LC88 Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 2 uur geleden, fvlokven zei: Toevallig de kofferbak verlichting al bekeken? Kenteken verlichting heb ik ook al vervangen, echter kan ik nu de kofferbak verlichting niet bekijken omdat mijn Proceed alweer ruim 9 weken! bij de garage staat ivm de gehele kabelboom die vervangen moet worden maar slecht tot niet leverbaar is... Hoop dat je hier iets mee kunt, anders duik ik er morgen nog even in.. Quote
Vibravis Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 Heeft iemand toevallig een link naar de juiste ledlampjes voor de kenteken verlichting? Kan die er vrijdag meteen inschroeven Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
fvlokven Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 4 uur geleden, LC88 zei: Ik zal straks eens kijken voor je. (Wat in hemelsnaam is er gebeurd????) P.S. zo'n mooi doek om de auto had ik niet, de mijne stond buiten, met de kit nog op de bumper, te wachten Thnx! de ruitenwisser deed het niet meer... bleek een storing in de kabel te zijn, en dus moet de gehele kabelboom vervangen worden... Deze was niet bestelbaar in het begin, en is nu week of 6 geleden besteld, maar nog niet binnen... hieronder 2 foto’s hoe de auto er nu bij staat... en dat voor ineens niet werkende ruitenwissers... Quote
SuperBert Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 (aangepast) Het lampje in de kofferbak is dus een festoon halogeen lampje van 12V. Belangrijk om de lengte te weten voor je deze gaat bestellen in led. Mogelijk kan iemand deze meten? Gaat om de totale lengte, dus gemeten tot de uiterste puntjes van de metalen + en - Bij het kenteken zitten twee lampjes met een T10 aansluiting. Google naar W5W. Formeel mag je hier bij mijn weten geen led in plaatsen (buitenverlichting) je kan ook kiezen voor een wat witter halogeentje, bijvoorbeeld: https://www.philips.nl/c-p/12961NBVB2/whitevision-conventionele-binnenverlichting-en-signalering/overzicht Ik vraag mij af of de twee lampjes achter de zonnekleppen standaard al led zijn? Zo nee, kan iemand eens kijken of hier ook festoon halogeentjes inzitten en wat de lengte van deze zijn? 3 Juli, 2019 aangepast door SuperBert Taalfout Quote
fvlokven Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 2 uur geleden, LC88 zei: Hoop dat je hier iets mee kunt, anders duik ik er morgen nog even in.. Heb je toevallig de lengte opgemeten? Type lampje ken ik wel, echter hebben ze deze in verschillende lengtes... Quote
fvlokven Geplaatst 3 Juli, 2019 Geplaatst 3 Juli, 2019 2 uur geleden, Boanvdv zei: Jij bent dus niet blij. Hoe is dat nu mogelijk dat de kabelboom vervangen moet worden?? Nee inderdaad... in heb de auto zo’n 3 weken gereden en nu staat hij inmiddels dus al zo’n weken bij de dealer in de werkplaats op de brug. En tot afgelopen week had niemand een idee wanneer de kabel zou komen, nu verwachten ze hem week 29. Dan zijn we dus inmiddels 12 weken verder... blijkbaar zat er een beschadiging in de kabel waardoor er kortsluiting bij de ruitenwissers is ontstaan. En ze willen, omdat het zo’n nieuwe auto is, niet de kabel repareren maar hem gewoon helemaal vervangen voor een nieuwe om hopelijk toekomstige problemen te voorkomen. Quote
Joep1222 Geplaatst 16 Juli, 2019 Geplaatst 16 Juli, 2019 Heeft iemand toevallig al de lengte opgemeten van de lampjes in de kofferbak? Quote
Roak Geplaatst 18 Juli, 2019 Geplaatst 18 Juli, 2019 (aangepast) Afgelopen maandag ook mijn proceed opgehaald. 1.4 DTC Plusline . Heel tevreden mee tot nu toe. zeer stil, vlot, zuinig (6.0 tot nu toe) 1 vervelend "dingetje" de klep van het achterste vak in de bagageruimte heeft een irritante rammel. Die hoor ik bij een richel in de weg of bij een flinke wegoneffenheid oid. Bij een exemplaar bij de dealer gekeken en die had hetzelfde. de andere klepjes in de bagagevloer hebben dat niet. iemand anders ook dezelfde ervaring ? 18 Juli, 2019 aangepast door Roak Quote
Sanderw1974 Geplaatst 29 September, 2019 Geplaatst 29 September, 2019 Hallo Roak, Ja ik heb dat rammeltje ook. Wat heb jij eraan gedaan? Verder een fantastische auto. Vind alleen het rolgeluid van buiten wat veel. Als ik alleen in de auto zit zet ik de radio wat harder. Super JBL soundsysteem btw. Iemand ook die ervaring? Quote
Roak Geplaatst 29 September, 2019 Geplaatst 29 September, 2019 @ Sanderw1974: Ben bij de dealer geweest maar die heeft al aangegeven dat KIA er waarschijnlijk niets mee kan. Zelf heb ik geprobeerd om het rammelen weg te krijgen maar is nog niet gelukt. het lijkt erop dat de 2 plastic lagen waar de klep uit opgebouwd is, niet tegen elkaar aan liggen en dat veroorzaakt de rammel. Als ik de boven en onderkant tegen elkaar aan druk is het minder cq weg. Misschien ga ik op een later tijdstip nog eens proberen om de holle ruimtes te vullen met Purschuim . Kijken of dat helpt. Bandengeluid heb ik ook maar is sterk afhankelijk van het type asfalt. Ik rij veel op de A9 en daar is het asfalt erg grof en daar vind ik het ook hinderlijk, verder niet. Maar misschien het lijkt ook zo aanwezig omdat de motor zo afwezig is. Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 September, 2019 Geplaatst 29 September, 2019 Ik zou uitkijken met PUR; als dat uitzet voorbij waar je wilt kan dat dingen stuk drukken en bijv. kabels aantasten.IMHO probeer je beter matrasschuim ofzo, dat kun je ook weer verwijderen... Quote
ARAP Geplaatst 29 September, 2019 Geplaatst 29 September, 2019 Kan niet wachten mijn wordt volgende week afgeleverd !! 1 Quote
RickBBBB Geplaatst 30 September, 2019 Geplaatst 30 September, 2019 Misschien helpt het om de wielkasten achter te bekleden met van die loodflappen, zodat het akoestisch dood wordt gemaakt,. Quote
Roak Geplaatst 30 September, 2019 Geplaatst 30 September, 2019 17 uur geleden, Murcielaygo zei: Ik zou uitkijken met PUR; als dat uitzet voorbij waar je wilt kan dat dingen stuk drukken en bijv. kabels aantasten. IMHO probeer je beter matrasschuim ofzo, dat kun je ook weer verwijderen... Het gaat om de klep van het achterste bagagevak, daar lopen geen kabels door. Quote
DeluxZ Geplaatst 30 September, 2019 Geplaatst 30 September, 2019 On 9/29/2019 at 11:08 AM, Sanderw1974 said: Hallo Roak, Ja ik heb dat rammeltje ook. Wat heb jij eraan gedaan? Verder een fantastische auto. Vind alleen het rolgeluid van buiten wat veel. Als ik alleen in de auto zit zet ik de radio wat harder. Super JBL soundsysteem btw. Iemand ook die ervaring? Wat betreft het rolgeluid, kijk eens op hoeveel bar je banden staan. Bij mij stonden ze in het begin op 3 bar wat veel te hard is. Scheelt ook erg veel als je wat lucht eruit laat, kijk in je deur hoeveel aanbevolen is Quote
Roak Geplaatst 30 September, 2019 Geplaatst 30 September, 2019 heb ze op 2.4 staan, zoals aanbevolen. Quote
Wutroe Geplaatst 30 September, 2019 Geplaatst 30 September, 2019 Hallo Roak, Ja ik heb dat rammeltje ook. Wat heb jij eraan gedaan? Verder een fantastische auto. Vind alleen het rolgeluid van buiten wat veel. Als ik alleen in de auto zit zet ik de radio wat harder. Super JBL soundsysteem btw. Iemand ook die ervaring? Een beetje off topic, maar wat een fantastische kleur op een GT Line. Ik heb in een Lunar Silver gereden in GT uitvoering, maar dat kwam met de rode lijntjes niet mooi uit vond ik. Dit staat erg goed! Quote
Sanderw1974 Geplaatst 5 Oktober, 2019 Geplaatst 5 Oktober, 2019 (aangepast) @Roak PUR schuim word denk ik een rommel. Het zijn inderdaad de 2 platen van de achterste klep die tegen elkaar aantrillen. Ik ga denk ik een gaatje boren en er iets van kit of lijm tussen proberen te spuiten. @DeluxZ De bandenspanning stond inderdaad op 3. Ik heb ze laten verlagen naar 2.5 bar @WutroeDankjewel. ik ben er ook zeer tevreden over. Ik heb nu een trilling in mijn linker portier als ik het geluid wat harder zet (vanaf 15) maar JBL heeft veel vermogen donderdag naar de dealer en gaan ze het verhelpen. inmiddels alweer 6k kilometers erop staan na 1 maand. Heerlijke kar. 5 Oktober, 2019 aangepast door Sanderw1974 Quote
Roak Geplaatst 21 Oktober, 2019 Geplaatst 21 Oktober, 2019 (aangepast) Update deksel achterste vak: Ik heb kleine parkers in de onderkant geschroefd die net lang genoeg zijn om de bovenste helft op te drukken en zo te zorgen voor een iets grotere afstand tussen beide lagen. Rammel weg ! Niet de beste oplossing maar je ziet er niets van verder. 21 Oktober, 2019 aangepast door Roak 1 Quote
Nick de dycker Geplaatst 24 Oktober, 2019 Geplaatst 24 Oktober, 2019 In België zijn die dakhemel lichten toch ni van led Quote
Wero Geplaatst 24 Oktober, 2019 Geplaatst 24 Oktober, 2019 Zie de lichte beschadiging op de foto , dit is van de grote afdekklep in het midden van de kofferruimte , op 4 plekken heb ik dit gevonden , daar maakt hij naar mijn idee ook het geluid dus daar nu vilt op geplakt en weer testen , het is een irritant geluid. Quote
Wutroe Geplaatst 24 Oktober, 2019 Geplaatst 24 Oktober, 2019 Die bakken slokken sowieso nogal wat liters op. Alternatief: verwijderen en een beklede plaat op de bodem leggen? Quote
Sanderw1974 Geplaatst 24 Oktober, 2019 Geplaatst 24 Oktober, 2019 @Roak ik ben onlangs bij de dealer geweest. Dat rammeltje bij mij in de kofferbak bleek dat dat achterklep rammelde (dat vermoede had ik al) en hebben ze verholpen. Was een modificatie voor zeiden ze. Nu zit de achterklep beter dichtgetrokken en is de auto ook gelijk een stuk stiller binnen. Linker JBL speaker bleek stuk te zijn. Is een nieuwe voor besteld alleen nog even gemonteerd worden. Inmiddels 10.000 km gereden en nog steeds super tevreden mee. Quote
Vibravis Geplaatst 24 Oktober, 2019 Geplaatst 24 Oktober, 2019 Ik stoor me toch maar mateloos aan de herrie aan boord. Rammels, bandengeluid etc. Nee ik vind het waardeloos. En dat is echt jammer want de auto rijdt perfect. Ik moet volgende week naar de dealer voor de 15000km beurt. Kijken wat die zegt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Wero Geplaatst 24 Oktober, 2019 Geplaatst 24 Oktober, 2019 31 minuten geleden, Sanderw1974 zei: @Roak ik ben onlangs bij de dealer geweest. Dat rammeltje bij mij in de kofferbak bleek dat dat achterklep rammelde (dat vermoede had ik al) en hebben ze verholpen. Was een modificatie voor zeiden ze. Nu zit de achterklep beter dichtgetrokken en is de auto ook gelijk een stuk stiller binnen. Linker JBL speaker bleek stuk te zijn. Is een nieuwe voor besteld alleen nog even gemonteerd worden. Inmiddels 10.000 km gereden en nog steeds super tevreden mee. Hoi modificatie? Welke dealer , ze willen mij doen geloven dat het geluid bij het dak vandaan komt en de gehele hemel eruit moet etc. Wat hebben ze bij jou vervangen? gr Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.