Gast Boanvdv Geplaatst 26 Mei, 2019 Geplaatst 26 Mei, 2019 Vrijdag de 24e mei, de nieuwe Kia Proceed GT-Line DCT 7, kleur luxe White opgehaald. 12 km op de teller. Wat prachtige auto! Erg mooi in het wit waardoor de lijnen en de accenten mooi geaccentueerd worden. We twijfelden tussen een rode (onze eerste keuze), maar na het zien van witte demo waren we meteen overtuigd. Wat mij tijdens de rit huiswaarts opviel was dat de auto ietwat zenuwachtig stuurde en erg reageerde op hobbels. De reden was snel ontdekt, de bandenspanning. 3,8 Bar ipv 2,2 Bar! Na de correctie stuurde ie lekker direct en zwaar, wat ikzelf erg prettig vind. Ook het veercomfort is met sprongen vooruit gegaan. Vandaag, zondag een goede 200 km gereden. Wat een comfort. Stevig geveerd, goede wegligging en in bochten strak. Erg stil van binnen. De banden hoor je daardoor wel (Michelin Primacy 3). Automaat schakelt bijna onmerkbaar. Ik heb nog niet handmatig met de flippers hoeven te schakelen voor bochten omdat ik het idee had in een verkeerde versnelling te zitten. Acceleratie, met beleid nog even, prima. De stoelen zitten echt geweldig, goede instelbare lende-steun en goede zijdelingse steun tot aan de schouders. Door een rugblessure is een goede stoel voor mij cruciaal. Ook de afstandsradar reageert alert, alhoewel soms iets te doordat ie dan erg krachtig afremt. Wat ik wel als nadeel ervaar is dat telkens de holdknop, voor het stilstaan bij een verkeerslicht, moet activeren en in mijn geval de lane assist (LKA) de-activeren. Dit zou mijn inziens softwarematig naar behoeven ingesteld moeten kunnen worden. Helaas is dit -nog- niet mogelijk. Erg veel positieve reacties op de auto gehad! Quote
Vibravis Geplaatst 26 Mei, 2019 Geplaatst 26 Mei, 2019 Mooie auto Ik ben ook in afwachting van exact dezelfde uitvoering. Maar 3,8 bar? Dan heeft er echt iemand flink liggen pitten. Ik zag je review ook op autoweek. Ben benieuwd naar de reacties daar. Zijn meestal toch wel een hoop zeikerds daar. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Vibravis Geplaatst 26 Mei, 2019 Geplaatst 26 Mei, 2019 Mag ik trouwens nog vragen welke dealer jouw auto geleverd heeft? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Wero Geplaatst 26 Mei, 2019 Geplaatst 26 Mei, 2019 Veel plezier , en veel veilige kilometers , wij vinden het ook een geweldige auto . Quote
Oplossing Roak Geplaatst 26 Mei, 2019 Oplossing Geplaatst 26 Mei, 2019 (aangepast) Ik ben jaloers !! Mooi Plaatje ! Zelf moet ik nog een week of 6 wachten tot ik vrijwel dezelfde uitvoering krijg. Ik heb de Plus uitvoering besteld, die komt dan met 18" Op de foto is niet zo goed te zien of je ook 18" hebt ? Goed om te horen dat hij lekker rijdt. Heb je al een beetje gekeken naar het verbruik ? groeten, 26 Mei, 2019 aangepast door Roak typfout Quote
Joey-Rio Geplaatst 26 Mei, 2019 Geplaatst 26 Mei, 2019 Is lane assist niet gewoon met een knopje uit te zetten zoals bij de QQ en dan blijft deze ook uit? Quote
Proceed Frankie Geplaatst 26 Mei, 2019 Geplaatst 26 Mei, 2019 (aangepast) Lekkeeerrr.. heel veel en veilig rijplezier gewenst! ook min afwachting van mijn nieuwe witte Proceed. Duurt nog even helaas. 3.8 is echt een behoorlijk reken foutje. maar 2.2 lijkt me weer wat te weinig, is vaak toch iets meer tegenwoordig. maar neem aan dat dit op de banden sticker stond of zo? Nog een vraag; waarom de auto stop bij elk verkeerslicht en waarom lane assist uit..? niet de bedoeling volgens mij... 26 Mei, 2019 aangepast door Proceed Frankie Quote
Wutroe Geplaatst 27 Mei, 2019 Geplaatst 27 Mei, 2019 13 uur geleden, Roak zei: Ik ben jaloers !! Mooi Plaatje ! Zelf moet ik nog een week of 6 wachten tot ik vrijwel dezelfde uitvoering krijg. Ik heb de Plus uitvoering besteld, die komt dan met 18" Op de foto is niet zo goed te zien of je ook 18" hebt ? Goed om te horen dat hij lekker rijdt. Heb je al een beetje gekeken naar het verbruik ? groeten, GT Plusline komt niet standaard met 17 inch, de DCT7 gaat dit om. Mooie auto trouwens, veel plezier er mee! Quote
Mirved Geplaatst 27 Mei, 2019 Geplaatst 27 Mei, 2019 10 uur geleden, Proceed Frankie zei: Nog een vraag; waarom de auto stop bij elk verkeerslicht? niet de bedoeling volgens mij... Ben ik ook wel benieuwd naar? Kan toch de rem inhouden Quote
DeluxZ Geplaatst 27 Mei, 2019 Geplaatst 27 Mei, 2019 (aangepast) 3 hours ago, Mirved said: Ben ik ook wel benieuwd naar? Kan toch de rem inhouden Als je de rem inhoudt valt de motor niet uit. Met autohold aan slaat de motor af. Beter voor het milieu Mooie auto, mijn GTPlusLine in Deluxe White verwacht ik ergens halverwege juni 27 Mei, 2019 aangepast door DeluxZ Quote
Proceed Frankie Geplaatst 27 Mei, 2019 Geplaatst 27 Mei, 2019 6 uur geleden, DeluxZ zei: Als je de rem inhoudt valt de motor niet uit. Met autohold aan slaat de motor af. Beter voor het milieu Dat mag ik toch ernstig hopen van niet.... auto hold is een helling assistentie functie. Wat lastig helpen lastig als de motor dan uit gaat... Steeds uitzetten bij stilstand beter voor milieu? Veel beter om een hybride of elektrische auto kopen. de gemiddelde start/stop functie zet echt geen zoden aan de dijk. Als het al werkt... Half juni schiet al aardig op, lekker vooruitzicht! veel plezier gewenst ermee alvast! hoop ik ook te hebben ergens 2e helft juli... Quote
Vibravis Geplaatst 27 Mei, 2019 Geplaatst 27 Mei, 2019 Dat mag ik toch ernstig hopen van niet.... auto hold is een helling assistentie functie. Wat lastig helpen lastig als de motor dan uit staatBij een vw passat is dit ook zo. De motor springt uit als je de rem langer dan 5 sec indrukt. Sta je op een helling dan maakt dat niet uit want als je het gas indrukt zal de motor gewoon starten en meteen lopen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Proceed Frankie Geplaatst 27 Mei, 2019 Geplaatst 27 Mei, 2019 Hoop dat Kia dat soort ongein weer lekker achterwege laat Quote
DeluxZ Geplaatst 28 Mei, 2019 Geplaatst 28 Mei, 2019 15 hours ago, Proceed Frankie said: Dat mag ik toch ernstig hopen van niet.... auto hold is een helling assistentie functie. Wat lastig helpen lastig als de motor dan uit gaat... Steeds uitzetten bij stilstand beter voor milieu? Veel beter om een hybride of elektrische auto kopen. de gemiddelde start/stop functie zet echt geen zoden aan de dijk. Als het al werkt... Half juni schiet al aardig op, lekker vooruitzicht! veel plezier gewenst ermee alvast! hoop ik ook te hebben ergens 2e helft juli... Ik heb het getest tijdens mijn proefrit. Auto-hold is een helling assistentie maar ook op een vlakke weg werkt dat gewoon hoor. Komt door de automatische handrem die hem gewoon vasthoudt wat hetzelfde is als je voet op rem. Bij mijn huidige Golf werkt het precies hetzelfde. Als je je rem indrukt en los laat bij het stil staan gaat de handrem 'erop' en blijft mijn remlicht branden. Wat erg fijn is voor je achterliggers natuurlijk. In zijn vrij zetten en koppeling omhoog en de motor slaat af. Koppeling in, in zijn 1 en hij start weer en je kan zo wegrijden. Gebruik het vooral bij stoplichten waar ik de volgorde van weet (krijg je als je elke dag dezelfde stukken rijd). Als ik weet dat ik lang moet wachten houd ik mijn koppeling liever niet in voor x minuten. De start/stop functies werken prima bij de auto's die ik heb gereden en waar die functie op zit. Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 Mei, 2019 Geplaatst 28 Mei, 2019 Als je je rem indrukt en los laat bij het stil staan gaat de handrem 'erop' en blijft mijn remlicht branden. Wat erg fijn is voor je achterliggers natuurlijk.Bedoel je niet dat het remlicht UIT gaat?Want GEEN fel licht in mijn ogen voor een verkeerslicht vind ik toch echt prettiger... Quote
DeluxZ Geplaatst 28 Mei, 2019 Geplaatst 28 Mei, 2019 40 minutes ago, Murcielaygo said: Bedoel je niet dat het remlicht UIT gaat? Want GEEN fel licht in mijn ogen voor een verkeerslicht vind ik toch echt prettiger... Nee, op mijn Golf blijft die aan wat veiliger is voor achterop komend verkeer. Quote
Proceed Frankie Geplaatst 28 Mei, 2019 Geplaatst 28 Mei, 2019 voor mij hoeft het alleen te werken als ik van mening ben het nodig te hebben. niet altijd en overal. Hoop dat het in Kia dus anders werkt. in mijn huidige proceed werkt de Hill assist trouwens ook automatisch als je op een helling stopt. laat je bij stilstand de rem los blijft de rem nog even hangen om achteruit lopen te voorkomen. geen knopje voor nodig. voor een verkeerslicht gooi ik de versnelling in de neutraal als het even gaat duren,. Loopt het toevallig bergaf rem ik zelf wel. vind het ook vreselijk als er voor me steeds remlichten branden als men stilstaat. zeker bij regen etc vreselijk irritant. nadert er een auto van achter kan ik zelf ook even op rempedaal duwen. afijn, we gaan het zien. Het werkt zoals het werkt tenslotte 1 Quote
Vibravis Geplaatst 28 Mei, 2019 Geplaatst 28 Mei, 2019 Maar hoe werkt het op een automaat? Bij volkswagen is dat echt ideaal dat de handrem er vanzelf opspringt. Dat is beter dan je remblokken op hete schijven duwen lijkt me. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
pdakkerman Geplaatst 28 Mei, 2019 Geplaatst 28 Mei, 2019 Misschien leuker voor de topic starter dat we hier de discussie houden hoe mooi we zijn auto vinden en er ergens wordt besproken hoe het start/stop systeem werkt en wat je ervan vindt... # Ontopic Vette auto en vette kleur. Heb deze kleur ook besteld. Maar dan een diesel in GT plusline. Heb je nog wat andere foto's. Hij staat zo verscholen voor je huis. Quote
Gast Boanvdv Geplaatst 28 Mei, 2019 Geplaatst 28 Mei, 2019 Op een automaat werkt het ook, dus de handrem gaat er op. En als je het start-stop is geactiveerd, werkt ook. Quote
Proceed Frankie Geplaatst 28 Mei, 2019 Geplaatst 28 Mei, 2019 2 uur geleden, pdakkerman zei: Misschien leuker voor de topic starter dat we hier de discussie houden hoe mooi we zijn auto vinden en er ergens wordt besproken hoe het start/stop systeem werkt en wat je ervan vindt... # Ontopic De topic starter begon hier zelf over in zijn post. dus is het best wel hartstikke on-topic.... 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.