Ga naar inhoud

Laatste versie Navigatie kaartupdates ?


SatJunk

Aanbevolen Berichten

2 minuten geleden, zei Gsm:

Ik wil je best mijn TTS folder sturen maar ik heb MY18 en weet niet of dat werkt in MY17

Wie niet waagt die niet wint. Ik vermoed dat er niet gek veel verschil tussen de 17 en 18 versie zit. Volgens mij het zelfde apparaat.   
dus ja graag. Zou het met wetransfer of yousendit kunnen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Update: Helaas werkte het niet met de TTS folder van een werkend systeem. 

Maar, in een helder moment bedacht ik mij dat ik vorig jaar de update gedaan heb met mijn oude laptop (Apple, Intel). Dit jaar heb ik een nieuwe laptop, Macbook met M1 processor. Wellicht komt het doordat de update software op een M1 Mac in Rosetta (emulatie) mode werkt. Het zou niet veel moeten uitmaken maar toch. Omdat ik de oude laptop niet meer heb ben ik maar achter een 'oude' windows 10 laptop gekropen en heb ik daar de software gedownload en de kaart etc. 

Eureka: Met deze versie de update weer in de Kia (*My17*) gedoken en de update opnieuw laten uitvoeren. En ja hoor, alles werkt weer, er is weer stembegeleiding. 
Zou het een bug zijn in de apple versie, of is het de combinatie apple met apple silicon (M1/M2 processor)? Daar lijkt het dus wel op. Dus voor de zelfupdates onder ons, mocht je tegen dit probleem aanlopen, dat de stembegeleiding weg is na de update, dan is dit wellicht de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jammer dat TTS niet heeft geholpen, was ook wel te verwachten maar niet geschoten ......
Goed dat je het voor elkaar heb gekregen al zou ik denken dat de laptop daar geen schuld aan heeft maar dat blijkt dus wel zo te zijn
Ik heb geen Apple maar andere misschien wel en kunnen je daar verder mee helpen.
In ieder geval werkt het weer en daar gaat het uiteindelijk om
Veel navigatie plezier

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, zei Gsm:

Jammer dat TTS niet heeft geholpen, was ook wel te verwachten maar niet geschoten ......
Goed dat je het voor elkaar heb gekregen al zou ik denken dat de laptop daar geen schuld aan heeft maar dat blijkt dus wel zo te zijn
Ik heb geen Apple maar andere misschien wel en kunnen je daar verder mee helpen.
In ieder geval werkt het weer en daar gaat het uiteindelijk om
Veel navigatie plezier

Merci, en jij ook nog bedankt voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Mijn update lukt helemaal niet

Ik heb een Niro DE 1.6GDI HEV en heb op mijn PC de update geplaatst op een FAT32 32GB SD kaartje.

Er zit ook een oude SD kaartje in de Niro. Als ik vraag om de software te updaten moet ik het nieuwe SD kaartje in de SD-reader stoppen, maar dan heeft het systeem geen navigatie systeem meer. Er gebeurt niks meer. De enige manier is om het oude kaartje er weer in te stoppen. Wat doe ik fout. Ik heb het ook al eens met een usb-stick geprobeerd, maar ook dat werkt niet en ik lees dat de update voor mijn Niro ook met een SD kaartje moet gebeuren!

Het telefoonnummer voor assistentie wat op de folder voor update staat (00800...) is nooit te bereiken, dus tenzij iemand mij een hint kan geven zal ik toch weer naar de garage moeten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals het bij mij ging:

de installatie software geïnstalleerd vanaf de website. 
Daarna In de software de juiste type auto aangegeven. En dan gaat de software de update downloaden. Deze staat dan eerst in een tijdelijke folder op je computer. Als dit gedaan is dan kan de software alles ook op de sd kaart zetten. 
daarna heb ik de SD kaart eerst in de auto entertainment systeem gedaan en toen pas alles aangezet. Dan geeft je entertainment systeem gelijk een melding dat ie kan updaten. Dit vervolgens bevestigen en dan kan je een tijdje wachtten want de update kan even duren. 

hopelijk lukt het zo 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ga het straks zo proberen, dus eerst de nieuwe kaart erin en dan pas de auto en hiermee het navigatiesysteem starten. Als dat zo werkt, vraag ik me af waarom ze dat niet op enige manier in de instructies hebben vermeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Beste collega Kia-rijders,

Vorige maand bij mijn jaarlijkse beurt kreeg ik een kaartje mee dat ik zelf mijn navigatie moest updaten. Vind ik matige service maar goed.

Al lezend hoe dat te doen, zit ik met een paar simpele vragen die ik niet in de handleiding vind. Ik heb een Kia Carens uit 2017 met  Compact Gen5 Navigation.

Als je alle bestanden op je sd kaart hebt gekopieerd, hoe moet je dan verder als mijn auto nu uit staat:

- eerst de huidige sd kaart verwijderen, nieuwe sd kaart erin en dan auto starten?

- auto starten, wachten tot boordcomputer is opgestart, huidige sd kaart eruit en nieuwe kaart erin?

- huidige kaart eruit halen, starten, wachten tot boordcomputer opstart, nieuwe kaart erin doen?

- andere aanpak ....

Ik weet dat je veel kunt verstieren met zulke updates, vandaar mijn voorzichtigheid met dit proces.

Ik hoor graag hoe jullie dat doen.

Mvg. Casper van der Veer

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, zei Casper van der Veer:

Beste collega Kia-rijders,

Vorige maand bij mijn jaarlijkse beurt kreeg ik een kaartje mee dat ik zelf mijn navigatie moest updaten. Vind ik matige service maar goed.

Al lezend hoe dat te doen, zit ik met een paar simpele vragen die ik niet in de handleiding vind. Ik heb een Kia Carens uit 2017 met  Compact Gen5 Navigation.

Als je alle bestanden op je sd kaart hebt gekopieerd, hoe moet je dan verder als mijn auto nu uit staat:

- eerst de huidige sd kaart verwijderen, nieuwe sd kaart erin en dan auto starten?

- auto starten, wachten tot boordcomputer is opgestart, huidige sd kaart eruit en nieuwe kaart erin?

- huidige kaart eruit halen, starten, wachten tot boordcomputer opstart, nieuwe kaart erin doen?

- andere aanpak ....

Ik weet dat je veel kunt verstieren met zulke updates, vandaar mijn voorzichtigheid met dit proces.

Ik hoor graag hoe jullie dat doen.

Mvg. Casper van der Veer

Hoi Casper,

bij mij werkte het als volgt (Niro My’17) met het zelfde systeem. 
Oude kaartje eruit, nieuwe erin, auto starten. Zodra je entertainment systeem start krijg je een melding dat die wil updaten / of een update ziet, en dan gewoon de stappen op het scherm volgen. 
succes! 
Je kan ook de instructies op https://update.kia.com/EU/E1/Main volgen. 
 

Mvg, Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat Bas schreef
Bij mijn Niro my18 deed ik alsvolgt
Kaartje er in - auto starten - update start vanzelf - gedurende het updaten auto laten lopen tot het klaar is - kaartje laten zitten want de nieuwste kaart staat ook op het kaartje
Daarom heb ik 2 sd kaartjes, één werkend er in en één voor de update die het andere kaartje vervangt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei Bas v Br:

Hoi Casper,

bij mij werkte het als volgt (Niro My’17) met het zelfde systeem. 
Oude kaartje eruit, nieuwe erin, auto starten. Zodra je entertainment systeem start krijg je een melding dat die wil updaten / of een update ziet, en dan gewoon de stappen op het scherm volgen. 
succes! 
Je kan ook de instructies op https://update.kia.com/EU/E1/Main volgen. 
 

Mvg, Bas

Dank je wel, Bas!

Ik kon de uitleg zoals jij die nu geeft niet vinden op de site van Kia. Daar zeggen ze precies niets over hetgeen jij nu uitlegt.

Thnx 👍🏻

 

Mvg. Casper

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, zei Casper van der Veer:

Dank je wel, Bas!

Ik kon de uitleg zoals jij die nu geeft niet vinden op de site van Kia. Daar zeggen ze precies niets over hetgeen jij nu uitlegt.

Thnx 👍🏻

 

Mvg. Casper

Hoi Casper,

dat klopt. Daar gaan ze eerst naar het update scherm. Ik gaf alleen aan hoe ik het (succesvol) gedaan heb. En ik zag nog een bericht waarin het zelfde gedaan werd. Wisselen en dan de auto starten. Maar het kan vast ook de ‘Kia’ manier. 
Wees niet al te bang dat de wijze waarop je de update start zal zorgen voor een mislukte update. Het gaat pas echt mis als je midden in de update je auto uit zet. 
het update proces checkt eerst of de bestanden ok zijn voordat de echte update start. Dus er zitten al veiligheidschecks in. 
 

succes, Mvg Bas
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


32 minuten geleden, zei Rob18:

Kost wel ca. 3 kwartier motor aanhouden.

Bij mijn Niro heb ik de optie om de update uit te laten voeren als voertuig uit staat (mits 12V accu voldoende vol is). Dit lukte vanmiddag dan ook probleemloos. In de App komt dan de melding dat update succesvol is.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


47 minuten geleden, zei HenkM:

Bij mijn Niro heb ik de optie om de update uit te laten voeren als voertuig uit staat (mits 12V accu voldoende vol is). Dit lukte vanmiddag dan ook probleemloos. In de App komt dan de melding dat update succesvol is.

Ik bedoelde met de motor aanhouden eigenlijk dat afwisselend de motor en EV aanslaat. In benzine verbruik stelt het niets voor. Het leuke is dat je zelfs gewoon kan blijven rijden in de EV stand.

aangepast door Rob18
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...