Ga naar inhoud

Rijden met de e-niro; verbruik en laden


pdakkerman

Aanbevolen Berichten

49 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Hmmm, valt mij toch iets tegen. 12500 km in de Nissan Leaf kwam op 14,5 kW/100 km. Dat was van maart to december, misschien speelt de temperatuur een rol? Ik heb er toen wel echt mijn best op gedaan. 

Ik denk dat het meer ligt aan gewicht en omvang. De e-Niro is een veel hogere wagen dan de Leaf. En ws ook een stukkie zwaarder. Dat maakt natuurlijk ook uit in verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij is het denk ik 50/50 met alle opties aan als het nodig/lekker is. Climate control, stuur verwarming en stoelverwarming. Vergeet ook niet dat je 's ochtends en 's avonds altijd met dimlicht rijdt ipv alleen de kleine lampjes voor. Ook een zoon met zware rechter voet doet geen goed aan het verbruik. Maar 14,5 ga ik denk ik niet halen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag ritje friesland gehad start 413 km afstand 396km dus best wel spannend. Radio aan climate op 21 graden alleen voor bestuurder. En tot mijn verbazing heb ik het ruim gehaald.

Cruise control op 100km gezet, wel terugweg adam-leidschendam file gehad. En thuis 45 km over en nog 10% accu gemiddelde van 14,9kwh/100km.

Viel niet tegen, nu 20 uur laden 3.6kwh

 

20190213_172832.thumb.jpg.ace4040a58797c3a5b1e7b3e7f0432cc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraagje mensen, sinds kort heb ik ook de e Niro, waarbij het mij opvalt dat hij bij een volle accu een range van 390 km aangeeft i.p.v. 450. Weten jullie toevallig of de range zich aanpast aan het historische bereik van de chauffeur? Die 390 lijkt redelijk accuraat met een verbruik tussen de 18-20 kw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 minuten geleden, Flu zei:

Vraagje mensen, sinds kort heb ik ook de e Niro, waarbij het mij opvalt dat hij bij een volle accu een range van 390 km aangeeft i.p.v. 450. Weten jullie toevallig of de range zich aanpast aan het historische bereik van de chauffeur? Die 390 lijkt redelijk accuraat met een verbruik tussen de 18-20 kw.

Klopt helemaal. De GOM houdt rekening met ervaringen uit het verleden en doet op basis daarvan een voorspelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites


gister geprobeerd om zo zuinig mogelijk te rijden en kwam over 40 km snelweg met file op 13,6 kWh/100 km.

Dat betekent 470 km op een volle accu, in de winter. Niet slecht. 

Vanmorgen geprobeerd om zo snel mogelijk op mijn werk te komen en dus flink doorgereden, zonder rekening te houden met zuinig rijden. Hele stukken 140-150 gereden, zelfs een klein stukje 180 (om te kijken waar z'n max zat) en verder gewoon ouderwets doorjakkeren, alsof ik in een benzine auto zat en kwam uit op 18 kWh/100km.

Mijn gemiddelde verbruik over de eerste 3000 km (waarin ik rustig gereden heb) was 18,4 kWh/100km, dus waarom het vanmorgen lager was... geen idee. Wellicht was het wat warmer dan de afgelopen weken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het scheelt echt welke temperatuur er heerst.

Vanmorgen naar werk 19,1 met een temperatuur van een graad of 2 boven nul. Net bijna zo'n zelfde stuk terug en kom ik op 16,2 met een temperatuur van 12 graden. Ook toen met de Outlander gemerkt dat het verschil tussen zomer en winter zomaar 10 km kon zijn op een range van ± 45 km elektrisch rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja inderdaad stigma, als je echt gaat hypermilen, lang achter vrachtwagens etc, veel files, verwarming op alleen bestuurder, etc kan je echt ver komen. Zeker als straks de temp wat verder gaat stijgen.

Eerlijk gezegd is dat hele range-anxiety me heel erg meegevallen. Ik rijd elke dag zonder erop te letten, dus gewoon met stoelverwaring, heating, airco, radio, stuurverwarming, heel de mikmak aan, en heb nog niet één keer met samengeknepen billen gezeten. Als je gewoon elke dag stekkert, kun je in 12 uur echt ruim voldoende km's bijtanken om de volgende morgen weer op pad te kunnen. Ik heb na een maand nog niet eens een laadpas, haha

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanmiddag van werk vertrokken met 434 op de meter. (100%)
Nu na 43,8 km staat hij op 394 en een gemiddeld verbruik van 15,2. Heb ik toch ergens 5 km verdiend

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst file van Delft Zuid tot prins Clausplein. Stoppen en optrekken dus.daarna tot Zoeterwoude 100 km/uur. Daarna via N 206 naar huis. Is ook veel stoppen en optrekken. Lang in file stilstaan verhoogd je gemiddelde verbruik behoorlijk. Van de week 's morgens liep hij op naar 23,6. Ga je weer rijden, zakt het weer, maar onder de 19 kwam ik niet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...