MWVinnie Geplaatst 16 Mei, 2019 Geplaatst 16 Mei, 2019 Hoi, wie heeft er ervaring met 18" velgen op de E-Niro? Ik wil graag 18" velgen eronder, de orginele vind ik niet zo mooi. Wat is het effect op de actieradius? Quote
King Niro Geplaatst 16 Mei, 2019 Geplaatst 16 Mei, 2019 moeilijk te zeggen. De velgen zitten er van begin af op. Om het echt te kunnen zeggen zou je eerst een half jaar op de 17 moeten rijden en dan 18 eronder doen. Wat hier al wel is opgevallen is dat de 17" wintervelgen zuiniger zijn dan de standaard aerodynamische 17"velgen (!?). Mijn actieradius nu, na 2500km, met 18" velgen en zware rechter voet, airco indien nodig etc, komt uit rond de 380 / 390 km. Er zijn ook mensen die (met standaard velgen) uitkomen boven de 500 km (!). Mijn eigen inschatting is dat de 18" velgen rond de 15 a 20 km aan bereik kosten, afhankelijk van de gemiddelde snelheid. Quote
MWVinnie Geplaatst 29 Juli, 2019 Topic Starter Geplaatst 29 Juli, 2019 Hoi, Sorry voor mijn late reactiereactie, maar hartstikke bedankt. Ik ga dus gewoon voor coole 18 inch! Quote
King Niro Geplaatst 29 Juli, 2019 Geplaatst 29 Juli, 2019 No Problem. Huidige bereik ligt overigens rond de 425 a 430. De stoplicht sprintjes nemen af (je wint toch wel) en je leert vanzelf de auto optimaal te gebruiken. Temperatuur speelt ook een rol, maar de invloed valt mee (of juist tegen ) :) Quote
Gast Elektrowhite Geplaatst 2 Augustus, 2019 Geplaatst 2 Augustus, 2019 (aangepast) Ik heb van een dealer doorgekregen dat het verbruik op 18 inch zo'n 7-10% hoger zal worden 2 Augustus, 2019 aangepast door Elektrowhite Quote
King Niro Geplaatst 2 Augustus, 2019 Geplaatst 2 Augustus, 2019 2 uur geleden, Elektrowhite zei: Ik heb van een dealer doorgekregen dat het verbruik op 18 inch zo'n 7-10% hoger zal worden dat is "natte vinger" werk. Dealers hebben net zo weinig (of zelfs minder) ervaring met de E-niro, als de werkelijke gebruikers. laat staan met 18" inch velgen op een E-niro. Maar zal goed bedoeld zijn. No way dat ikzelf , met standaard 17" velgen 10% boven de WLTP zou uitkomen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.