MDS Geplaatst 27 September, 2018 Geplaatst 27 September, 2018 Ik rij met 18" Pirelli P Zero/Nero en die zaten er op tijdens de aflevering en deze banden zijn best stil Quote
frogman Geplaatst 27 September, 2018 Geplaatst 27 September, 2018 (aangepast) 1 uur geleden, MDS zei: Ik rij met 18" Pirelli P Zero/Nero en die zaten er op tijdens de aflevering en deze banden zijn best stil Perfect dat je tevreden bent, maar volgens de statistieken is de Pirelli P Zero/Nero in 225-45-18 inch een redelijke herrieband met een rolgeluid van 72 DB, een brandstofgebruik cat. E (is bijzonder hoog) en een grip op nat wegdek cat.B (ook niet de beste score). Vergelijk dit met een Michelin Michelin Primacy 4 in dezelfde maat, heeft de respectievelijke waardes: 68 DB, brandstof B, Grip nat wegdek A, dit zijn echt andere waardes, hou nog in het achterhoofd dat 3 DB verschil een halvering is in geluid en dit gaat over 4 DB verschil. "Beleving is subjectief" Bedoel er niets negatiefs mee en wens je ook veel fijne rustige kilometers toe. 27 September, 2018 aangepast door frogman 3 Quote
Derrek Geplaatst 28 September, 2018 Geplaatst 28 September, 2018 Je kan ook een beetje doof zijn...... Quote
BarneyRubble Geplaatst 30 September, 2018 Geplaatst 30 September, 2018 Welke banden zijn nu in dit topic vermeld de stilste ? Michelin Michelin Primacy 4 Dunlop Sportmaxx RT2 Michelin Cross Climates (all season) Quote
frogman Geplaatst 30 September, 2018 Geplaatst 30 September, 2018 Michelin: 68 DB, brandstof B, Grip nat wegdek A Dunlop: 67 DB, brandstof C, Grip nat wegdek A Blijft ook een deel persoonlijke voorkeur, hier laat je wat, daar win je wat. Quote
Saco Sijens Geplaatst 5 Oktober, 2018 Geplaatst 5 Oktober, 2018 Heb dit topic met veel belangstelling gevolgd, omdat ik ook vond dat de banden van mijn Niro relatief veel lawaai maakten (18", Dunlop). Nu heb ik deze banden vervangen door Pirelli P Zero's en dat scheelt aanmerkelijk! Quote
BarneyRubble Geplaatst 6 Oktober, 2018 Geplaatst 6 Oktober, 2018 (aangepast) Goed om te weten, bedankt hiervoor. Waarom de éne NIRO nou met Dunlop en de andere met o.a Michelin banden wordt afgeleverd, Wie bepaald dit ? En wat is de prijs van de Pirelli P Zero's? 6 Oktober, 2018 aangepast door Eric-H Quote
Saco Sijens Geplaatst 7 Oktober, 2018 Geplaatst 7 Oktober, 2018 Voor zover ik kan nagaan worden auto's met 18" velgen af fabriek voornamelijk met Michelin banden geleverd en wanneer 18" velgen als optie worden besteld met Dunlops. De P Zero's zijn te koop vanaf ca. 130 euro per stuk. Quote
Ronald66 Geplaatst 7 Oktober, 2018 Geplaatst 7 Oktober, 2018 Voor zover ik kan nagaan worden auto's met 18" velgen af fabriek voornamelijk met Michelin banden geleverd en wanneer 18" velgen als optie worden besteld met Dunlops. De P Zero's zijn te koop vanaf ca. 130 euro per stuk.Is niet helemaal waar, in ieder geval in mijn situatie niet. Mijn ExecutiveLine (standaard 18 inch) is standaard voorzien van de heerlijk stille Dunlops.http://images.spritmonitor.de/828291_5.png Quote
BarneyRubble Geplaatst 7 Oktober, 2018 Geplaatst 7 Oktober, 2018 (aangepast) Ja dat dacht ik dus ook te lezen bij je, vandaar mijn vraag, nou er nog achter komen of die Pirelli P Zero's ook zoveel stiller zijn t.o.v de Michelin Pilot Sport 4 die ik eronder geleverd kreeg. ? 7 Oktober, 2018 aangepast door Eric-H Quote
frogman Geplaatst 8 Oktober, 2018 Geplaatst 8 Oktober, 2018 Pirelli Pzero XL Dus nog betere waardes Michelin Pilot Sport 72 dB scheelt 4 dB, is minder dan de helft geluid !! Quote
JeroenV Geplaatst 8 Oktober, 2018 Geplaatst 8 Oktober, 2018 Mijn Exec staat op de Michelins. Zijn inderdaad absoluut geen stille banden, het geluid ervan is bijna zelfs irritant te noemen. Quote
BarneyRubble Geplaatst 8 Oktober, 2018 Geplaatst 8 Oktober, 2018 Dan zijn we het inmiddels daar over eens, ik vindt mijn Michelin Pilot Sports 4 ook echt meer geluid produceren dan welke auto ik ook gereden heb en dat zijn er niet weinig, een goeie 1.5 maand geleden ermee naar Oostenrijk gereden, de banen in duitsland, welke je ook pakt naar Munchen zijn echt in slechte staat, dit maakte het geluid nog erger, soms heel soms had je even een stuk nieuw asfalt weg, jongen wat een reuze verschil maakte dat, dat is pas relaxed rijden maar verder was het herrie en hobbelen, in Nederland soms ook stukjes waarover je op goed asfalt zoeft zonder bijgeluiden, als de Pirelli banden dus het rijden op oud asfalt of ander asfalt wat meer geluid geeft het geluid behoorlijk minder laat horen dan ga ik daar toch echt serieus over nadenken, zelfs op de meeste 80km wegen hoor je de Michelin banden behoorlijk goed. Maar wat doe ik met mijn bijna nu net 3 maanden oude Michelin banden? Quote
frogman Geplaatst 8 Oktober, 2018 Geplaatst 8 Oktober, 2018 Probeer ze in te ruilen, sommige banden handelaren doen dit, je krijgt geen wereldprijs, maar je zit je ook niet meer groen te ergeren (heb ik ook gedaan ± 14.000 km) Ik ben gegaan voor CrossClimat-plus van Michelin, ben gelijk van het wisselen in de winter af, scheelt aanzienlijk in geluid (zie eerder in deze topic) Quote
olympus Geplaatst 1 Januari, 2019 Geplaatst 1 Januari, 2019 Ook ik heb de Michelin Pilot Sports 4 er onder liggen en bij sommige wegdekken maken ze inderdaad meer lawaai. Ik kan mij best voorstellen dat mensen zich hier aan storen, voor mij zelf vind ik het meevallen, ik hoor het zeker wel maar stoor mij er wat minder aan denk ik. Quote
gjcvro Geplaatst 11 Januari, 2019 Geplaatst 11 Januari, 2019 (aangepast) de nIro zou vanzelf na een tijdje de nieuwe sensoren uit moeten lezen. Weet je zeker dat de sensors voor de nIro zijn? 11 Januari, 2019 aangepast door gjcvro Quote
PeterSelie Geplaatst 11 Januari, 2019 Geplaatst 11 Januari, 2019 Op 4-1-2019 om 10:42, henk smit zei: bij mij lagen er standard Michelin energiebanen op. deze banden zijn muis stil. Kijk, dit is wat iedereen een andere beleving geeft over geluid. Ook ik heb de Michelin Enercy 16" en zowel mijn vrouw als ik vinden deze echt herrie maken. Paar maanden geleden naar Italie geweest en die herrie heeft toch ons rijplezier ontnomen. Mijn god, sorry, wat een herrie in Duitsland. Hebben in Italie setje oorproppen aangeschaft. Nu met Dunlop winterwielen, ook 16", is het een verademing om het verschil te horen. Maar om nu al banden met 8000 km te vernieuwen gaat mij wel erg ver. Zou dit bij een ander merk auto ook zo overkomen? Iemand daar ervaring mee? Voor de rest een heerlijke auto, wat ook een collega zegt die in een VW Sportsvan rijdt. Quote
BarneyRubble Geplaatst 11 Januari, 2019 Geplaatst 11 Januari, 2019 Ook ik heb nu de Michelin Pilot Sports 4 maar dan de 18 inch en zijn van de zomer met een toen 2 weken oude Niro naar Oostenrijk gereden, man wat een pokke wegen worden het zo zachtjes aan in Duitsland, hobbels, kuilen en een ongelofelijke pokke herrie, wat een verschil toen we weer in Oostenrijk en Nederland reden, het gevoel en geluid werd meteen heel veel minder, het is echt 100% afhankelijk op wat voor wegdek/asfalt je rijdt, op het ene moment hoor je de auto heerlijk over het asfalt zoeven en op het andere moment moet de radio harder omdat je hem bijna niet meer hoort, maar nogmaals, de echte boosdoeners zijn de snelwegen in Duitsland. Quote
gjcvro Geplaatst 13 Januari, 2019 Geplaatst 13 Januari, 2019 vreemd, maar als ze voor een oudere kia zijn kunnen ze toch het verkeerde type hebben. Ik dacht dat het type voor de Niro zichzelf inleerde. Quote
HenkM Geplaatst 13 Januari, 2019 Geplaatst 13 Januari, 2019 2 uren geleden, gjcvro zei: vreemd, maar als ze voor een oudere kia zijn kunnen ze toch het verkeerde type hebben. Ik dacht dat het type voor de Niro zichzelf inleerde. Mijn winter wieltjes hoefden idd niet ingeleerd te worden. Werden na korte tijd herkend. Quote
dropje Geplaatst 14 Januari, 2019 Geplaatst 14 Januari, 2019 Op 12-1-2019 om 11:35, henk smit zei: het zijn originele Kia lichtmetalen velgen. was gisteren bij Kia dieler Werkhoven. in houten. Worden maandag op nieuw in geleerd. Volgens mij is dat inleren niks anders dan even een rondje rijden, dan herkent hij ze vanzelf, als het goed is. Althans zo was het pasgeleden bij ons ook, toen de all-seasons er onder gegaan waren. Eerst een melding dat hij ze niet zag en na 1 of 2 km was die melding ineens weg en de druk per band zichtbaar in het menu Quote
dropje Geplaatst 14 Januari, 2019 Geplaatst 14 Januari, 2019 21 minuten geleden, henk smit zei: heb ze naar drie bar op gepomp. help ook niet.de Michelin cros climatis zijn stiller dan mijn Michelin zomer banden toch maar laten in leeren de zensoren waarom naar 3 bar opgepompt ?? Wat is het nut daar van? Ik vrees dat toch de verkeerde TPMS sensoren in de velgen zitten. Met een beetje pech kost het je 4 nieuwe sensoren. Quote
Keizerh Geplaatst 20 Juli, 2020 Geplaatst 20 Juli, 2020 Bandjes om de 18 inch velgen van de Niro inmiddels niet best meer na 50 duizend km. Tijd voor nieuw schoeisel. Nieuw setje banden op marktplaats gevonden inclusief 16 inch velgen en sensoren. Dan maar iets minder plat door de bochten Quote
Hans van Wamelen Geplaatst 10 Maart, 2021 Geplaatst 10 Maart, 2021 Beste KIA NIRO rijders, Eigenaar KIA NIRO executive bouwjaar 2017 met regelmatig een Knaus Südwind 450 FU aan de Haak. Net zoals menig KIA NIRO eigenaar op dit Forum had ik ook last van Herrie van de Michelin banden 225-45-18. Banden hebben het 35000 km volgehouden Vandaag naar de banden zaak geweest, conclusie achterbanden gecupt. Heb mijn KIA NIRO daarom uit laten lijnen dit is voor en achteren mogelijk, ze stonden behoorlijk uit het lood voornamelijk achter. vandaar het zingend geluid van de Michelin banden. Ik heb tevens 4 x Dunlop sport max RT2 225-45-18 laten monteren die sowieso betere waardes hebben als de Michelin banden. te weten Brandstof besparend C ,Grip A , 67 DB afrol geluid. Na de Bandenwissel, wat een aanmerkelijk verschil, het kost wat maar dan heb je ook daadwerkelijk een hoorbaar verschil. Doe jullie voordeel hiermee, en verder veel rijplezier met de KIA NIRO Quote
bart-kia Geplaatst 11 Maart, 2021 Geplaatst 11 Maart, 2021 Michelin en dan vooral de PS3 staan wel bekend om herrie door cuppen. Afhankelijk van de layout van het profiel is er meer of minder kans op cuppen. Maar in principe kan iedere band er last van hebben. Ik had ook altijd last van cuppen op mijn auto's met Michelin energy savers (geen Kia en geen 18"). Om cuppen te voorkomen, wissel ik ieder jaar voor en achter om. De voorbanden gaan naar achter en de achterbanden naar voor.Dat doe ik per zijde, dus links blijft links en de banden rechts blijven rechts.Cuppen is nu verleden tijd. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.