Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Laag volume speakers achterdeur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Deze installatie was pakweg €1500 maar zit dan ook een hoop werk in. Als je een beetje handig bent kan je het ook zelf aangezien het plug n play is. Je kan ook een losse subwooferkist nemen van match wat minder bewerkelijk is. Je kan natuurlijk eerst kijken of je de bestaande speakers laat zitten dat scheelt een hoop. Voordeel van deze oplossing is dat je het ook weer kan verwijderen en meenemen naar je volgende auto.

Geplaatst
8 minuten geleden, Renzo4000 zei:

Deze installatie was pakweg €1500 maar zit dan ook een hoop werk in. Als je een beetje handig bent kan je het ook zelf aangezien het plug n play is. Je kan ook een losse subwooferkist nemen van match wat minder bewerkelijk is. Je kan natuurlijk eerst kijken of je de bestaande speakers laat zitten dat scheelt een hoop. Voordeel van deze oplossing is dat je het ook weer kan verwijderen en meenemen naar je volgende auto.

Ja eens, ik ben benieuwd of het geluid voller wordt op het moment dat je een actieve subwoofer aansluit.. Wellicht dat ik dat als eerste ga proberen. Zag inderdaad ook al verschillende soorten incl. Under seat voorbij komen van oa. Pioneer en Alpine. 

Overigens vindt ik het "instellen" vsn de equalizer ook nog wel een uitdaging, in eerste instantie lijkt het aanpassen niet heel veel te doen maar uiteindelijk merk je toch wel verschil.... Misschien iemand al wat aan het spelen geweest met de instellingen? 

Geplaatst
5 uur geleden, Marcel20vt zei:

Dit heb ik in de oude rio gehad komt straks ook weer in de nieuwe kost ongeveer 400€

28DA053F-328F-4D20-B0D1-F86D590B9347.jpeg

Ooeh nice! Ziet er goed uit.... Vooral die snelle witte strepen, waren die erbij of als accesoire:mrgreen:

Bevalt het een beetje? 

Geplaatst (aangepast)

Echt super woofer het is een 11 inch 

kan niet wachten als die en mijn huidige auto gaat

die strepen was als meer prijs

aangepast door Marcel20vt
  • Like 1
  • 10 maanden later...
Geplaatst
Op 1-5-2019 om 12:53, LSNN86 zei:

Ik heb zelf een Kia Proceed Gt-line 1.6 crdi diesel en ik had hetzelfde probleem, ik heb de fader op 5 gezet en de mid en treble op +10. Met deze instellingen klinkt het zowel voor als achter heel helder. 

• 1 jaar later...
Geplaatst

Beste Ceed-rijders, op mijn shortlist staan de Ceed 3 SW en de Focus 4 Wagon. Voor mij is niet onbelangrijk: zijn jullie verder wel tevreden over de geluidskwaliteit van het standaard audio-systeem? Dus buiten de zacht klinkende achterspeakers?

Geplaatst

Dit is zoals het hoort, je hebt een stereo systeem dus geluid hoort dan van voren te komen en de speakers achter zijn alleen ter ondersteuning. Als ik de fader naar voren zet hoor je dat ook duidelijk. Nu heb ik wel de JBL installatie erin zitten met de subwoofer achterin, die heeft ook nog een soort centerspeaker in het dashboard,voor stemmen neem ik aan, ik kan er verder niks aan afregelen wat dat betreft maar als ik 'm afdek mis ik wel wat. Dat systeem klinkt gewoon heel gebalanceerd, niet te overdreven maar kan echt vreselijk hard zonder vervorming. Bevalt me stukken beter dan die Bose installatie in mijn vorige auto, een Renault Mégane, die veel te veel dreunde, ook bij lage volumes, en totaal niet in balans klonk wat zeer vermoeiend is op lange stukken. Wellicht moet je die eens testen.

• 1 maand later...
Geplaatst
Op 26-1-2022 om 22:29, zei Gerard 66:

Beste Ceed-rijders, op mijn shortlist staan de Ceed 3 SW en de Focus 4 Wagon. Voor mij is niet onbelangrijk: zijn jullie verder wel tevreden over de geluidskwaliteit van het standaard audio-systeem? Dus buiten de zacht klinkende achterspeakers?

Ik was niet zo tevreden over de speakers tijdens mij testrit in de Kia Ceed SW MY2019. Ik ben wel tevreden over de speakers in mijn Kia Ceed SW MY2022. Geen idee of er iets veranderd is, behalve dat dit mijn eigen auto is. (bij beide met de instellingen gespeeld)

Geplaatst
Op 1-5-2019 om 12:53, zei Gast LSNN86:

Nu een week in het bezit van een Ceed SW GT Line 1.4 benzine met standaard audio systeem.

Het viel me op dat de achterspeakers heel weinig geluid produceren ...

Moet ik hier genoegen mee nemen of niet?

Genoegen nemen, is altijd en kosten-baten afweging. Waarbij je zelf de afweging moet maken. Maar daarvoor moet je wel iets hebben om af te wegen.

Zojuist vond ik een interessant topic voor je, bij een Engelse club. Ik denk dat je deze erg interessant vind, omdat:
- de kosten redelijk meevallen. (t.o.v. de vorige genoemde oplossing, die hier werd genoemd) 
- de oplossing goed is uitgewerkt
- De oplossing past geen fabriekonderelen aan (zoals kabelboom), waardoor je de auto altijd weer volledig fabrieksstandaard kan maken. (Voor leaserijders?)
Zie: KiaOwnersClub.co.uk - Does your sound system suck? Mine does and here is a solution.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...