Gsm Geplaatst 7 December, 2022 Geplaatst 7 December, 2022 Ik had nog even de tijd dus toch maar gelijk geïnstalleerd in de Niro Downloaden duurde ±40 minuten en installeren krap 15 minuten Software is wat aangepast maar ik vind het geen echte verbetering en moet weer wennen, postcode zoeken is niet mogelijk en inspreken ook niet Morgen kijken of adres ingeven beter gaat en ik zal foto´s nemen van de nieuwe versie. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 Ach, de kaarten zijn weer min of meer up-to-date. De bosgeluiden gebruik ik nooit. Was wel een kwartier bibberen in de auto gisteravond, maar het staat erop. En nu uitkijken naar de volgende update ..... Quote
Madman68 Geplaatst 14 December, 2022 Geplaatst 14 December, 2022 De update staat erop, nu zie ik echter in de Connect App bij status de huidige km stand 0km staan ipv 39xxx. Zijn er meer mensen die hier last van hebben / hadden? Quote
Gsm Geplaatst 14 December, 2022 Geplaatst 14 December, 2022 Connect app ? Bedoel je mijn kia app ? Daar staat bij mij nog steeds de juist km stand wat opgenomen is bij de laatste service beurt Quote
Gerd_NL Geplaatst 14 December, 2022 Geplaatst 14 December, 2022 Ik heb het ook: Kia Connect app en "Status", "Voertuigrapport" -> Kilometerteller: 0 km .... Quote
Gsm Geplaatst 12 Maart, 2023 Geplaatst 12 Maart, 2023 Zojuist de nieuwste MY18 update voor mijn Niro Executive van 2019 gedownload en morgen installeren Quote
Rowicom Geplaatst 13 Maart, 2023 Geplaatst 13 Maart, 2023 9 uur geleden, zei Gsm: Zojuist de nieuwste MY18 update voor mijn Niro Executive van 2019 gedownload en morgen installeren Van wanneer is deze versie? Quote
Gsm Geplaatst 13 Maart, 2023 Geplaatst 13 Maart, 2023 Foutje van mij, sorrie. Bij het opstarten van Kia Navigation Updater kreeg ik de melding dat er software update was en die heb ik gedownload maar toen ik die net in de auto wilde gaan updaten gebeurde er niets. Dus was geen update maar wat er wel is gebeurd weet ik niet. Quote
SmurfenB Geplaatst 13 Maart, 2023 Geplaatst 13 Maart, 2023 (aangepast) 3 uur geleden, zei Rowicom: Van wanneer is deze versie? Als je in de lijst kijkt bij de laatste halfjaarlijkse update. Dan kan je in het software versienummer, de datum stempel zien. Tussen de halfjaarlijkse update wil Kia nog wel eens een kleine updates uitgeven en dan veranderen ze deze datum ook. Dus voor een MY18 Niro is de datumstempel 221117, ofwel 17-11-2022. Ofwel, deze is niet meer geupdate na de halfjaarlijkse update, welke op 07-12-2022 is gepubliceerd. Auto's met een Gen5W systeem hebben de laatste update gehad, dit was op 23-12 -2022 volgens de lijst. Naar verwachting komt de halfjaarlijkse update in April uit, in Amerika. Dezelfde update komt in mei of juni uit in Europa. 13 Maart, 2023 aangepast door SmurfenB Quote
Rowicom Geplaatst 13 Maart, 2023 Geplaatst 13 Maart, 2023 30 minuten geleden, zei SmurfenB: Als je in de lijst kijkt bij de laatste halfjaarlijkse update. Dan kan je in het software versienummer, de datum stempel zien. Tussen de halfjaarlijkse update wil Kia nog wel eens een kleine updates uitgeven en dan veranderen ze deze datum ook. Dus voor een MY18 Niro is de datumstempel 221117, ofwel 17-11-2022. Ofwel, deze is niet meer geupdate na de halfjaarlijkse update, welke op 07-12-2022 is gepubliceerd. Auto's met een Gen5W systeem hebben de laatste update gehad, dit was op 23-12 -2022 volgens de lijst. Naar verwachting komt de halfjaarlijkse update in April uit, in Amerika. Dezelfde update komt in mei of juni uit in Europa. Dank voor je uitgebreide uitleg! 1 Quote
Gsm Geplaatst 19 Maart, 2023 Geplaatst 19 Maart, 2023 Even een off-topic vraag Een kennis heeft een Hyundai iX20 van 2013 en heeft mij gevraagd om de navigatie te updaten en het lijkt er op dat het op de zelfde manier gaat als bij de Kia De vraag is welke Gen is de iX20 ? Weet iemand dat toevallig ? Moet ik de andere navigation updater van Hyundai daarvoor installeren ? Ik heb die al gedownload maar wil geen conflict met mijn Kia navigation update software. Quote
SpeedyG Geplaatst 19 Maart, 2023 Geplaatst 19 Maart, 2023 1 uur geleden, zei Gsm: Even een off-topic vraag Een kennis heeft een Hyundai iX20 van 2013 en heeft mij gevraagd om de navigatie te updaten en het lijkt er op dat het op de zelfde manier gaat als bij de Kia De vraag is welke Gen is de iX20 ? Weet iemand dat toevallig ? Moet ik de andere navigation updater van Hyundai daarvoor installeren ? Ik heb die al gedownload maar wil geen conflict met mijn Kia navigation update software. Off-topic reply: Volgens mij kun je dezelfde software gebruiken. KIA en Hyundai zijn zustermerken en ze gebruiken de zelfde software. Je zult alleen bij instellingen dan even KIA moeten vervangen in Hyundai. (En daarna weer terugzetten ) 1 Quote
Gsm Geplaatst 19 Maart, 2023 Geplaatst 19 Maart, 2023 Top en gevonden, ik wist niet meer dat ik daar Kia had ingesteld. Inmiddels ook de iX20 gevonden en 2010-15 iX20 dat moet hem dan zijn Bedankt 1 Quote
Danny Vanzeebroeck Geplaatst 2 April, 2023 Geplaatst 2 April, 2023 Hallo, ik ben een nieuw lid een woon in België en ben de trotse eigenaar van een rode Kia Niro EV. Hoe kan je flitspalen en trajectkontroles downloaden bij een nieuwe Niro EV ? Volgen verkoper kan dit niet ! Quote
SmurfenB Geplaatst 3 April, 2023 Geplaatst 3 April, 2023 (aangepast) 12 uur geleden, zei Danny Vanzeebroeck: Hallo, ik ben een nieuw lid een woon in België en ben de trotse eigenaar van een rode Kia Niro EV. Hoe kan je flitspalen en trajectkontroles downloaden bij een nieuwe Niro EV ? Volgen verkoper kan dit niet ! Mogelijk dat de permanente/vaste flitspalen opgenomen zijn bij Kia, maar ik gebruik de navigatie van Kia niet. Via kia.update.com kunt u de updates voor uw auto downloaden, op een USB stick (of bij oudere kia's op een SD-kaart). Na insteken van de USB in de auto, kunt u de update instaleren in de auto. Dit is zowel een software update als kaartupdate, voor de navigatie unit. Voor actuele flitspalen kunt Flitsmeister op uw telefoon gebruiken. Deze app kan zichzelf starten, indien u verbind met de bluetooth van de auto en dit heeft ingesteld in de instellingen. en andere optie is de navigatie app Waze voor de telefoon. Deze heeft ook actuele flitspalen geïntegreerd. U kunt uw telefoon bekabeld aansluiten op de Kia navigatie unit, waarna uw telefoon voorstelt om Android Auto of Apple CarPlay te starten. Middels AA/ACP heeft de mogelijkheid uit verschillende navigatie apps, zoals Waze, Maps, Here, etc, welke allemaal recenter kaartmateriaal hebben. Kia brengt namelijk elk half jaar een update uit, voor de navigatie systemen. De laatste update was begin december 2022. Dit was erg/te laat, dus mogelijk komt de komende update in mei 2023. 3 April, 2023 aangepast door SmurfenB 1 Quote
SmurfenB Geplaatst 3 April, 2023 Geplaatst 3 April, 2023 Op 1-4-2023 om 17:12, zei Jpds: ik heb op 20 10-22 dze update gekregen: Deze update is van 23-06-2022, zie de datumstempel in de software versie '220623'. Er is sinds december 2022 een nieuwe versie uit. U kunt ook wachten, want in mei/juni komt er weer een nieuwe update. (elk half jaar) 1 Quote
Rowicom Geplaatst 3 April, 2023 Geplaatst 3 April, 2023 Mooi verhaal , Smurfje, maar om even op de vraag van Danny terug te komen : vaste flitspalen en trajectcontroles zijn gewoon in de Kia navigatie opgenomen. 1 1 Quote
SmurfenB Geplaatst 4 April, 2023 Geplaatst 4 April, 2023 14 uur geleden, zei Rowicom: Mooi verhaal , Smurfje, maar om even op de vraag van Danny terug te komen : vaste flitspalen en trajectcontroles zijn gewoon in de Kia navigatie opgenomen. Bedankt voor de aanvulling Rowitje 1 Quote
Bas v Br Geplaatst 4 Mei, 2023 Geplaatst 4 Mei, 2023 Hoi allemaal, Gisteren heb ik mijn Niro My’17 ge-update en nu loop ik tegen een probleem. de update ging zonder problemen. Echter als ik de navigatie gebruik dan dempt mijn geluid van de radio maar hoor ik geen stem/begeleiding. Het geluid blijft gedempt. In de geluids instellingen kan je stem prioriteit uitzetten en dan is de muziek weer te horen. Echter er is helemaal geen stem begeleiding meer. Ik heb gereset, en de installatie opnieuw gedaan maar allemaal zonder resultaat. De helpdesk zegt ‘nee kan geen big zijn’ zal wel hardware zijn. Je had moeten laten updaten door de dealer. heeft iemand anders een zelfde issue na de laatste update? En evt een oplossing. mvg bas Quote
SatJunk Geplaatst 4 Mei, 2023 Topic Starter Geplaatst 4 Mei, 2023 (aangepast) Willekeurige route ingeven.. Als je de radio aan hebt op normaal volume en geluid gaat uit dan je volumeknop draaien want die reageert alleen als op dat moment de navigatiestem iets zegt..kan zijn dat volume te zacht staat als de stem spreekt.. 4 Mei, 2023 aangepast door SatJunk Quote
Bas v Br Geplaatst 4 Mei, 2023 Geplaatst 4 Mei, 2023 22 minuten geleden, zei SatJunk: Willekeurige route ingeven.. Als je de radio aan hebt op normaal volume en geluid gaat uit dan je volumeknop draaien want die reageert alleen als op dat moment de navigatiestem iets zegt..kan zijn dat volume te zacht staat als de stem spreekt.. Hoi SatJunk, Dank je voor je snelle reactie! Helaas is dit niet de oplossing. Het geluid van de voorste twee speakers gaan zachter, en achter blijven normaal volume. Als ik nu aan de volume draai, gaat de volume van de achterste speakers wel omhoog, maar voor blijft het stil. Ik kan dit weer opheffen door in het menu van de navigatie stem prioriteit uit te zetten.. Er is, zelfs niet heel zacht, stembegeleiding te horen. (heb het schuifje voor de stembegeleiding ook op max gezet, maar geen effect). Het is net of de bestanden voor de stem corrupt is of zo. Het vervelende is, het geluid blijft gedempt en dit kan je alleen fixen door in het menu dus stem prioriteit uit te zetten. mvg Bas Quote
Bas v Br Geplaatst 11 Mei, 2023 Geplaatst 11 Mei, 2023 Helaas nog geen oplossing gevonden voor het bovenstaande probleem met de stem in de navigatie. Is er iemand die misschien nog niet ge-update heeft en waar de stembegeleiding het wel doet die misschien de TTS folder kan delen met met mij? (Stuur mij dan een berichtje). Ik las in een andere topic dat iemand daar ook een probleem met de stembegeleiding mee heeft opgelost. Het zou geweldig zijn als je mij hieraan kan helpen. Hopelijk lost dat het probleem op. Mvg Bas Quote
Gsm Geplaatst 11 Mei, 2023 Geplaatst 11 Mei, 2023 Ik wil je best mijn TTS folder sturen maar ik heb MY18 en weet niet of dat werkt in MY17 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.