Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In België is dat een rariteit om auto's prive te leasen ( denk ik ) dus ben ik maar eens op zoek gegaan 

https://www.directleaseprive.be/autos/lease/Kia_niro/217

Met deze formulle zou een auto 11500€ kosten ( periode van 2 jaar ) nu vroeg ik mij af mocht ik binnen 2 jaar mijn auto verkopen wat zou dit nog waard zijn ( 31000€ aankoopprijs )

misschien is  het wel voordeliger om een auto te leasen ???

Wat denken julie daar over ?

Geplaatst

Klopt viel mij ook al op, heb kia leren kennen met de lease van picanto, later de niro business gekocht met speciale velgen en trekhaak voor 36.736,00 lease was bijna 32% goedkoper..

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb mijn Niro Business Edition met Travel pakket (in NL) wel via privé lease genomen. 20000km per jaar, 4 jaar incl winterbanden (en omwissel ervan 2x per jaar) en betaal net geen €500 pm (excl brandstof uiteraard). Kosten vind ik erg netjes!

Geplaatst

@Tallguy Naar welke restwaarde wordt er gerekend in deze contracten? Er zit een wezenlijk verschil in operationele en financiële lease, in de eerste is de leasemaatschappij eigenaar en in het tweede geval jij.

Als jij afspreekt met de LM dat jouw auto van 36k naar 15k gaat in twee jaar en je betaalt daar 24,000 voor is de vergoeding voor het lenen, de 3,000 verschil, erg acceptabel.

Wellicht handig om naast je aanschafprijs, looptijd en kilometrage ook je gegarandeerde inruilprijs te benoemen?

* de genoemde bedragen zijn fictief

Geplaatst
Klopt viel mij ook al op, heb kia leren kennen met de lease van picanto, later de niro business gekocht met speciale velgen en trekhaak voor 36.736,00 lease was bijna 32% goedkoper..

Maar private lease heeft geen restwaarde meen ik. Na afloop kan je de auto wel kopen, maar of dat voordeliger is?
Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, Ton van Hout zei:

@Tallguy Naar welke restwaarde wordt er gerekend in deze contracten? Er zit een wezenlijk verschil in operationele en financiële lease, in de eerste is de leasemaatschappij eigenaar en in het tweede geval jij.

Als jij afspreekt met de LM dat jouw auto van 36k naar 15k gaat in twee jaar en je betaalt daar 24,000 voor is de vergoeding voor het lenen, de 3,000 verschil, erg acceptabel.

Wellicht handig om naast je aanschafprijs, looptijd en kilometrage ook je gegarandeerde inruilprijs te benoemen?

Ik val in de 1e categorie: gewoon de auto 4 jaar rijden en na afloop inleveren, net als bij zakelijk leasen. Ik weet wel dat ik 2 jaar na het ingaan van het contract mijn auto zou kunnen 'inleveren' bij de garage en dat ik dan bijv een eNiro zou kunnen kiezen als nieuwe auto. De garage 'koopt' hem dan terug zo begreep ik.

Ik lease trouwens via Kia zelf.

@HenkBhz  Over het algemeen willen ze het onderste uit de kan en is overnemen tè prijzig. Dit hoor en lees ik nl vaak genoeg.

* de genoemde bedragen zijn fictief

aangepast door Tallguy
Geplaatst
Kia niro dijnamic.  30.000 euro. +je lasten gerekend over vijf jaar. wegen belasting WA casco onder houd 10.000 euro. Dan kost jouw auto veertig duizend euro. in rijl na vijf jaar 15000 euro. dit is mijn eerste prvate lease Kia niro dijnamic. ik betaald 413 euro per maand in clusief 20.000 km per jaar.   over vijf jaar 24,780 euro. min de lasten 10,000 euro. dus samen gevat kost mij deze niro mij 14,780 euro gerekend over vijf jaar. wie is nauw slimmer kopen of leasen.  

Jij hoor. Absoluut.
  • Like 1
Geplaatst

En als je doorrekent heb je over 5 jaar € 14.780 minus twee jaar leasing slechts +- € 5k betaald en een nieuwe auto onder de billetjes. Heel slim gedaan :)

• Like 2
Geplaatst (aangepast)
23 uur geleden, henk smit zei:

Kia niro dijnamic.  30.000 euro. +je lasten gerekend over vijf jaar. wegen belasting WA casco onder houd 10.000 euro. Dan kost jouw auto veertig duizend euro. in rijl na vijf jaar 15000 euro. dit is mijn eerste prvate lease Kia niro dijnamic. ik betaald 413 euro per maand in clusief 20.000 km per jaar.   over vijf jaar 24,780 euro. min de lasten 10,000 euro. dus samen gevat kost mij deze niro mij 14,780 euro gerekend over vijf jaar. wie is nauw slimmer kopen of leasen.  

Volgens mij klopt je verhaal niet... Over 5 jaar:

Kopen: 30.000 + 10.000 onkosten = 40.000 - 15.000 inruil = 25.000 euro over 5 jaar

Leasen: 60 maanden x 413/maand = 24.780  euro over 5 jaar.

Verschil 220 euro...  En dan moet je wel heel zeker weten dat je niet over die 20.000 km/jaar gaat
Weet jij toevallig wat je per extra km bij moet dragen?

Verder reken je met 10.000 euro onderhoud, dat is 2.000 per jaar.
Wegenbelasting hier is 800 euro /jaar + beurtjes (gemiddeld?) 500 euro/jaar = 1.300 / jaar (denk minder maar af en toe nog een paar banden)
Ik weet even uit mijn hoofd niet hoeveel de verzekering is, maar ik betaal never nooit 700,00 euro/jaar
Ik zit wel op max. korting moet ik zeggen.

aangepast door dropje
Geplaatst (aangepast)

En je bent in de meeste gevallen je opgebouwde no-claim kwijt als je na die 5 jaar weer zelf iets wil kopen. Dat wordt vaak ook niet verteld.

Dus ben je bijna verplicht daarna weer iets te leasen, anders betaal je ineens de hoofdprijs aan verzekering.

Maar als je het niet erg vind om hierna weer te leasen, dan is dit geen probleem natuurlijk. Hoewel je er ook rekening mee moet houden dat je (financiële) situatie in de loop van die 5 jaar kan veranderen. Wat ook kan betekenen dat je niet meer kunt leasen, dure grap als je je no-claim weer vanaf scratch op moet bouwen...

aangepast door dropje
Geplaatst

Kortom, wij hebben maar niet geleased en een jong gebruikte (11 maanden gekocht).
Volgens mij is dat budgettair momenteel de beste keus (als ik zie wat er afgeschreven is in die 11 maanden:shock:, maar mooi voor ons natuurlijk)

Geplaatst

Beste @henk smit, mag ik zo brutaal zijn en vragen bij welke dealer of maatschappij je de auto geleased heb?
Wij hebben een berekening laten maken voor de DynamicLine, op basis van 15.000km inc. kleur a € 10 en voor ons komt dit op € 444.

Hoe kom jij dan op € 413 met 20.000km?

Geplaatst (aangepast)

Ik hou eigenlijk niet zo van Drop ( ;-) ) maar die hierboven heeft m.i. wel gelijk :smileys-car-driving-838223:

aangepast door HenkM
Geplaatst
18 uur geleden, dropje zei:

En je bent in de meeste gevallen je opgebouwde no-claim kwijt als je na die 5 jaar weer zelf iets wil kopen.

Ik lease al 14 jaar ofzo, maar kreeg in januari toen ik m'n Corvette kocht gewoon keurig een verklaring van de leasemaatschappij met schadevrije jaren toen ik daarom vroeg.

Geplaatst
22 uur geleden, dropje zei:

Kortom, wij hebben maar niet geleased en een jong gebruikte (11 maanden gekocht).
Volgens mij is dat budgettair momenteel de beste keus (als ik zie wat er afgeschreven is in die 11 maanden:shock:, maar mooi voor ons natuurlijk)

Ik ben het eens dat een 11 maanden oude auto goedkoper is dan nieuw. Maar ik zie veel mensen de prijs vergelijken met een nieuwe. En dat vind ik niet helemaal terecht. Over het algemeen is de prijs is de folder niet de prijs wat mensen betalen. Daarnaast zijn er een aantal voordelen. Zelf de kleur en uitvoering kunnen kiezen en eerste eigenaar. Wellicht niet voor iedereen belangrijk. 

Ik heb de auto nieuw gekocht. En veel kenissen verklaarde me voor gek en zeiden dat ik voor een 2e hand moest gaan. 

Ik heb tot op de cent uitgerekend dat ik met onderhandelen opmde auto, accesoires en all seasen banden 11,2% minder heb betaald dan de catalogus prijs. En nu wel de auto heb die ook echt wilde en ben de eerste eigenaar. 

Zeg niet dat het slecht is om voor een 2e hands auto te gaan. Maar nieuw is niet altijd zo slecht als het lijkt ;-)

Geplaatst
5 uur geleden, henk smit zei:

private lease .com in Zeist . Kia niro dit contract heb ik 15 december 2017 koste 356 euro

met 5000 km +15000km extra betaal ik 413 euro ik weet wel dat het duur de is geworden

Zou het uitmaken dat je al zo lang schade vrij rijd? Stel dat een jonge vent van 20 jaar dit contract aangaat zal hij dan het zelfde betalen? Ik betwijfel het. Maar weet niet zo goed hoe privat lease werkt. 

Geplaatst
19 minuten geleden, casper zei:

Ik ben het eens dat een 11 maanden oude auto goedkoper is dan nieuw. Maar ik zie veel mensen de prijs vergelijken met een nieuwe. En dat vind ik niet helemaal terecht. Over het algemeen is de prijs is de folder niet de prijs wat mensen betalen. Daarnaast zijn er een aantal voordelen. Zelf de kleur en uitvoering kunnen kiezen en eerste eigenaar. Wellicht niet voor iedereen belangrijk. 

Ik heb de auto nieuw gekocht. En veel kenissen verklaarde me voor gek en zeiden dat ik voor een 2e hand moest gaan. 

Ik heb tot op de cent uitgerekend dat ik met onderhandelen opmde auto, accesoires en all seasen banden 11,2% minder heb betaald dan de catalogus prijs. En nu wel de auto heb die ook echt wilde en ben de eerste eigenaar. 

Zeg niet dat het slecht is om voor een 2e hands auto te gaan. Maar nieuw is niet altijd zo slecht als het lijkt ;-)

De kosten van een 2e hands auto zijn vaak hoger dan een nieuwe. Waar hier over gesproken wordt zijn niet de kosten van een auto, maar de investering.

Simpel gezegd, de kosten is het totaal dat je per jaar of per kilometer (whatsoever) kwijt bent. Daar zit een stukje waardevermindering in (de investering wordt in het aantal gebruiksjaren minder waard, maar niet in 1 jaar naar nul!), een stukje rente over de investering, maar ook kosten voor onderhoud, banden, etc  (gemiddeld goedkoper bij een nieuwe), verzekering, benzine, etc.

Als je een 2e hands koopt van bijv. 2 jaar oud, dan kun je er ook 2 jaar minder gebruik van maken. Oftewel je zult 2 jaar eerder voor weer een ander blik op de weg moeten gaan. Jij kunt in je nieuw aangeschafte Kia nog even doorrijden.

Laat de kennissen maar praten, ze weten niet beter. Maar jij lacht het langst.

Nb. je hebt het goed gedaan. Ik kwam niet verder dan 9,9% korting op de catalogusprijs bij mijn Niro ;-)

• Haha 1
Geplaatst

simpel gezegd is het een keuze: Wil je zeker weten wat je de komende 4 jaar betaald (binnen de grenzen die de regering dan weer bepaald zoals de belastingen) en je bent bereid daar wat extra voor te betalen (want ja de lm moet ook de schoorsteen laten roken) dan is lease zo gek nog niet.

Ik vond het prettiger om die 30k in de aflossing van de hypotheek te gooien, scheelt ook een hoop geld per maand.

En ik vond het idee ook wel prettig om over 4 jaar niet met een wellicht ongewenste benzine auto te zitten, en elektrisch is nu nog geen optie, zolang alleen de tesla model X een aanhanger mag trekken.

Alles opgeteld: Lease. Misschien denk ik er over 4 jaar weer anders over, dat zie ik dan wel weer.

Geplaatst

Private lease is niet anders een hip woord voor een huurauto met een lange termijn verplichting. Als je dat realiseert en er goed bij nagedacht hebt is het natuurlijk prima.

Het is inderdaad een keuze.

Geplaatst
Op ‎2‎-‎2‎-‎2019 om 11:00, henk smit zei:

dat is niet waar. ik had bij Interpolis 85 procent korting. als ik er weer een zou kopen.

krijg ik van  lease bedrijf een brief dat ik vijf jaar schade heeft gereden. ik heb de laatste

25 jaar schade vrij gereden. 

20 jaar schadevrij kwijt dan dus?

Geplaatst
Op ‎2‎-‎2‎-‎2019 om 14:25, casper zei:

Wij hebben gewoon de kleur en uitvoering die wij wilden hoor...?

Geplaatst
Op ‎2‎-‎2‎-‎2019 om 15:36, henk smit zei:

ik heb in die 55 jaar dat ik auto rijd. om de vier jaar een nieuwe gekocht.

als je een twee de hans auto koop met zes of twaalf maanden garantie koop je meestal

de ellenden van een ander wand naar de garantie periode komen de kosten.     

??? Wij kochten onze Niro met 11 maanden en hadden bij aanschaf dus nog 6 jaar en 1 maand fabrieksgarantie, ruim binnen de door jouw genoemde 4 jaar.

Overigens jammer dat je hier niet op reageerd:  Ik ben wel erg benieuwd naar je reactie...

Geplaatst
2 minuten geleden, henk smit zei:

voor 413 euro in de maand. kan je niet een auto huren. wand ik mag

1800 km per maand rijden.

????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...