Jump to content
  • Sign Up
Linda en Jos

ANSWERED Trekhaak te laag voor caravan

Recommended Posts

Fabrikanten moeten ook eens een keer stoppen met die achterlijke lage kentekenplaten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het feit dat de kogel te laag zou zitten, verontrust mij nu ook wel een beetje, gezien ik weer (na 10 jaar) een caravan wil gaan aanschaffen. Ik heb een vaste trekhaak van Brink en heb net de hoogte gemeten: v.a. het hoogste punt van de kogel tot de grond 45 cm. Zou die 5 cm meer misschien wel het verschil maken of moet ik het anders meten? Heeft er iemand ervaring met een Brink trekhaak .i.c. m.  een caravan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal werd er tot het hart van de kogel gemeten en daar kwam een Renault Mégane afhankelijk van de trekhaak wel eens op 37cm uit. Bij mij zat hij met een Brink trekhaak op 42cm wat net ging.

Share this post


Link to post
Share on other sites



Het feit dat de kogel te laag zou zitten, verontrust mij nu ook wel een beetje, gezien ik weer (na 10 jaar) een caravan wil gaan aanschaffen. Ik heb een vaste trekhaak van Brink en heb net de hoogte gemeten: v.a. het hoogste punt van de kogel tot de grond 45 cm. Zou die 5 cm meer misschien wel het verschil maken of moet ik het anders meten? Heeft er iemand ervaring met een Brink trekhaak .i.c. m.  een caravan?


Dat scheelt 6 cm met de mijne (Bosal). Ik denk dat dat zeker voldoende verschil zou maken. Jouw vaste haak zit dus blijkbaar net zo hoog als de hoogste afneembare.

Is die door de dealer bij aflevering gemonteerd?
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 uur geleden, Selandus zei:


Nee, ik heb de Brink trekhaak bij KwikFit laten monteren ( voor 460,- incl. montage)

 


Dat scheelt 6 cm met de mijne (Bosal). Ik denk dat dat zeker voldoende verschil zou maken. Jouw vaste haak zit dus blijkbaar net zo hoog als de hoogste afneembare.

Is die door de dealer bij aflevering gemonteerd?

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste update: Leaseplan is gelukkig heel wat klantvriendelijker dan de leverende dealer. Belde me op vakantie op, dat ik bij thuiskomst direct een afneembare haak kan laten monteren. Ik was niet de eerste die er over begon. Inmiddels levert Leaseplan de Niro alleen nog maar uit met afneembare haak. En gelukkig voor ons doen ze in Duitsland niet aan drempels, dus heb ik deze vakantie
nog nauwelijks aan de grond gezeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En reken maar dat Leaseplan de kosten voor een groot deel, zonder volledig, bij Kia zal laten liggen. Ik heb al een paar keer gemerkt dat als er een probleem is en de dealer wil je niet goed helpen dat een telefoontje naar de leasemij wonderen kan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raad wel aan om, naast een goede trekhaak, er minstens even over na te denken om een 13-polige aansluiting te nemen. Kost een paar tientjes meer maar dat is maar een schijntje tegenover de totale kosten van een auto.

Een 13-polige aansluiting heeft naast een constante stroom voor bijvoorbeeld de koelkast in je caravan tevens een aansluiting voor het mistachterlicht en een aansluiting voor een achteruitrijlicht. Een 7-polige aansluiting heeft van origine wel een constante stroombron, maar dan geen aansluiting voor het mistachterlicht. Daar moet dan de constante stroombron voor worden opgeofferd. Het is het een of het ander. En zelfs voor een fietsdrager kan het handig zijn als je eens naar het buitenland wilt om een 13-polige aansluiting te nemen (en een fietsdrager die voor het buitenland geschikt is; dat zijn ze niet allemaal).

In Nederland is er geen verplichting om op je fietsdrager een mistlicht te hebben (en ook geen verplichting voor een achteruitrijlicht). In Nederland wordt een fietsdrager, dit in tegenstelling tot een aanhanger/caravan, namelijk gezien als een last op een auto. Echter in het buitenland is een mistachterlicht op een fietsdrager vaak wel verplicht (Belgie) en in Duitsland ook een achteruitrijlicht

Volgens het verdrag van Wenen mag je, omdat de uitrustingsregels in Nederland wel toestaan om geen mistlicht op je fietsdrager te hebben, juridisch gezien met een Nederlands kenteken zonder deze voorziening ook in het buitenland rondrijden. Tot zover geen probleem. Zou je zeggen.

Maar als je met een fietsdrager naar het buitenland gaat kun je toch een boete krijgen als je geen mistlicht of achteruitrijlicht op je fietsdrager hebt. Dit kun je dan achteraf aanvechten en dan moet je gelijk krijgen en komt de boete te vervallen.

Fietsdragers met mistlicht en achteruitrijlicht hebben een 13-polige aansluiting nodig.  En voor een caravan in principe ook als je naar het buitenland gaat

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het werkelijk niet te geloven. 3 weken geleden een afspraak gemaakt bij de dealer om komende maandag de trekhaak te laten vervangen door een afneembare. Word ik vandaag gebeld dat ze de trekhaak nog niet binnen hebben en dat Kia NL ook niet kan zeggen wanneer ze wel kunnen leveren. Dat geloof je toch niet?

De auto rijdt heerlijk, maar ik heb langzaam aan wel mn buik vol van de beroerde service. Ligt dit nu aan de dealer of aan Kia NL? Mn dealer had ik na wat akkefietjes rondom de aflevering al niet erg hoog meer zitten. De reactie op de trekhaakproblemen gaf me een nog slechter gevoel. En nu dit weer.

En dan ook pas over 4 weken plek hebben in de werkplaats voor een nieuwe afspraak. Onder voorbehoud dat de trekhaak dan wel geleverd is... Dan bestel je die trekhaak toch gewoon ergens anders?

Is dit de standaard voor Kia service? Of zijn er ook dealers in West-Brabant waar je wel normaal geholpen wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niet west Brabant maar ik ben super tevreden over VDNS Helmond.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 uur geleden, Selandus zei:

Ik vind het werkelijk niet te geloven. 3 weken geleden een afspraak gemaakt bij de dealer om komende maandag de trekhaak te laten vervangen door een afneembare. Word ik vandaag gebeld dat ze de trekhaak nog niet binnen hebben en dat Kia NL ook niet kan zeggen wanneer ze wel kunnen leveren. Dat geloof je toch niet?

De auto rijdt heerlijk, maar ik heb langzaam aan wel mn buik vol van de beroerde service. Ligt dit nu aan de dealer of aan Kia NL? Mn dealer had ik na wat akkefietjes rondom de aflevering al niet erg hoog meer zitten. De reactie op de trekhaakproblemen gaf me een nog slechter gevoel. En nu dit weer.

En dan ook pas over 4 weken plek hebben in de werkplaats voor een nieuwe afspraak. Onder voorbehoud dat de trekhaak dan wel geleverd is... Dan bestel je die trekhaak toch gewoon ergens anders?

Is dit de standaard voor Kia service? Of zijn er ook dealers in West-Brabant waar je wel normaal geholpen wordt?

Het is duidelijk weer eens een slechte service van Kia Nederland. Als je dealer hem niet geleverd krijgt dan houdt het ook voort hun op. De dealers doen wel hun best hoor, daar ligt het niet aan. Zij worden ook in de steek gelaten door KMNL. 

Je kunt ook kiezen voor een andere goede trekhaak.

De Auto-Hak verticaal afneembare trekhaak voor de Niro had ik binnen een paar dagen in huis (www.rameder.nl). Ik zet ze er zelf onder, maar je kunt de Auto-Hak trekhaak ook bij een trekhaakspecialist laten monteren. Goedkoper, beter en sneller.

Edited by Derrek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is duidelijk weer eens een slechte service van Kia Nederland. Als je dealer hem niet geleverd krijgt dan houdt het ook voort hun op. De dealers doen wel hun best hoor, daar ligt het niet aan. Zij worden ook in de steek gelaten door KMNL. 
Je kunt ook kiezen voor een andere goede trekhaak.
De Auto-Hak verticaal afneembare trekhaak voor de Niro had ik binnen een paar dagen in huis (www.rameder.nl). Ik zet ze er zelf onder, maar je kunt de Auto-Hak trekhaak ook bij een trekhaakspecialist laten monteren. Goedkoper, beter en sneller.
Dat ga ik nu maar weer voorstellen bij de leasemaatschappij.
Kun jij eens opmeten hoe hoog de kogel van die AutoHak zit, gemeten vanaf het wegdek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 14-9-2019 om 11:52, Derrek zei:

Het is duidelijk weer eens een slechte service van Kia Nederland. Als je dealer hem niet geleverd krijgt dan houdt het ook voort hun op. De dealers doen wel hun best hoor, daar ligt het niet aan. Zij worden ook in de steek gelaten door KMNL. 

Je kunt ook kiezen voor een andere goede trekhaak.

De Auto-Hak verticaal afneembare trekhaak voor de Niro had ik binnen een paar dagen in huis (www.rameder.nl). Ik zet ze er zelf onder, maar je kunt de Auto-Hak trekhaak ook bij een trekhaakspecialist laten monteren. Goedkoper, beter en sneller.

Derrek,  in jouw profiel staat een Mobis !  trekhaak.......   hihihihhi

Heb zelf wel een afneembare Mobis trekhaak laten monteren door de dealer bij aflevering.    
Was eerst ten onrechte toch weer een GDW gemonteerd.  Toen ik dit bij de aflevering zag en opmerkte was deze binnen 3 dagen vervangen door een echte (grijze) vert.afneembare Mobis !      Prima !!

P.S. Mogelijk toch verschil in behandeling lease - privé ???

Share this post


Link to post
Share on other sites




P.S. Mogelijk toch verschil in behandeling lease - privé ???


Ik lease m privé ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 15-9-2019 om 12:01, HC Baco zei:

Derrek,  in jouw profiel staat een Mobis !  trekhaak.......   hihihihhi

Ik begrijp je verwarring wel, maar er staat niet dat ik een Auto-Hak onder MIJN Niro heb gezet.……

Ik heb inderdaad zelf een Mobis trekhaak onder MIJN Kia Niro! Het was zelfs de allereerste Mobis trekhaak die in Nederland onder een Niro is gemonteerd.

Het hele verhaal zit zo:

Ik had een GDW trekhaak maar voelde me in het geheel niet veilig bij gebruik van een fietsdrager met twee fietsen. Ik had daar met mijn voorgaande Kia Rio (met dezelfde fietsdrager en dezelfde fietsen) nooit iets van opgemerkt. Ik ben daarmee naar mijn dealer gegaan en die heeft de bevestiging van de GDW gecontroleerd en alles nog eens goed aangedraaid maar zonder resultaat.

 Vervolgens heeft mijn dealer, na raadpleging bij KMNL, opdracht gekregen van KMNL dat ze de trekhaak geheel moesten demonteren, de roestbeveiliging achter de bevestigingspunten goed moesten wegschrapen en dan de trekhaak weer monteren. KMNL dacht blijkbaar dat de Tectiel op de chassisbalken af fabriek ervoor zorgde dat de trekhaak niet goed stabiel vast zat. Echter ook daarna bleek er niets en ook hellemaal niets veranderd. KMNL wilde verder in eerste instantie niets meer doen en vond het veren van de door hun geleverde GDW trekhaak “normaal”. En de dealer wist het (begrijpelijk) ook niet meer.

Toen in dit forum melding werd gemaakt dat er meerdere Niro-rijders deze klacht hadden ben ik er verder ingedoken en de constructie eens goed bekeken. Het werd me snel duidelijk (ik ben techneut) dat de GDW trekhaak eigenlijk niet voor de Niro bestemd was. De bevestigingsbalk achter de bumper was veel te kort maar was met extra verlengstukken toch vastgeschroefd op de chassisbalken.

Ik heb vervolgens tijdens een rit filmpjes gemaakt met een webcam op de achterruit van de wiebelhaak met de fietsdrager en 2 fietsen erop. Dat logen er niet om. En het geluid dat het allemaal maakte ook niet. Die filmpjes zijn met de klacht door mijn dealer naar de technische afdeling van KMNL gestuurd.

Omdat ik niet langer kon en wilde wachten (het was april 2017 en ik fiets veel in de zomermaanden dus wilde de nieuwe Niro met fietsdrager gaan gebruiken) heb ik zelf een andere trekhaak voor de Niro gezocht waaronder de Auto-Hak. Ik heb vooraf de constructietekeningen van de Auto-Hak bekeken en gezien dat die balk wel van de juiste lengte was en ook direct op de chassisbalken van de Niro geschroefd werd. Deze trekhaak voor de Niro heb ik zelf bij Rameder besteld en ik wilde die er ook zelf onder gaan zetten. Voor mij geen probleem om dit zelf te doen (heb de kennis, de ruimte en het gereedschap) en de bedrading was al door de dealer bij de GDW trekhaak aangebracht dus die kon blijven zitten. De GDW wiebelhaak zelf zou dan teruggaan naar de dealer en gecrediteerd.

Deze Auto-Hak is binnen een paar dagen al bij mij thuis afgeleverd. Ik heb hem bekeken en ik vond de kwaliteit op het oog prima en deze trekhaak was inderdaad, in tegenstelling tot de GDW, wel op maat gemaakt voor de chassisbalken van de Kia Niro. Passtukken zijn dus niet nodig (zaten er dus ook niet bij) en daarom is dit ook geen wiebelhaak.

Echter een dag later echter (….) kwam KMNL (geschrokken door de filmpjes en wat er mee kon gebeuren?) toch met de Mobis trekhaak op de proppen die ze met spoed hadden geregeld (ik denk uit Korea overgevlogen) en zelfs per koerier bij mijn dealer afgeleverd. De dealer heeft hem er toen onder gemonteerd in plaats van de GDW (hulde aan mijn dealer die mij hierin uitstekend gesteund heeft). De Auto-Hak is naar Rameder teruggestuurd en mijn geld heb ik netjes teruggekregen.

Later hoort een kennis, die ook een Niro had, het verhaal en ik heb hem toen de Auto-Hak geadviseerd. Ik heb deze trekhaak er voor hem ondergebouwd.

Daarna heb ik ook nog een (afneembare) Auto-Hak trekhaak voor de Kia Picanto van mijn dochter besteld en die er ook weer zelf ondergebouwd. Ook deze trekhaak ziet er goed uit en bevalt prima al is de koppeling van de afneembare haak wat eenvoudiger uitgevoerd als bij de Niro (zonder slot). Maar de trekhaak voor de Picanto is ook een heel stuk goedkoper.

En voor al diegenen die denken dat een Auto-Hak niet past of van inferieure kwaliteit is (omdat het uit Polen komt?) of andere theekransjes verhalen de lucht in gooien, die hebben blijkbaar nog nooit deze trekhaak gezien of gemonteerd. Alles paste prima en ik ben dus tevreden. In ieder geval veel meer tevreden dan die GDW wiebelhaak van de importeur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden, Derrek zei:

Ik begrijp je verwarring wel, maar er staat niet dat ik een Auto-Hak onder MIJN Niro heb gezet.……

Ik heb inderdaad zelf een Mobis trekhaak onder MIJN Kia Niro! Het was zelfs de allereerste Mobis trekhaak die in Nederland onder een Niro is gemonteerd.

Het hele verhaal zit zo:

Ik had een GDW trekhaak maar voelde me in het geheel niet veilig bij gebruik van een fietsdrager met twee fietsen. Ik had daar met mijn voorgaande Kia Rio (met dezelfde fietsdrager en dezelfde fietsen) nooit iets van opgemerkt. Ik ben daarmee naar mijn dealer gegaan en die heeft de bevestiging van de GDW gecontroleerd en alles nog eens goed aangedraaid maar zonder resultaat.

 Vervolgens heeft mijn dealer, na raadpleging bij KMNL, opdracht gekregen van KMNL dat ze de trekhaak geheel moesten demonteren, de roestbeveiliging achter de bevestigingspunten goed moesten wegschrapen en dan de trekhaak weer monteren. KMNL dacht blijkbaar dat de Tectiel op de chassisbalken af fabriek ervoor zorgde dat de trekhaak niet goed stabiel vast zat. Echter ook daarna bleek er niets en ook hellemaal niets veranderd. KMNL wilde verder in eerste instantie niets meer doen en vond het veren van de door hun geleverde GDW trekhaak “normaal”. En de dealer wist het (begrijpelijk) ook niet meer.

Toen in dit forum melding werd gemaakt dat er meerdere Niro-rijders deze klacht hadden ben ik er verder ingedoken en de constructie eens goed bekeken. Het werd me snel duidelijk (ik ben techneut) dat de GDW trekhaak eigenlijk niet voor de Niro bestemd was. De bevestigingsbalk achter de bumper was veel te kort maar was met extra verlengstukken toch vastgeschroefd op de chassisbalken.

Ik heb vervolgens tijdens een rit filmpjes gemaakt met een webcam op de achterruit van de wiebelhaak met de fietsdrager en 2 fietsen erop. Dat logen er niet om. En het geluid dat het allemaal maakte ook niet. Die filmpjes zijn met de klacht door mijn dealer naar de technische afdeling van KMNL gestuurd.

Omdat ik niet langer kon en wilde wachten (het was april 2017 en ik fiets veel in de zomermaanden dus wilde de nieuwe Niro met fietsdrager gaan gebruiken) heb ik zelf een andere trekhaak voor de Niro gezocht waaronder de Auto-Hak. Ik heb vooraf de constructietekeningen van de Auto-Hak bekeken en gezien dat die balk wel van de juiste lengte was en ook direct op de chassisbalken van de Niro geschroefd werd. Deze trekhaak voor de Niro heb ik zelf bij Rameder besteld en ik wilde die er ook zelf onder gaan zetten. Voor mij geen probleem om dit zelf te doen (heb de kennis, de ruimte en het gereedschap) en de bedrading was al door de dealer bij de GDW trekhaak aangebracht dus die kon blijven zitten. De GDW wiebelhaak zelf zou dan teruggaan naar de dealer en gecrediteerd.

Deze Auto-Hak is binnen een paar dagen al bij mij thuis afgeleverd. Ik heb hem bekeken en ik vond de kwaliteit op het oog prima en deze trekhaak was inderdaad, in tegenstelling tot de GDW, wel op maat gemaakt voor de chassisbalken van de Kia Niro. Passtukken zijn dus niet nodig (zaten er dus ook niet bij) en daarom is dit ook geen wiebelhaak.

Echter een dag later echter (….) kwam KMNL (geschrokken door de filmpjes en wat er mee kon gebeuren?) toch met de Mobis trekhaak op de proppen die ze met spoed hadden geregeld (ik denk uit Korea overgevlogen) en zelfs per koerier bij mijn dealer afgeleverd. De dealer heeft hem er toen onder gemonteerd in plaats van de GDW (hulde aan mijn dealer die mij hierin uitstekend gesteund heeft). De Auto-Hak is naar Rameder teruggestuurd en mijn geld heb ik netjes teruggekregen.

Later hoort een kennis, die ook een Niro had, het verhaal en ik heb hem toen de Auto-Hak geadviseerd. Ik heb deze trekhaak er voor hem ondergebouwd.

Daarna heb ik ook nog een (afneembare) Auto-Hak trekhaak voor de Kia Picanto van mijn dochter besteld en die er ook weer zelf ondergebouwd. Ook deze trekhaak ziet er goed uit en bevalt prima al is de koppeling van de afneembare haak wat eenvoudiger uitgevoerd als bij de Niro (zonder slot). Maar de trekhaak voor de Picanto is ook een heel stuk goedkoper.

En voor al diegenen die denken dat een Auto-Hak niet past of van inferieure kwaliteit is (omdat het uit Polen komt?) of andere theekransjes verhalen de lucht in gooien, die hebben blijkbaar nog nooit deze trekhaak gezien of gemonteerd. Alles paste prima en ik ben dus tevreden. In ieder geval veel meer tevreden dan die GDW wiebelhaak van de importeur.

 

Zou je dat filmpje van jouw webcam op de achterruit eens willen posten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Derrek heb je enig idee van de hoogte van de kogel van de Auto-Hak trekhaak?

Ik heb vooral behoefte aan een hogere trekhaak, fietsen gaan er toch nooit achterop. Maar de hoogte wordt er nergens bij vermeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn Niro had ook een vaste lage trekhaak. het neuswiel van de caravan raakte bij iedere drempel de grond. maar erger nog.. de dubbelasser aanhanger is 7 cm te hoog voor de trekhaak. koppel je de aanhanger toch aan, dan hangen de achterwielen van de dubbelasser los! en heb je een kogeldruk van -40 kg. kogeltrek dus.

ik ben maar gaan meten. op een volledig vlakke vloer met een digital hoogtemeter. gemeten tot het hart van de kogel.

Onbeladen kwam ik uit op een hoogte van 364mm  (36.4cm)

Half beladen 200kg  heb ik de hoogte gemeten op 307mm  (30,7cm)

de minimale hoogte moet 350mm zijn bij volle belading. in het geval van de Niro 440kg

Volgens het RDW moet de trekhaak onder andere aan de volgende eis voldoen:

De afstand van het hart van de koppelingskogel tot het wegdek moet, indien het voertuig is beladen tot de toegestane maximum massa, ten minste 350 mm doch niet meer dan 420 mm bedragen

Zie Wettelijke eisen (toelatingseisen) beschreven in de VN/ECE regelement nummer 55, bijlage 7. of in de richtlijn 94/20/EG, bijlage VII

 

intussen is de trekhaak vervangen door een afneembare kogel, maar t zit me niet lekker...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites



intussen is de trekhaak vervangen door een afneembare kogel, maar t zit me niet lekker...


Da's dus ongeveer dezelfde situatie als bij mij. Heb er nog nooit een dubbelasser achter gehad, maar geloof het gelijk. Absurd. Die vaste haak van Kia is absoluut ongeschikt voor een aanhanger.

Welke afneembare haak heb jij nu? En heb je die ook al eens gemeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 uur geleden, Selandus zei:


 

 


Da's dus ongeveer dezelfde situatie als bij mij. Heb er nog nooit een dubbelasser achter gehad, maar geloof het gelijk. Absurd. Die vaste haak van Kia is absoluut ongeschikt voor een aanhanger.

Welke afneembare haak heb jij nu? En heb je die ook al eens gemeten?

 

 

18 uur geleden, Rijskip zei:

intussen is de trekhaak vervangen door een afneembare kogel, maar t zit me niet lekker...

Is toch beter.

De vaste trekhaken zijn lager dan de afneembare trekhaken. Dit omdat de kogel van de vaste trekhaak anders voor het nummerbord zit. En dat is niet toegestaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is nu een losse trekhaak van 45.5 cm hoogste punt - 2.5 kogel diameter dus 43 cm.

ruim voldoende. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik mag kiezen tussen een trekhaak die 2mm voor mijn nummerbord zit of een trekhaak die 6 cm ONDER de nimimale hoogte zit ... welke is dan niet toegestaan?

ik heb al contact gehad met Kia-nederland over de hoogte, maar tot nu toe zien het het probleem nog niet zo. terwijl de vaste trekhaak volgens mij toch echt niet aan de wettelijke eisen voldoet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is nu een losse trekhaak van 45.5 cm hoogste punt - 2.5 kogel diameter dus 43 cm.
ruim voldoende. 
Kun je achterhalen welk merk/type er nu onder zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 17-9-2019 om 11:59, dropje zei:

 

Zou je dat filmpje van jouw webcam op de achterruit eens willen posten?

Het moet nog ergens op mijn computer staan en ik heb gezocht, maar kan het niet meer vinden. Het is ook al weer zo'n 3 jaar geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op ‎20‎-‎9‎-‎2019 om 21:21, Selandus zei:


 

 

 


Da's dus ongeveer dezelfde situatie als bij mij. Heb er nog nooit een dubbelasser achter gehad, maar geloof het gelijk. Absurd. Die vaste haak van Kia is absoluut ongeschikt voor een aanhanger.

Welke afneembare haak heb jij nu? En heb je die ook al eens gemeten?

 

Wij hebben een vaste trekhaak en heb er toevallig vrijdagavond nog een redelijk forse dubbelasser achter gehad, geen enkel probleem....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...