BarneyRubble Geplaatst 2 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 2 Augustus, 2018 Wil eigenlijk me Niro nu voor de eerste keer wassen, is het dus toch beter om een fles waxoyl shampoo te kopen en de auto daarmee te wassen. Ben wel bang voor kleine zandkrasjes, eigenlijk moet je 2 emmers nemen, 1 met alleen water om de spons steeds mee uit te knijpen en zou daar een soort rooster in moeten zitten waar het zand dan in valt en onderin de emmer blijft en een tweede emmer waar dan water met shampoo in zit, en voor het zemen een synthetische doek/zeem. Quote
Rox Geplaatst 2 Augustus, 2018 Geplaatst 2 Augustus, 2018 Heb de dealer gebeld en de shampoo van waxoil is enkel en alleen om de waxoil een extra glans te geven 1x in de zoveel tijd. Ik zit nu ook gespannen de eerste maand af te wachten (met mn gore vieze zanderige auto met vlekken van verwijderde vogelpoep ) gelukkig nog 1 week wachten. Wat ik ga doen is, bij gebrek aan eigen faciliteit, de variant met veel microvezel sponsen. Men neme meerdere 2 zijdige, rasta, microvezel sponsen/handschoenen en voor elk paneel gebruik je 1 zo'n ding. Dus dak; links de onderkant van de spons, rechts de bovenkant> motorkap; volgende spons ene links onderkant andere kant bovenkant> zijpanelen zelfde methode alleen rekening houdend met dat je het gedeelte op hoogte van de wielen het laatst doet want daar blijft het meeste gruis hangen. Truc is zwss dat je de auto goed afspuit en eventueel foamt. Daarnaast ook zoveel mogelijk recht op en neer gaan ipv draaende bewegingen om swirls te voorkomen en het meest belangrijk!> investeer in goede microvezel doeken/sponsen, vooral rasta microvezel is aan te raden. Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 2 Augustus, 2018 #Rox, is jou dus verteld dat je er de eerste maand niets mee mag doen, dat zou voor mij betekenen dat ik tot 13 Augustus moet wachten eer ik hem mag wassen, maar goed dat we dit forum hebben en vragen kunnen stellen aan elkaar, want weet nu wel dat elke dealer met zijn eigen verhaal komt. Quote
Rox Geplaatst 2 Augustus, 2018 Geplaatst 2 Augustus, 2018 50 minuten geleden, Eric-H zei: #Rox, is jou dus verteld dat je er de eerste maand niets mee mag doen, dat zou voor mij betekenen dat ik tot 13 Augustus moet wachten eer ik hem mag wassen, maar goed dat we dit forum hebben en vragen kunnen stellen aan elkaar, want weet nu wel dat elke dealer met zijn eigen verhaal komt. Letterlijk het uitdrukkelijk advies gehad om de waxoil een maand uit te laten harden, wat helemaal goedkomt met deze temperaturen. Hoge druk spuit is afgeraden in die maand maar een emmer water erover gooien mocht wel. Dat effect heeft regen immers ook. Vogelpoep er wel afhalen met alleen water en licht wrijven en verder overal afblijven. De shampoo kost €30 en is enkel bedoeld om de glans te 'boosten'. Garantie technisch zou het geen verschil maken iig. Al met al vind ik het een zoekplaatje en dankzij dit forum zijn we allemaal wat wijzer geworden, niet dankzij de dealer iig Quote
Specialmade Geplaatst 2 Augustus, 2018 Geplaatst 2 Augustus, 2018 (aangepast) 1 uur terug, Eric-H zei: #Rox, is jou dus verteld dat je er de eerste maand niets mee mag doen, dat zou voor mij betekenen dat ik tot 13 Augustus moet wachten eer ik hem mag wassen, maar goed dat we dit forum hebben en vragen kunnen stellen aan elkaar, want weet nu wel dat elke dealer met zijn eigen verhaal komt. Gewoon afspoelen met water mag gerust. Anders zou je met een regenbui niet mogen rijden. . Natuurlijk geen hoge drukspuit gebruiken. Met de tuinslang b.v. het zand en overige vuil eraf spoelen doet niets met de waxoil. Daarbij hard de waxoil nu extra met dit weertype. .Dan zouden al mijn auto’s een probleem gehad hebben. Als daar zand en/of vogelpoep opzat spoelde ik dat er meteen van af. 2 Augustus, 2018 aangepast door Specialmade tekst aanvulling Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 2 Augustus, 2018 (aangepast) Ben vanmiddag toch weer even naar de Dealer gereden, moest de nieuwe banden van mijn MP3 toch even inrijden. Ben direct naar de werkplaats gelopen en advies gevraagd, het advies was, alleen na het erg goed afspuiten de auto wassen met Lauw Water, mocht er toch vuil niet weggaan dan een Normale Shampoo gebruiken waar geen Wax, Was, of sterk geconcentreerd spul in zit, als voorbeeld een normale shampoo van Valma in combinatie met goede microvezel sponzen. Vogelstrond echt direct verwijderen zeker als deze zich in het zonlicht bevindt zodat het lekker in kan branden. 2 Augustus, 2018 aangepast door Eric-H Quote
bigwade Geplaatst 3 Augustus, 2018 Geplaatst 3 Augustus, 2018 Gewoon met Dreft Waxoil is een marketing dingetje en doet helemaal niets voor je auto Vraag het een willekeurige fanatieke hobby poetser. Wat ook wil helpen :google op kiaclub.nl + waxoil, het is hier de afgelopen 10 jaar al vele malen voorbij gekomen Quote
bigwade Geplaatst 3 Augustus, 2018 Geplaatst 3 Augustus, 2018 (aangepast) https://forum.carclean.com/threads/test-waxoyl-100-lakpantser.6589/ https://www.kiaclub.nl/topic/9936-waxoil-checken/ 3 Augustus, 2018 aangepast door bigwade Quote
HansG Geplaatst 3 Augustus, 2018 Geplaatst 3 Augustus, 2018 3 uren geleden, bigwade zei: https://forum.carclean.com/threads/test-waxoyl-100-lakpantser.6589/ https://www.kiaclub.nl/topic/9936-waxoil-checken/ De slager die zijn eigen vlees keurt. Carclean is een concurrent. Is dus geen onafhankelijk vergelijk. Quote
marvinm Geplaatst 3 Augustus, 2018 Geplaatst 3 Augustus, 2018 3 uren geleden, bigwade zei: Gewoon met Dreft Waxoil is een marketing dingetje en doet helemaal niets voor je auto Vraag het een willekeurige fanatieke hobby poetser. Wat ook wil helpen :google op kiaclub.nl + waxoil, het is hier de afgelopen 10 jaar al vele malen voorbij gekomen Waarom Dreft? Dit gebruik je toch voornamelijk als goedkoop middel om je lak te strippen voordat je zelf aan de slag gaat met wax? Ikzelf gebruik sinds ik vorig jaar mijn Pro Cee'd kocht een range aan voornamelijk poorboys en monello producten. Spendeer redelijk wat tijd aan het poetsen en als je dat dus bijhoudt dan heb je gewoon een hele goede basis voor het onderhoud van je lak. Met waxoil zelf ben ik eigenlijk ook niet bekend. Iemand een indicatie wat zo'n behandeling dan kost? Ik vermoed namelijk dat ik ga schrikken Quote
miro Geplaatst 3 Augustus, 2018 Geplaatst 3 Augustus, 2018 Mijn ervaring met versilende waxen - ze zijn af na paar wasbeurten. Turtle PTFE waren de beste /3-4 manden met een laag/ Ik will nu proberen Ceramics coatings - Nano coating zolas https://exclusivedetail.com/ceramic-coating-for-cars/ Quote
HenkM Geplaatst 3 Augustus, 2018 Geplaatst 3 Augustus, 2018 Ik gebruik turtle ice liquid wax. Een plezier om aan te brengen. Schoonmaken lekker door de wasstraat, (nog) geen krasje te zien. Ik ben en wil geen slaaf worden van mijn voertuig (en ik rook er ook nog in ) Quote
bigwade Geplaatst 3 Augustus, 2018 Geplaatst 3 Augustus, 2018 5 uren geleden, HansG zei: De slager die zijn eigen vlees keurt. Carclean is een concurrent. Is dus geen onafhankelijk vergelijk. Heb je alle 17 pagina's gelezen ? Quote
HansG Geplaatst 3 Augustus, 2018 Geplaatst 3 Augustus, 2018 11 minuten geleden, bigwade zei: Heb je alle 17 pagina's gelezen ? Dat hoeft niet. Een concurrerend bedrijf dat zelf de test uitvoert. Dan hoef ik zelfs de inhoud niet te lezen. De uitkomst is heel voorspelbaar. Toyota zal ook altijd aangeven dat de C-HR toch net iets beter is dan de Niro. Je eigen spullen afkraken is dodelijk. Dat doet niemand!! Quote
bigwade Geplaatst 3 Augustus, 2018 Geplaatst 3 Augustus, 2018 Dat Carclean voert vele merken. Ik zou het toch eens lezen, zelfs meneer WO komt ergens aan het woord. Conclusie is dat WO niets meer of minder doet dan alle andere simpele middeltjes van 18,95 WO kost dan ook incl. die magische spons 25 eu ex btw dus die 250 eu die je bij de dealer mag betalen kun je ook aan een leuk etentje uitgeven. Of bijv. aan een leuke echt goede poetsset. Mij zal het allemaal "boeie" ik heb mijn laatste 5 nieuwe auto's zonder WO gekocht (dealers waren elke keer "not amused") en die hebben tot hun inruil met dreft en wasstaat (Anac) geshined :-). 1 Quote
Rox Geplaatst 3 Augustus, 2018 Geplaatst 3 Augustus, 2018 5 uren geleden, marvinm zei: Met waxoil zelf ben ik eigenlijk ook niet bekend. Iemand een indicatie wat zo'n behandeling dan kost? Ik vermoed namelijk dat ik ga schrikken €200 voor de rio. Bij mij ging het voornamelijk om de glansgarantie en niet om het product zelf. Als ik 3 jaar lang me met enige regelmaat in een wasbox begeef kan ik hetzelfde effect krijgen maar soms heb ik geen zin om om de 2 weken de auto te shampoo-en en daarvoor heb ik dit min of meer Quote
HenkM Geplaatst 3 Augustus, 2018 Geplaatst 3 Augustus, 2018 (aangepast) 5 uren geleden, Rox zei: Bij mij ging het voornamelijk om de glansgarantie Glans lijkt me op het oog een subjectief iets. Ik ga eigenlijk niet netjes met mijn auto's om. Poets als het me uit komt en doe niets speciaals om hem extra te laten blinken. Een keer per jaar in "standaard" wax wil ik wel doen. Sinds ik de eerder genoemde ICE Liquid gebruik doe ik dit zelfs fluitend. Zoals eerder gezegd de wasstraat doet zijn ding en zeker niet zeer frequent of met regelmaat. Inruil van de laatste 5 auto's (leeftijden van 9, 5, 3 en 2 jaar) leverde geen enkele opmerking v.w.b. de lak op en inruilprijzen waar ik blij van werd (anders waren ze niet weggegaan). De eerste 4 kwamen uit de Renault stal, de laatste een KIA. Een standaard lak moet minimaal 10 jaar blijven glanzen in mijn perceptie, indien anders klopt er iets anders niet en is er fabrieksgarantie. Wax-oil en vergelijkbare spullen geloof ik niet in (bevestigd door een bevriend schade hersteller). Veel geld voor minimaal resultaat. Als iemand hier wel een goed gevoel bij heeft: zeker doen. T.o.v. de aanschaf van het voertuig is het bedrag immers relatief laag. Ik spendeer dat geld liever aan een etentje of een mooie toertocht met de motor. 3 Augustus, 2018 aangepast door HenkM 1 Quote
Robert de Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geplaatst 7 Augustus, 2018 Weer terug naar de beginvraag. Een jaar geleden de Niro gekocht, incl. waxoyl bescherming. Ik kende dit niet. Kreeg ook een waskaart t.w.v. 25 Euro mee voor de (prima, geen krassen) wasstraat aan de overkant (Amersfoort) met het advies om alleen het goedkoopste wasprogramma te gebruiken, dus zonder wax behandeling. Ik was de auto daar zo'n 6 tot 8 keer per jaar, ziet er nog steeds als nieuw uit. Vorig jaar hars op de auto, wist niet hoe dit te verwijderen. De dealer heeft mij naar hun vaste poetser gestuurd (werkt al 20 jaar voor hen..). Die haalde alle hardnekkige vlekken weg met tinner en daarna weer een beetje was er op, uitwrijven en klaar. Heb dit daarna ook gedaan, werkt prima. Quote
PeterSelie Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geplaatst 7 Augustus, 2018 10 uren geleden, Robert de zei: Weer terug naar de beginvraag. Een jaar geleden de Niro gekocht, incl. waxoyl bescherming. Ik kende dit niet. Kreeg ook een waskaart t.w.v. 25 Euro mee voor de (prima, geen krassen) wasstraat aan de overkant (Amersfoort) met het advies om alleen het goedkoopste wasprogramma te gebruiken, dus zonder wax behandeling. Ik was de auto daar zo'n 6 tot 8 keer per jaar, ziet er nog steeds als nieuw uit. Vorig jaar hars op de auto, wist niet hoe dit te verwijderen. De dealer heeft mij naar hun vaste poetser gestuurd (werkt al 20 jaar voor hen..). Die haalde alle hardnekkige vlekken weg met tinner en daarna weer een beetje was er op, uitwrijven en klaar. Heb dit daarna ook gedaan, werkt prima. Thinner op autolak?? Lijkt mij geen goed idee. Hars met warm/heet water of clay en daarna wax. Quote
BarneyRubble Geplaatst 7 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 7 Augustus, 2018 (aangepast) Was het echt wel thinner ? Ik wou zaterdag me Niro voor de eerste keer wassen met enkel lauw water, eerst zeer zorgvuldig afspoelen, echter de regen die er aankomt brengt vrachtwagens vol saharazand met zich mee dus dat eerst maar even afwachten en nog zorgvuldiger afspoelen, heb afgelopen weken vogelpoep ook met lauw water verwijderd, dat ging zeer makkelijk, hars heb ik er nog niet op gehad gelukkig. Dit is intussen een zeer uitgebreide topic geworden die ik ben begonnen, bedankt voor alle bruikbare reacties bij deze. Gr. Eric 7 Augustus, 2018 aangepast door Eric-H Quote
Robert de Geplaatst 9 Augustus, 2018 Geplaatst 9 Augustus, 2018 (aangepast) Op 7-8-2018 om 20:29, Eric-H zei: Was het echt wel thinner ? Ik wou zaterdag me Niro voor de eerste keer wassen met enkel lauw water, eerst zeer zorgvuldig afspoelen, echter de regen die er aankomt brengt vrachtwagens vol saharazand met zich mee dus dat eerst maar even afwachten en nog zorgvuldiger afspoelen, heb afgelopen weken vogelpoep ook met lauw water verwijderd, dat ging zeer makkelijk, hars heb ik er nog niet op gehad gelukkig. Dit is intussen een zeer uitgebreide topic geworden die ik ben begonnen, bedankt voor alle bruikbare reacties bij deze. Gr. Eric Ja, reinigingsthinner. Ik zou het ook niet gebruikt hebben als hij het niet had laten zien. En iemand die al 20 jaar alleen maar auto's poetst voor dezelfde garage, daar had ik wel vertrouwen in. Hij kende alle tricks, bijvoorbeeld ook de streepjes die bij de portieren ontstaan als je de auto bij de wasstraat stofzuigt, dit komt door de skang maar hoe krijg je die weg? (Voorkomen is natuurlijk beter..) 9 Augustus, 2018 aangepast door Robert de Quote
Specialmade Geplaatst 9 Augustus, 2018 Geplaatst 9 Augustus, 2018 11 minuten geleden, Robert de zei: Ja, reinigingsthinner. Ik zou het ook niet gebruikt hebben als hij het niet had laten zien. En iemand die al 20 jaar alleen maar auto's poetst voor dezelfde garage, daar had ik wel vertrouwen in. Hij kende alle tricks, bijvoorbeeld ook de streepjes die bij de portieren ontstaan als je de auto bij de wasstraat stofzuigt, dit komt door de skang maar hoe krijg je die weg? (Voorkomen is natuurlijk beter..) Apart om te horen dat er thinner wordt gebruikt op autolak, maar met 20 jaar ervaring autopoetsen zal dit wel goed gaan. Laat ons niet langer in spanning en deel de tricks eens hier. Vele forumleden hebben waarschijnlijk ook kleine krasjes bij de portieren. Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen maar wij zijn benieuwd naar deze tricks. Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 9 Augustus, 2018 Je was me net voor, lees ook graag die " Tricks " . Die " Showroom " geur die je in nieuwe auto's ruikt, is dus schijnbaar ook waxoyl, weet iemand welke daarvoor gebruikt wordt.? Quote
Machlo Geplaatst 9 Augustus, 2018 Geplaatst 9 Augustus, 2018 8 minuten geleden, Eric-H zei: Je was me net voor, lees ook graag die " Tricks " . Die " Showroom " geur die je in nieuwe auto's ruikt, is dus schijnbaar ook waxoyl, weet iemand welke daarvoor gebruikt wordt.? Bedoel je de binnenkant van de auto? Dat zijn toch de luchtjes die vrijkomen van de verlijmde delen? Ben ik overigens ook volledig verslaafd aan.........ik kan hier ook geen exacte vervanger voor vinden. Enne....trap er niet in.....een “dennenboompje” met “nieuwe autolucht”......... ech nie!! Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 9 Augustus, 2018 (aangepast) Ja het interieur luchtje, zit idd in de lijm van bv de hemelbekleding. 9 Augustus, 2018 aangepast door Eric-H Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.