Cdebruijn Posted July 16, 2017 Posted July 16, 2017 Misschien een domme Vragen hoor. Als je de Niro in de sportstand zet is de versnellingsbak dan altijd schakelen of rijd het dan ook nog als automaat of kun je dit kiezen. Quote
Dutchman Posted July 16, 2017 Posted July 16, 2017 Domme vragen bestaan niet maar domme antwoorden helaas wel! Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk Quote
Asqr9 Posted July 16, 2017 Posted July 16, 2017 21 minuten geleden zei Cdebruijn: Misschien een domme Vragen hoor. Als je de Niro in de sportstand zet is de versnellingsbak dan altijd schakelen of rijd het dan ook nog als automaat of kun je dit kiezen. De Niro rijdt dan nog steeds als automaat, totdat je het zelf overneemt. Weer terug naar automaat in sportstand is dan 1x in D en dan weer terug in S Quote
Ron Penguin Posted July 16, 2017 Posted July 16, 2017 8 uur geleden zei olympus: Hij rijdt gewoon in automaat dan hoor. De keuze is REUZE . Ik zit nu in Oostenrijk, en dan is handmatig schakelen wel is handig. Maar in de S-stand kan je hem inderdaad ook gewoon als automaat rijden. 1 Quote
PeterSelie Posted July 29, 2017 Posted July 29, 2017 Sportstand is echt Sportstand. Vandaag pas voor het eerst deze stand uitgetest en dat is dan echt power. Leuk bij stoplicht (Nee, ik heb geen petje achterstevoren) en perfect als je ff snel wilt inhalen op autoweg en daarna weer in normale auto stand. Goede combinatie van KIA, in ieder geval betr dan een loeiende Prius. Quote
Brat Pit Posted April 9, 2018 Posted April 9, 2018 Trek de pook naar je toe (naar links) en ondek het zelf. Quote
Toonvkr Posted April 9, 2018 Posted April 9, 2018 In de gebruiksaanwijzing staat met betrekking tot de sportstand nog vermeld; Er wordt automatisch teruggeschakeld wanneer de auto snelheid mindert. Als de auto tot stilstand komt, wordt automatisch de eerste versnelling ingeschakeld. Wanneer het motortoerental het rode gebied bereikt, schakelt de transmissie automatisch naar een hogere versnelling. Als de bestuurder de hendel in de richting van de + of - duwt, schakelt de transmissie mogelijk niet naar de gewenste versnelling als de volgende versnelling buiten het toegestane toerentalbereik valt. Quote
Nirog Posted April 9, 2018 Posted April 9, 2018 Sportstand betekent dat sneller wordt opgeschakeld naar een hogere versnelling, meer toeren maakt dus. Met name prettig in de bergen of bij snelle inhaalacties. Handmatig schakelen is wel leuk, maar niet praktisch, daarvoor koop je geen automaat. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
gjcvro Posted April 9, 2018 Posted April 9, 2018 Ook de gas respons is wat anders, en de elektromotor wordt anders/actiever ingezet De auto komt wat sneller over. Quote
Brat Pit Posted April 9, 2018 Posted April 9, 2018 1 uur geleden zei Nirog: Sportstand betekent dat sneller wordt opgeschakeld naar een hogere versnelling, meer toeren maakt dus. Met name prettig in de bergen of bij snelle inhaalacties. Handmatig schakelen is wel leuk, maar niet praktisch, daarvoor koop je geen automaat. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Er wordt juist langzamer doorgeschakeld naar een hogere versnelling. Quote
Hanz99 Posted April 13, 2018 Posted April 13, 2018 Kan ie in de sportstand dan ook sneller als 160 km/u rijden? Quote
BvE Posted April 13, 2018 Posted April 13, 2018 17 minuten geleden zei Hanz99: Kan ie in de sportstand dan ook sneller als 160 km/u rijden? Nee Quote
Hanz99 Posted April 13, 2018 Posted April 13, 2018 Vind ik ook niet echt belangrijk want die snelheden rij ik toch niet alleen vond ik het wat vreemd dat deze auto een relatief lage topsnelheid heeft van "maar" 160. Mijn huidige auto kan 210 km/u. op papier maar ik heb er ook nog nooit sneller als 160 mee gereden. Quote
Brat Pit Posted April 13, 2018 Posted April 13, 2018 Ik heb stellig de indruk dat de Niro sneller kan. Acceleratie is ook prima. Quote
HenkM Posted April 13, 2018 Posted April 13, 2018 Die 180km/h kan ik bevestigen (Duitse snelweg). De Niro gedraagt zich ook dan erg netjes en stabiel. Quote
HansG Posted April 14, 2018 Posted April 14, 2018 Die 160 kilometer is dan ook bij de slechts denkbare omstandigheden en haalt de benzinemotor op eigen kracht, zonder hulp van de elektromotor. Waarom zou je dat willen halen? Vrijwel overal is de max 130 km/uur. Ook in Duitsland. Je mag daar soms wel harder, maar dat is op eigen risico. Quote
Dendeng Posted September 1, 2023 Posted September 1, 2023 Goedenmiddag, een vraagje mbt de Sportstand van mijn Kia Niro Hybride 2022. Als ik in de Eco stand een snelheid heb van 120km, dan geeft de toerenteller 2.500 toeren aan. In de Sportstand geeft het dan 3.000 toeren aan. Wanneer ik met de flipper aan het stuur opschakel naar 6, schakelt de automaat vrijwel direct terug naar de 5e versnelling en geeft de toerenteller weer 3.000 toeren aan. Hoort dat zo te gaan?.. Ik hoor het graag. Groetjes Dennis Quote
Recommended Posts