Maart, 2017 Aanvulling op mijn vorige reactie. Ik heb contact gehad met Zandbergen (foto van Preston) en kreeg als antwoord dat de LED set HB3 getest is voor de Niro. Deze set kost €189,= incl verzenden en er wordt ook aan particulier verkocht. Wat ook eerder werd gevraagd. China spullen wil ik absoluut niet, al div. malen boot mee ingegaan. Inferieure kwaliteit. Ik heb zojuist de set bij Zandbergen besteld en zal van/na installatie wel wat comment leveren. Als binnen post ik wel een foto van de set. 2 Quote
PeterSelie Geplaatst 23 Maart, 2017 Geplaatst 23 Maart, 2017 SPECIALMADE: Wat ik begrijp heb jij de led verlichting van Zandbergen. Idd zo gebeurd maar hoe heb jij deafdekkappen erop geplaatst? Ik kom zeker 5mm tekort om deze te plaatsen. Heb jij iets anders gemonteerd? Quote
Specialmade Geplaatst 23 Maart, 2017 Geplaatst 23 Maart, 2017 1 uur geleden zei PeterSelie: SPECIALMADE: Wat ik begrijp heb jij de led verlichting van Zandbergen. Idd zo gebeurd maar hoe heb jij deafdekkappen erop geplaatst? Ik kom zeker 5mm tekort om deze te plaatsen. Heb jij iets anders gemonteerd? Ik heb geen problemen gehad met het terugplaatsen van de afdekkapjes. Heb je de (Led)lampen wel goed gecentreerd zittten? Bij mij was het originele lampen eruit, LED lampen erin en afdekkap erop draaien. Quote
PeterSelie Geplaatst 23 Maart, 2017 Geplaatst 23 Maart, 2017 Hoi, Dank voor je reactie. Ja, lampen zaten echt gecentreerd. Zelfs nog met spiegeltje en spotlight gecontroleerd. Ruimte is wat klein maar goed te doen. Geeft echt een berg mooi helder licht en tis kwaliteit. Heb contact met Zandbergen (Rinze) gehad, goeie service en zij sturen morgen rubberen kappen. Dat maar proberen. Fotootje welke ik heb. Alvast bedankt. 1 Quote
PeterSelie Geplaatst 23 Maart, 2017 Geplaatst 23 Maart, 2017 Heb nog opgemeten. Lengte verschil tussen aanslagpunt nokjes en achterzijde bedraagt 10mm. Quote
PeterSelie Geplaatst 26 Maart, 2017 Geplaatst 26 Maart, 2017 Ter aanvulling: Vervangings afdichtkappen 90mm van hitte bestendig rubber ontvangen van Zandbergen (€15,=) 100% afdichtingen. Eigenlijk "klusje" van max 15 minuten (zonder koffie!) Wat een bak licht en heel strak. (Getest in donkere lange garage) Led lampen is NL-fabrikaat met Philips-led's. Totaal €204,= en doet niets onder voor Xenon. 1 Quote
HenkM Geplaatst 26 Maart, 2017 Topic Starter Geplaatst 26 Maart, 2017 De china ledjes van €22 zitten er hier ook in. Perfect licht met scherpe projectie zonder strooi licht. Doen niet onder voor het Xenon licht in de Sportage . Afdekkapjes moet ik nog regelen. 1 Quote
Asqr9 Geplaatst 27 Maart, 2017 Geplaatst 27 Maart, 2017 Ik moet nog maaaaaanden wachten op mijn nwe Niro maar die led verlichting lijkt me wel wat. Fijn dat jullie de info delen. Is er voor de lamp en de afdekkap misschien een artikelnummer? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.