Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach, de antwoorden druppelen binnen:

Voorverwarmen lukt niet via de App,

sleutel model b etc.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel sneller de E Niro van 0 tot 100 optrekt dan Kia belooft?

Ik ben ook benieuwd of draadloos Carplay nu wel of niet ondersteund wordt. Daar zijn de meningen over verdeeld.

Geplaatst
4 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel sneller de E Niro van 0 tot 100 optrekt dan Kia belooft?

Suggestie hoe je dat zou willen meten?
Lijkt me niet eenvoudig, zeker niet als je het in tienden van seconden wil meten.

Geplaatst
5 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik ben ook benieuwd of draadloos Carplay nu wel of niet ondersteund wordt. Daar zijn de meningen over verdeeld.

Daar heb ik al eens eerder over nagedacht. Het vraag me af of dat wel handig is, want wat gebeurt er dan wanneer er twee of meer gekoppelde telefoons in de auto zijn?

En zijn er al auto's die een draadloze koppeling met Carplay hebben?

Geplaatst (aangepast)
17 minuten geleden, Hippe lip zei:

Suggestie hoe je dat zou willen meten?
Lijkt me niet eenvoudig, zeker niet als je het in tienden van seconden wil meten.

Stopwatch of (leuker) filmpje maken met meelopend klokje van je smartphone?

aangepast door Sigmasailor
Geplaatst
19 minuten geleden, Hippe lip zei:

Daar heb ik al eens eerder over nagedacht. Het vraag me af of dat wel handig is, want wat gebeurt er dan wanneer er twee of meer gekoppelde telefoons in de auto zijn?

En zijn er al auto's die een draadloze koppeling met Carplay hebben?

Tuurlijk: http://www.carplaylife.com/feature/how-to-make-apple-carplay-wireless/

Geplaatst
8 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Stopwatch of (leuker) filmpje maken met meelopend klokje van je smartphone?

Dat gaat zomaar niet lukken zonder professionele (laser?) meetapparatuur. Al die dingen die op GPS gebaseerd zijn lopen altijd achter.

Geplaatst
16 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Mijn telefoon is gekoppeld voor als ik de auto gebruik; de telefoon van mijn vrouw is gekoppeld voor als zij met de auto weggaat; de telefoon van mijn zoon is gekoppeld voor als hij de auto meeneemt.

Als we nu alle drie samen in de auto stappen, wie koppelt er dan met de wireless carplay?

Geplaatst
14 minuten geleden, Hippe lip zei:

Dat gaat zomaar niet lukken zonder professionele (laser?) meetapparatuur. Al die dingen die op GPS gebaseerd zijn lopen altijd achter.

Niet al te moeilijk maken. Laat een stopwatch op een phone lopen en film dat samen met de snelheidsmeter terwijl je van 0-100 optrekt. Kan je later op het filmpje wel zien hoe lang het duurde.

Geplaatst
4 minutes ago, Hippe lip said:

Mijn telefoon is gekoppeld voor als ik de auto gebruik; de telefoon van mijn vrouw is gekoppeld voor als zij met de auto weggaat; de telefoon van mijn zoon is gekoppeld voor als hij de auto meeneemt.

Als we nu alle drie samen in de auto stappen, wie koppelt er dan met de wireless carplay?

Meestal is dat zo dat degene die bovenaan de lijst staat voorrang krijgt, ik heb het dan over bluetooth, carplay geen idee. Er zijn auto’s waar het ook mogelijk is om twee telefoons tegelijk gekoppeld te hebben

Geplaatst
Zojuist, korsowito zei:

Er zijn auto’s waar het ook mogelijk is om twee telefoons tegelijk gekoppeld te hebben

Dat wordt dan lastig met Carplay, want die laat op het dashboard een paar apps zien van de gekoppelde telefoon. Welke dan? Van beide? Dat zal toch niet gaan?

Geplaatst
24 minutes ago, Hippe lip said:

Dat wordt dan lastig met Carplay, want die laat op het dashboard een paar apps zien van de gekoppelde telefoon. Welke dan? Van beide? Dat zal toch niet gaan?

My bad... moest daar ook bij zetten.. over bluetooth.. van carplay zou ik niet weten maar daar ben ik wel benieuwd naar.. denk niet dat dat gaat werken.. denk dat ie gewoon de eerste voorrang geeft, tenzij anders gekozen.

Geplaatst

apple carplay gaat via USB, dus je moet je iPhone fysiek koppelen met je auto. 

via bluetooth kun je meerdere telefoons koppelen (werkt idd via een voorkeurslijst, dus mijn telefoon eerst, dan die van vrouw, dochter etc...), maar dan kun je dus alleen maar het geluid van je telefoon over de auto speakers afspelen (met vertraging) en heb je niet, zoals bij apple carplay, dat je apps in het scherm verschijnen. 

de sleutel is inderdaad type B en ik heb nog niet getest hoe snel het van 0-100 gaat, maar in sportmode slippen de voorbanden best door, dus ik denk dat de tijd tegevalt. als je bij bijvoorbeeld 50 km/h het stroompedaal vol intrapt is het veel explosiever, omdat je dan niet meer doorslipt. Zelfs in eco+ mode trekt het dan als een malle door.

nog meer vragen? :P

Geplaatst
21 minuten geleden, Geronimo81 zei:

nog meer vragen? :P

Hahaha... :lol::lol::lol:

Dat doorslippen bij het optrekken had ik bij de proefrit ook al gemerkt. En eigenlijk vind ik dat raar. Er zit toch traction control (https://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system) of ESC (https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control) op? Mijn huidige auto (12 jaar oude C5) heeft dat ook en doorslippen bij hard optrekken, ook bij een gladde ondergrond, lukt je niet. Een fractie van een seconde merk je dat-ie dat doet, maar meteen wordt het gecorrigeerd. Het werkt als het omgekeerde van de ABS. Die heb ik overigens nog niet gecontroleerd bij de e-Niro.

Het zou zomaar kunnen dat er nog een softwarecorrectie komt op die doorslippende wielen, want dit hoort echt niet.

• Like 1
Geplaatst

Dat geldt ook voor Android auto. Ik vind dat geen probleem trouwens.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geplaatst
29 minuten geleden, Geronimo81 zei:

via bluetooth kun je meerdere telefoons koppelen (werkt idd via een voorkeurslijst, dus mijn telefoon eerst, dan die van vrouw, dochter etc...), maar dan kun je dus alleen maar het geluid van je telefoon over de auto speakers afspelen (met vertraging) en heb je niet, zoals bij apple carplay, dat je apps in het scherm verschijnen. 

Kan je dan tijdens het rijden kiezen wie er gekoppeld is? En kan dat tijdens de rit dan ook gewisseld worden? Dat zou wel handig kunnen zijn.

Geplaatst
31 minuten geleden, Geronimo81 zei:

apple carplay gaat via USB, dus je moet je iPhone fysiek koppelen met je auto. 

Sinds een paar jaar 'kan' Carplay ook draadloos. De hardware (en firm/software) aan de auto kant moet dan wel geschikt zijn volgens Apple. De grote vraag is of de Kia nu al geschikt is voor draadloze Carplay. In mijn Optima werkt het nu ook (prima) met een kabeltje in de USB.

Geplaatst

Ah, jammer. Dan heeft Kia de 'nieuwe' (sinds IOS 9 schijnt)  mogelijkheden die Apple biedt kennelijk nog niet toegepast. Kabeltje is geen probleem. Ik zet er een Brodit houder in die vast in de USB zit. Telefoon erin en direct laden en Carplay. Apps zoals Waze gebruiken de display van je Iphone en de auto aanvullend op elkaar, het blijft dus handig om je telefoon ergens naast je display te monteren.

Geplaatst

draadloos opladen werkt ook alleen met 'nieuwe' telefoons.

Ik heb een iPhone 6s (geloof ik) en daar werkt het niet bij. Mijn vrouw heeft een nieuwe Samsung (geen idee welk type, S8 ofzo?) en daar werkt het wel bij. Moet nog een beetje uitzoeken hoe het allemaal werkt hoor, ook met de prioriteit van het 'pairen' van meerdere telefoons. Maar bij mijn andere Kia's kon je gewoon een soort voorkeurslijstje maken, welke telefoon prioriteit had. In mijn vrouw haar Kia stond mijn telefoon op 1 en die van haar op 2, terwijl zij er altijd in reed. Dit omdat als we samen in de auto zaten, ik degene was die achter het stuur zat. Ik ga ervan uit dat je dit truukje ook bij de e-Niro kunt herhalen.

ik zal nog eens proberen om te meten hoe snel het gaat van 0-100, maar denk niet dat ik dit op een veilige manier kan filmen, met een stopwatch erbij.

Kan wel filmen en dan moet je zelf maar meetellen :P

Nogmaals, ik ben nog niet echt onder de indruk van de snelheid van 0-100. wel heel erg van bijvoorbeeld 40-100. als je 40 rijd en je trapt vol het stroompedaal in is het echt net een sportauto. Zelfs in de eco stand. in het begin is dat best een beetje wennen (ben altijd een luie rijder geweest in de sportage), zeker als je in bochten een beetje gas bij wil geven. boys will be boys... toch wel kicken! :P 

Geplaatst

Weet iemand van jullie hoe je flitsers op de kaart krijgt? Ik heb de wifi verbonden met mijn telefoon als hotspot. De verkeersinformatie wordt binnengehaald. (werkt beter dan zonder hotspot). Alleen nergens komt er een melding over flitsers. CarPlay werkt bij mij netjes met een draadje eraan. Vroeger vaak Tomtom gebruikt aangezien mijn Outlander PHEV een dramatische navigatie had. Dacht met de KIA eindelijk niet een telefoonhouder te hoeven kopen om te navigeren. 

Geplaatst

Ik heb mijn telefoon nog niet aangemeld als hotspot, dus nog geen wifi in m'n auto. Maar toch geeft de navigatie van m'n auto al aan waar de files staan. Klokt overigens geen zak van en ik tel altijd minimaal 15 minuten bij de ETA. Is dit wat je bedoeld? dat het met wifi nauwkeuriger werkt ofzo?

Ik had gedacht dat het dus zonder wifi niet werkt, en met wifi wel, niet dat het zonder wifi een beetje werkt en met wifi beter...

Om je vraag niet alleen met een andere vraag te beantwoorden, maar ook met een antwoord: sorry, geen idee hoe je flitsers aanzet in je navigatie. Werkt flitsmeister app op de carplay?

Geplaatst

Zonder wifi komt de verkeersinformatie via TMC. Die loopt achter en is minder accuraat dan de Live services van Tomtom. We hebben 7 jaar lang recht op Tomtom live services. Alleen deze werkt dus via de wifi. Dan staat er TPEG ipv van TMC. Alleen ik heb dus geen flitspalen.

Flitsmeister en Tomtom apps op iPhone draaien beta's om de CarPlay te testen. Dus afwachten wanneer beschikbaar. Enige opties zijn Waze of Sygic momenteel voor CarPlay.

Geplaatst
1 uur terug, Bart Sluimer zei:

Weet iemand van jullie hoe je flitsers op de kaart krijgt?

bladzijde 28 van het hele dikke boek (heb alleen het Nederlands er uit gesloopt en de rest in de kast gegooid) daar kun je via 'Set up '> 'Navigatie'> 'navigatie' aanvinken "Waarschuwing radarcontrole"  Dan zou het moeten werken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...