Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Dak koffer/ fiets drager

Ga naar de oplossing Opgelost door edwin van kessel,

Aanbevolen Berichten

• 1 jaar later...
Geplaatst
Op 20-6-2020 om 19:49, I. Hendriks zei:

Kan ik de Fabbri achterklepdrager van je overnemen voor €175?

Aan wie is dit bericht gericht?

Misschien handiger om dat per DM te doen?

Geplaatst
18 uur geleden, Hippe lip zei:

Aan wie is dit bericht gericht?

Misschien handiger om dat per DM te doen?

Was aan mij gericht, maar had ook al een PM. Was net al verkocht via MP (voor de afkorting liefhebbers).

Geplaatst
4 uur geleden, Terp1234 zei:

[...]. Was net al verkocht via MP (voor de afkorting liefhebbers).

... en de spatieliefhebbers... :cool::roll:

• 3 weken later...
Geplaatst
Heb gisteren een fiets vervoerd op de dakdragers in zo'n fietsdrager a la Thule 591. Ging op zich prima, verbruik met een snelheid van ± 90 km/hr  19,1 kWh Valt me alleszins mee.

Enige vervelende is dat je de fiets hoog moet optillen, verder staat het prima vast.

Ik heb vorige week ook met deze thule 591 en een dakkoffer ( hapro tracer 6.6 ) samen op de dakdragers gereden ( niet veel harder van 95 gereden ) . Verbruik was omgeveer 20 % meer dan normaal ( 100 km/u zonder dakkoffer en fiets ) . Op zich best te doen . Over een paar weken ga ik mijn trekhaak monteren dan kunnen er 2 of 3 fietsen achterop .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst
Op 31-3-2019 om 17:12, Terp1234 zei:

Ik heb gelijk maar even proef op de som genomen en de koffer eens gemonteerd en stuk (elk 50km) mee gereden op auto- en snelweg. 

Verbruik zonder koffer: 105 km/h 19,2 kWh/100km, 125 km/h 21,6 kWh/100km

Met koffer: 105 km/h 21,9 kWh/100km, 125 km/h 25,1 kWh/100km

Het verbruik met koffer is uiteraard hoger, maar het verschil valt me eerlijk gezegd nog mee.

20190331_162131.jpg

Ik ben zelf nu ook aan het kijken naar een manier om de fietsen mee te kunnen nemen op vakantie. Welk type en merk dakdragers gebruiken jullie?

Geplaatst
Op 13-7-2020 om 10:02, LordWian zei:

Ik ben zelf nu ook aan het kijken naar een manier om de fietsen mee te kunnen nemen op vakantie. Welk type en merk dakdragers gebruiken jullie?

Zoals je misschien op de foto kan herkennen, gebruik ik alles (koffer, drager, maar ook fietsendrager) van Thule. Misschien soms iets prijziger, maar altijd gewoon goed spul en vaak weer (deels) herbruikbaar op een andere auto.

Geplaatst

Inmiddels de Farad Beamar 6 besteld en binnen gekregen de Niro. Moet zeggen dat de installatie redelijk simpel was en de gehele constructie er degelijk en stevig uit ziet. Ben er blij mee.

P.S. Natuurlijk de aerodynamische versie besteld :P 

• 1 maand later...
  • Oplossing
Geplaatst
On 6/20/2020 at 7:49 PM, I. Hendriks said:

Kan ik de Fabbri achterklepdrager van je overnemen voor €175?

Hallo I. Hendriks. Hoe bevalt de fietsdrager op de achterklep? Ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te schaffen. 

Geplaatst
1 uur terug, edwin van kessel zei:

Hallo I. Hendriks. Hoe bevalt de fietsdrager op de achterklep? Ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te schaffen. 

Ik weet niet of Hendriks nog aan een Fabbri is gekomen, maar ik was degene die hem te koop had staan. Voor mij was het de beste alternatief voor de trekhaakdrager. Zodra die vorig jaar beschikbaar kwam had ik die er gelijk op laten monteren. Ik gebruik de fietsendrager een aantal keren per week. Soms voor de sportfietsen, die kunnen evt. ook prima op het dak waar ik ook een drager voor heb, maar voor de e-bikes van de kinderen is op het dak geen doen. Die Fabbri mag 60kg dragen. Als de drager één keer goed afgesteld staat, heb je hem er vrij snel op gemonteerd met 6 spanbandjes de om de  rand van de achterklep grijpen. Binnen paar minuten zit die er op of eraf en met fietsen erop degelijk gemonteerd. Maar ja, trekhaak drager gaat nog sneller en minder hoog te tillen en iets betere stroomlijn wat ik wel in het verbruik kon merken. Het hangt er dus vanaf hoe vaak je hem gebruikt. Als ik het maar eens per maand nodig zou hebben, had ik het bij die Fabbri gehouden. Kwestie van gemak.

Geplaatst
On 8/17/2020 at 9:44 PM, Terp1234 said:

Ik weet niet of Hendriks nog aan een Fabbri is gekomen, maar ik was degene die hem te koop had staan. Voor mij was het de beste alternatief voor de trekhaakdrager. Zodra die vorig jaar beschikbaar kwam had ik die er gelijk op laten monteren. Ik gebruik de fietsendrager een aantal keren per week. Soms voor de sportfietsen, die kunnen evt. ook prima op het dak waar ik ook een drager voor heb, maar voor de e-bikes van de kinderen is op het dak geen doen. Die Fabbri mag 60kg dragen. Als de drager één keer goed afgesteld staat, heb je hem er vrij snel op gemonteerd met 6 spanbandjes de om de  rand van de achterklep grijpen. Binnen paar minuten zit die er op of eraf en met fietsen erop degelijk gemonteerd. Maar ja, trekhaak drager gaat nog sneller en minder hoog te tillen en iets betere stroomlijn wat ik wel in het verbruik kon merken. Het hangt er dus vanaf hoe vaak je hem gebruikt. Als ik het maar eens per maand nodig zou hebben, had ik het bij die Fabbri gehouden. Kwestie van gemak.

Hallo Terp1234,

Dank je voor het gedetailleerde antwoord. Bij mij zou het idd misschiens eens in de maand zijn. Het gaat om 2 lichte sporffietsen, dus zou moeten lukken. Nu op zoek naar de Fabbri wat volgens mij nog erg lastig kan gaan worden, want het internet staat er niet echt vol mee.

Geplaatst
Op 17-8-2020 om 20:26, edwin van kessel zei:

Fabbri drager bevalt prima. Heb hem gekocht bij Dragershop.nl in Vaassen.

Geplaatst

Hier de Farad aero dakdragers in combinatie met 2 maal het Thule Freeride 532 systeem op de E-niro voor twee "gewone" fietsen en het werkt perfect. Niets te klagen.

Geplaatst

Dank voor jullie antwoorden. 

De dragershop heeft zo te zien de drager niet meer.

Om de fietsen boven je macht op het dak te plaatsen lijkt mij ook wat lastig en omslachtig.

Zag ook wat klep dragers van thule die redelijk makkelijk te bestelllen zijn.

Geplaatst

Zag dat de hele site van dragershop.nl leeg is. Ik zou ze bellen. De man is zeer vriendelijk en behulpzaam.

De drager stond op zijn site als fietsendrager achterklep Bici Ok 2 Elektro. 

Misschien kan hij hem alsnog voor je bestellen.

Fietsen op dak plaatsen, behalve lichtgewicht racefietsen, zou ik niet doen

Geplaatst (aangepast)
Op 31-3-2019 om 17:12, Terp1234 zei:

Ik heb gelijk maar even proef op de som genomen en de koffer eens gemonteerd en stuk (elk 50km) mee gereden op auto- en snelweg. 

Verbruik zonder koffer: 105 km/h 19,2 kWh/100km, 125 km/h 21,6 kWh/100km

Met koffer: 105 km/h 21,9 kWh/100km, 125 km/h 25,1 kWh/100km

Het verbruik met koffer is uiteraard hoger, maar het verschil valt me eerlijk gezegd nog mee.

20190331_162131.jpg

Ik heb mijn 10 jaar oude dakkoffer gebruikt, die ik destijds bij mijn Renault Megane erbij kreeg (zit dan ook een Renault-logo achterop). Ziet er naar mijn mening wel aerodynamisch uit,
kan alleen nergens opmaken wat voor type dakkoffer het is (na wat googlen denk ik dat het deze is: klik).

Heb echter niet uitvoerig getest wat het met het verbruik deed, op de heenreis (windje mee) was het verschil ook iets van 2 kWh/100km (bij een snelheid van 100 op de teller)
Op de terugrit was dit wel hoger, maar was ook merkbaar veel wind tegen - met dezelfde snelheid liep het verbruik-verschil op naar 5 kWh/100km.

image.png.8066ba18073b56c0b3efa3dadffc8f74.png

Kleine toevoeging - heb namelijk ook geprobeerd de koffer zover mogelijk naar achteren te plaatsen, zodat de achterklep nog open kon. Maar bij het vullen en uitladen (met achterklep open) kwam de onderkant toch tegen de achterklep aan (zwarte spoiler), waardoor er lichte krassen zijn ontstaan.
Flink balen natuurlijk! Dus als tip: voldoende ruimte tussen de dakkoffer en de de achterklep laten!

aangepast door Mabion
  • 7 maanden later...
Geplaatst
Op 23-1-2018 om 20:37, Jeroen010 zei:

Wie heeft ervaring met dakdragers? Wij gaan binnenkort op wintersport en wil een dakkoffer gaan gebruiken. Er zijn verschillende merken op de markt. Zo is er de "farad" voor rond de 99 euro en het grote bekende merk "Thule", maar die is 179 euro.

Ik ga graag voor zekerheid, dus hoop dat iemand hier wat tips kan geven. 

Op 31-3-2019 om 10:19, Terp1234 zei:

Nadat mijn oude dakkoffer na 17 jaar defect raakte, heb ik vorig jaar een Thule Touring L 780 gekocht. Niet de goedkoopste, maar wel ruim onder de €600. Een zeer praktische koffer vind ik zelf; aan beide kanten te openen en met de snelssluiters makkelijk en snel op de dragers te bevestigen. Ik wil er binnenkort even een testrondje mee rijden met de e-Niro wat het scheelt in verbuik. Dus een rondje over de snelweg zonder en hetzelfde rondje met de dakkoffer. 
Volgende week krijg ik ook een fietsenrek op de achterklep binnen. Eens kijken of dat wat is als alternatief voor de trekhaak drager.

Welke type dakdragers heb je? Hoe gaat het met “wind geruis”?

Geplaatst
23 uur geleden, Marian zei:

Welke type dakdragers heb je? Hoe gaat het met “wind geruis”?

Ik heb wel dakdragers maar geen dakkoffer. Ik koos de Hapro Cronos Aero 3 Aluminium (31112) dragers van haprodakkoffers.nl mede vanwege het ‘vleugelprofiel’. Ik kan je wel meteen verklappen dat ook die dakdragers windgeruis geven, dat kan ook niet anders. Ik vind die acceptabel en ik kan niet vergelijken of dat meer of minder is dan bij andere dragers. het kan zijn dat het minder is door het vleugelprofiel. 

Wat ik in elk geval kan waarderen aan deze dragers is dat ze een rubber strip aan de bovenkant hebben zodat wat je op de dragers legt niet op het alu van de dragers ligt en dus minder snel krast. Bovendien kun je die rubber strip eruit halen zodat de groef aan de bovenkant vrij komt. In die groef kun je de kop van een bout schuiven om dingen (zoals een dakkoffer) vast te schroeven. dan hoef je dus geen beugels om die dakdrager heen te klemmen. Zit meteen de boel onwrikbaar vast aan de dragers.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...