JeanB Geplaatst 14 April, 2019 Geplaatst 14 April, 2019 Echt supersuf, maar mij lukt het dus niet om het kinderslot op de achterdeuren uit te zetten. Iemand een idee? Ik ben al met een schroevendraaier in de weer geweest, maar ik durf niet harder te draaien uit angst wat kapot te maken. Auto uit, aan, in P-stand, van alles geprobeerd, maar het kinderslot zit muurvast. Ik haal het ook niet uit het boekje.. Dank alvast namens de achterpassagiers Quote
Niro79 Geplaatst 14 April, 2019 Geplaatst 14 April, 2019 9 minuten geleden, JeanB zei: Echt supersuf, maar mij lukt het dus niet om het kinderslot op de achterdeuren uit te zetten. Iemand een idee? Ik ben al met een schroevendraaier in de weer geweest, maar ik durf niet harder te draaien uit angst wat kapot te maken. Auto uit, aan, in P-stand, van alles geprobeerd, maar het kinderslot zit muurvast. Ik haal het ook niet uit het boekje.. Dank alvast namens de achterpassagiers Met de sleutel die in je afstandsbediening zit kan je dit doen. Ff boekje lezen..;) Quote
Terp1234 Geplaatst 14 April, 2019 Geplaatst 14 April, 2019 7 minuten geleden, JeanB zei: Echt supersuf, maar mij lukt het dus niet om het kinderslot op de achterdeuren uit te zetten. Iemand een idee? Ik ben al met een schroevendraaier in de weer geweest, maar ik durf niet harder te draaien uit angst wat kapot te maken. Auto uit, aan, in P-stand, van alles geprobeerd, maar het kinderslot zit muurvast. Ik haal het ook niet uit het boekje.. Dank alvast namens de achterpassagiers Ik heb ook even in de handleiding gekeken en net even uitgeprobeerd. Maar zoals het beschreven staat kan ik dat keuze met behulp van de sleutel heel soepel heen en weer draaien, waarbij ook de deurbediening van binnenuit aangpast wordt. Als dat bij jou niet zo gaat zou ik even bij de dealer langs gaan. Quote
JeanB Geplaatst 14 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 14 April, 2019 sleutel heb ik ook gedaan, maar werkt ook niet. Ik ga dan wel even bij dealer langs. Thx! Quote
Sigmasailor Geplaatst 14 April, 2019 Geplaatst 14 April, 2019 (aangepast) Misschien de andere kant opdraaien? Staat gewoon in het boekje (5-16) en werkt heel soepel (er staan picto's bij). Het draait maar een klein stukje (30 graden; en geen kwart slag). Je voelt het aan het klikken en kunt het ook horen. Richting kindje werkt de binnen-grendel niet; buiten natuurlijk wel. O,ja; je moet niet de 3 kruisschoeven hebben die je het eerst ziet maar aan de binnenkant van de deur zit een gat met een zwart plastic 'slot'. 14 April, 2019 aangepast door Sigmasailor 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 23 December, 2019 Geplaatst 23 December, 2019 Als de deuren op slot zitten en iemand (volwassene) die achterin zit wil de deur openen, dan moet die ‘m eerst met het kleine hendeltje van het slot halen voordat de deur open kan. Bij de voordeuren kun je gewoon met de deurhendel de deur open doen en gaat-ie vanzelf van het slot. Hebben jullie dat ook? Dat is toch niet het kinderslot? Want je kunt de deur wel van binnenuit openen. Het is erg irritant voor passagiers achterin. Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 December, 2019 Geplaatst 23 December, 2019 In mijn ervaring schakelt het kinderslot de "klink" aan de binnenkant van de deur los. Die werkt dan niet, ongeacht of de deur op slot is.Bij mijn Picanto is het zo dat de deuren WEL van binnenuit open gaan als deze op slot is en je aan die "klink" trekt, dan gaat het slot er meteen af. Behalve met het kinderslot.En dat weet ik zeker; mijn 2-jarig zoontje vindt de klink ERRUG interessant... Quote
Hippe lip Geplaatst 23 December, 2019 Geplaatst 23 December, 2019 Maar nu de vraag hoe het bij de andere e-Niro’s zit... Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 December, 2019 Geplaatst 23 December, 2019 Oh, nu snap ik wat je bedoelt denk ik.Maar dan kun jij de deuren toch van slot doen met de knop op jouw deur? Of heeft een (e-)Niro dat niet? Quote
Hippe lip Geplaatst 23 December, 2019 Geplaatst 23 December, 2019 (aangepast) Ja, maar dat is juist het probleem. Het kan wel, maar de gemiddelde passagier die deze auto niet kent trekt gewoon aan het hendeltje en komt er dan niet uit. Dan moet je eerst uitleggen dat de dat kleine knopje/hendeltje erboven uit moeten trekken en het dan nog eens proberen. Bovendien zijn er dan nog mensen die aan dat hendeltje trekken en daarbij de rug van de hand langs de deur afrollen. Daarbij duwen ze juist dat kleine heldeltje naar binnen en komen ze er dus niet uit, omdat de deur niet van het slot gaat als je van binnen aan de deurhendel trekt. Wie -met een e-Niro- heeft dat ook? En is dat aan te passen om het te laten werken zoals de voorportieren? 23 December, 2019 aangepast door Hippe lip Quote
jwv Geplaatst 23 December, 2019 Geplaatst 23 December, 2019 @Hippe lip iedereen met een e-Niro heeft dat Vind het ook apart, maar als je de sloten opent met de “alle sloten open” schakelaar in je deur dan is volgens mij alleen de hendel genoeg. Als je goed kijkt zie je namelijk die kleine hendeltjes open en dicht klappen bij het openen en sluiten. Oplossing is dan ook om het automatisch sluiten bij het rijden (of in Drive zetten) uit te schakelen. 1 Quote
henk smit Geplaatst 24 December, 2019 Geplaatst 24 December, 2019 13 uur geleden, Murcielaygo zei: In mijn ervaring schakelt het kinderslot de "klink" aan de binnenkant van de deur los. Die werkt dan niet, ongeacht of de deur op slot is. Bij mijn Picanto is het zo dat de deuren WEL van binnenuit open gaan als deze op slot is en je aan die "klink" trekt, dan gaat het slot er meteen af. Behalve met het kinderslot. En dat weet ik zeker; mijn 2-jarig zoontje vindt de klink ERRUG interessant... weet niet hoe het is bij een E,niro bij een niro hybride gaan naar 30 seconde. als je weg rijd alle deuren op slot als die gene die op de achter bank er uit wil moet ik aan mijn kant de deur ontgrendelen . Quote
Preston Geplaatst 24 December, 2019 Geplaatst 24 December, 2019 3 uur geleden, henk smit zei: weet niet hoe het is bij een E,niro bij een niro hybride gaan naar 30 seconde. als je weg rijd alle deuren op slot als die gene die op de achter bank er uit wil moet ik aan mijn kant de deur ontgrendelen . De 30 seconde instelling zie ik niet in het menu. Bij mij heb ik de instelling zo gezet dat bij snelheid 20km de deuren op slot gaan en bij de pook op P zetten alle deuren van slot af zijn. ( Niet optimaal want zet ik bv bij een stoplicht de auto in P dan zijn alle deuren te openen). Maar voor mij tot nu toe de geschiktste stand. ( Wij hebben geen kinderslot nodig) Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 24 December, 2019 Geplaatst 24 December, 2019 4 uur geleden, henk smit zei: weet niet hoe het is bij een E,niro bij een niro hybride gaan naar 30 seconde. als je weg rijd alle deuren op slot als die gene die op de achter bank er uit wil moet ik aan mijn kant de deur ontgrendelen . Klopt helemaal. Bij de facelift Niro idem dito. Quote
Hippe lip Geplaatst 24 December, 2019 Geplaatst 24 December, 2019 Ik rijd regelmatig met wisselende passagiers. Bij het laten uitstappen zet ik de auto meestal niet uit (waardoor de deuren van het slot gaan). Bovendien willen veel mensen al uitstappen zodra je stil staat op hun bestemming. Dat is wat mensen achterin in verwarring brengt omdat ze de deur dan niet open krijgen. Ja, ik ken alle instellingen van niet automatisch op slot, automatisch van slot bij P of bij uitschakelen en het knopje bij de chauffeur om de deuren te openen, maar het ging mij om het verschil tussen voor- en achterportieren in mechanisch ontgrendelen. Vreemd dat dit achterin niet net zo werkt als voorin. Maar dat hebben alle e-Niro’s dus zo en hoef ik het de garage dus niet te vragen? Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 December, 2019 Geplaatst 25 December, 2019 Vreemd dat dit achterin niet net zo werkt als voorin. Maar dat hebben alle e-Niro’s dus zo en hoef ik het de garage dus niet te vragen?Spaar je de moeite; het lijkt een Kia-ding.Nooit doorgehad, maar mijn Picanto werkt dus ook zo... Quote
henk smit Geplaatst 26 December, 2019 Geplaatst 26 December, 2019 dat de deuren op slot gaan. als je weg rijd. is voor je eigen veilig heit .dan kunnen on nodige gasten .de deuren van buiten niet open maken. Quote
Steeck03 Geplaatst 26 December, 2019 Geplaatst 26 December, 2019 1 uur geleden, henk smit zei: dat de deuren op slot gaan. als je weg rijd. is voor je eigen veilig heit .dan kunnen on nodige gasten .de deuren van buiten niet open maken. Klopt, maar als je een ongeluk hebt kunnen (genode) redders dat dus ook niet. De vraag is dus: wat is er belangrijker. ongenode gasten of problemen na een anrijding/te water gaan? Quote
Murcielaygo Geplaatst 26 December, 2019 Geplaatst 26 December, 2019 De meeste auto's met zo'n anti-hijack vergrendeling hebben ook een schakeling die bij een ongeluk de deuren ontgrendelt. Vaak icm uitschakelen van de brandstofpomp ivm brandgevaar.Zelfs mijn DeLorean uit 1981 had dit al! Quote
henk smit Geplaatst 27 December, 2019 Geplaatst 27 December, 2019 22 uur geleden, Steeck03 zei: Klopt, maar als je een ongeluk hebt kunnen (genode) redders dat dus ook niet. De vraag is dus: wat is er belangrijker. ongenode gasten of problemen na een anrijding/te water gaan? Henk rijd al dertig jaar schade vrij. Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 December, 2019 Geplaatst 27 December, 2019 Henk rijd al dertig jaar schade vrij.Ja? En hoe had dat met de slot-situatie te maken?Doe iedereen een lol en LEES eens een keer wat meer dan enkel het laatste bericht. Misschien dat dan je berichten wat meer met het onderwerp van het topic te maken gaan hebben.Of reageer niet, dat mag ook, echt waar! 1 Quote
henk smit Geplaatst 27 December, 2019 Geplaatst 27 December, 2019 42 minuten geleden, Murcielaygo zei: Ja? En hoe had dat met de slot-situatie te maken? Doe iedereen een lol en LEES eens een keer wat meer dan enkel het laatste bericht. Misschien dat dan je berichten wat meer met het onderwerp van het topic te maken gaan hebben. Of reageer niet, dat mag ook, echt waar! ik bedoel slot situatie voor mei niet relevant is. ik ben een rustige rijder. Quote
jwv Geplaatst 27 December, 2019 Geplaatst 27 December, 2019 Zojuist, henk smit zei: ik bedoel slot situatie voor mei niet relevant is. ik ben een rustige rijder. Er zijn nog 11 andere maanden, in de wintermaanden heb je meer risico door gladheid. En het hoef nie al tyd aan jauw te lichen om een on ge luk te kreigen zech maar.. 3 Quote
henk smit Geplaatst 27 December, 2019 Geplaatst 27 December, 2019 Zojuist, jwv zei: Er zijn nog 11 andere maanden, in de wintermaanden heb je meer risico door gladheid. En het hoef nie al tyd aan jauw te lichen om een on ge luk te kreigen zech maar.. daar heb je gelijk in Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 December, 2019 Geplaatst 27 December, 2019 ik ben een rustige rijder.Dat is wel ZO EEN DROGREDEN...Het verkeer ben jij niet alleen; iemand om je heen kan iets doen waardoor er iets gebeurt, dan hen JIJ toch een probleem.Maar goed, als het voor jou geen probleem is voegt je reactie weinig toe. Je Mazda had dit probleem waarschijnlijk ook niet... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.