Rijskip Geplaatst 23 September, 2019 Delen Geplaatst 23 September, 2019 intussen heb ik mijn vaste trekhaak niet meer. maar ik ben nog wel bezig het een en ander uit te zoeken of de vaste trekhaak nu wel of niet legaal was. Heeft er iemand een foto van het typeplaatje van de vaste trekhaak, met alle maten gewichten nummers en wat al niet meer erop? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
dropje Geplaatst 23 September, 2019 Delen Geplaatst 23 September, 2019 OP deze pagina staan er sowieso al twee van hetzelfde type, vaste Bosal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
gjcvro Geplaatst 23 September, 2019 Delen Geplaatst 23 September, 2019 Vandaag de vaste wiebeltrekhaak laten vervangen door een vaste.. Volgens de monteur was er weinig verschil, maar toen ik er onder keek bleek hij nou wel van eindplaat tot eindplaat te lopen zonder die rare verlengplaten. Dit moet dus wel steviger zijn, maar heb het nog niet getest. Met de hoogte heb ik nog nooit een probleem gehad, maar ik rij dan ook voornamelijk met een enkelas aanhangertje. De hoogte is tot strak onder de nummerplaat, meer kun je niet verwachten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Derrek Geplaatst 24 September, 2019 Delen Geplaatst 24 September, 2019 19 uur geleden, gjcvro zei: Volgens de monteur was er weinig verschil.... Oh ja? En hoe heeft deze monteur dan getest dat er "weinig verschil" is met het wiebelen van de nieuwe trekhaak ten opzichte van de oude?????? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
gjcvro Geplaatst 25 September, 2019 Delen Geplaatst 25 September, 2019 (aangepast) door er aan te gaan hangen... Maar ik heb hem ook uitgelegd dat ik een uitstekend filmpje gemaakt had van het probleem en dat dat ook gebruikt is om de afdeling voor de werkplaats te overtuigen. 25 September, 2019 aangepast door gjcvro Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Niro-Owner Geplaatst 9 Oktober, 2019 Delen Geplaatst 9 Oktober, 2019 op 1 september heb ik de Niro Hybrid Executive besteld. Afgelopen maandag hoorde ik van de leasemaatschappij ook dat de auto niet geschikt zou zijn voor het trekken van een caravan. Heb aangegeven dat de Niro juist hybride trekauto van het jaar is. Ik hoor nog terug wat de uitkomst is en laat het jullie weten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Selandus Geplaatst 9 Oktober, 2019 Delen Geplaatst 9 Oktober, 2019 op 1 september heb ik de Niro Hybrid Executive besteld. Afgelopen maandag hoorde ik van de leasemaatschappij ook dat de auto niet geschikt zou zijn voor het trekken van een caravan. Heb aangegeven dat de Niro juist hybride trekauto van het jaar is. Ik hoor nog terug wat de uitkomst is en laat het jullie weten.Hoe het uitpakt bij de nieuwe Niro weet ik niet. Ik heb nog het oude model. Met een afneembare haak zou het probleem opgelost moeten zijn. Maandag wordt die hopelijk eindelijk vervangen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
dropje Geplaatst 10 Oktober, 2019 Delen Geplaatst 10 Oktober, 2019 14 uur geleden, Niro-Owner zei: op 1 september heb ik de Niro Hybrid Executive besteld. Afgelopen maandag hoorde ik van de leasemaatschappij ook dat de auto niet geschikt zou zijn voor het trekken van een caravan. Heb aangegeven dat de Niro juist hybride trekauto van het jaar is. Ik hoor nog terug wat de uitkomst is en laat het jullie weten. Dat zou wel heel erg lomp zijn van KIA, het feit dat er 1.300 kg achter mag is een enorme pré t.o.v. die figuren bij Toyota, die dat na al die jaren nog steeds niet lekker op orde hebben. Voor menig persoon reden de Toyota hybrides te laten staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Derrek Geplaatst 10 Oktober, 2019 Delen Geplaatst 10 Oktober, 2019 13 uur geleden, Selandus zei: 16 uur geleden, Niro-Owner zei: op 1 september heb ik de Niro Hybrid Executive besteld. Afgelopen maandag hoorde ik van de leasemaatschappij ook dat de auto niet geschikt zou zijn voor het trekken van een caravan. Heb aangegeven dat de Niro juist hybride trekauto van het jaar is. Ik hoor nog terug wat de uitkomst is en laat het jullie weten. Hoe het uitpakt bij de nieuwe Niro weet ik niet. Ik heb nog het oude model. Met een afneembare haak zou het probleem opgelost moeten zijn. Maandag wordt die hopelijk eindelijk vervangen. Ook in de specificaties van de nieuwe Niro Hybrid staat een trekgewicht van 1300 kg. Dus een caravan met een totaalgewicht tot 1300 kg kun je ook met de nieuwe Niro trekken. Het valt me wel op dat sommige dealers van alles wat met trekken te maken heeft nogal zenuwachtig worden. Dat heeft, denk ik, te maken met de slechte wiebelhaken die Kia Motors Nederland voor de Niro aan hun heeft geleverd en deze dealers daarna volledig in de steek heeft gelaten toen de problemen zich opstapelden. Maar die wiebelhaken zijn alleen een probleem bij het gebruik van een fietsdrager en niet voor het trekken van een aanhanger of caravan! Laat toch wel meteen een goede trekhaak onder je Niro monteren (die zijn er inmiddels ook) dan is het toegestane trekgewicht inderdaad een van de sterke punten van de Niro en ook voor mij ook een van de redenen om de Toyota's te laten staan. Trek nu bijna 3 jaar regelmatig een aanhanger van meer dan een ton gewicht en heb nog nooit eerder in een auto zo prettig met een hanger gereden. En ook fietsdragers zijn geen enkel probleem meer met de Mobis trekhaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
meeder Geplaatst 10 Oktober, 2019 Delen Geplaatst 10 Oktober, 2019 Dat zou wel heel erg lomp zijn van KIA, het feit dat er 1.300 kg achter mag is een enorme pré t.o.v. die figuren bij Toyota, die dat na al die jaren nog steeds niet lekker op orde hebben. Voor menig persoon reden de Toyota hybrides te laten staan.Klopt, je zit dan vast aan de RAV4 AWD hybride en dan ben je zo €50k kwijt.Ford komt straks in de buurt met de Kuga PHEV die mag straks als het goed is 1200kg trekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Case Geplaatst 10 Oktober, 2019 Delen Geplaatst 10 Oktober, 2019 2 uur geleden, meeder zei: Klopt, je zit dan vast aan de RAV4 AWD hybride en dan ben je zo €50k kwijt. Ford komt straks in de buurt met de Kuga PHEV die mag straks als het goed is 1200kg trekken. Voor de prijs van de nieuwe Kuga PHEV heb je ook een Mitsubishi Outlander PHEV, met 1500 kg trekgewicht en 4WD. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
dropje Geplaatst 10 Oktober, 2019 Delen Geplaatst 10 Oktober, 2019 Outlander is wel een hele grote wagen weer, die hoef ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Selandus Geplaatst 18 Oktober, 2019 Delen Geplaatst 18 Oktober, 2019 Hoe het uitpakt bij de nieuwe Niro weet ik niet. Ik heb nog het oude model. Met een afneembare haak zou het probleem opgelost moeten zijn. Maandag wordt die hopelijk eindelijk vervangen.De vaste Bosal haak is eindelijk vervangen door een afneembare Mobis. Die sluit keurig aan op de onderkant van de kentekenplaat, dus kan in principe ook gewoon blijven zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Niro-Owner Geplaatst 26 Oktober, 2019 Delen Geplaatst 26 Oktober, 2019 Op 9-10-2019 om 18:03, Niro-Owner zei: op 1 september heb ik de Niro Hybrid Executive besteld. Afgelopen maandag hoorde ik van de leasemaatschappij ook dat de auto niet geschikt zou zijn voor het trekken van een caravan. Heb aangegeven dat de Niro juist hybride trekauto van het jaar is. Ik hoor nog terug wat de uitkomst is en laat het jullie weten. Update... Er gaat een afneembare trekhaak op gemonteerd worden. Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn. Verwachte levering van de auto is 8 januari 2020. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Derrek Geplaatst 26 Oktober, 2019 Delen Geplaatst 26 Oktober, 2019 10 uur geleden, Niro-Owner zei: Er gaat een afneembare trekhaak op gemonteerd worden. Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn. Verwachte levering van de auto is 8 januari 2020. Dat is mooi. zeker als het een originele Mobis trekhaak wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Rowicom Geplaatst 30 Maart, 2023 Delen Geplaatst 30 Maart, 2023 Vorig najaar een uit Belgie geimporteerde Niro HEV, modeljaar 2020 gekocht.Er zit een vaste trekhaak onder, de Kia (Mobis), modelnummer G5280ADE50. Aankomende zomer met de caravan naar het buitenland. De caravan is een Hobby 390, bouwjaar 2020 met een vrij korte dissel. Incl. belading zal deze straks zo’n 1200 kg wegen. Ik meet aan de bovenzijde van de kogel van de trekhaak een afstand van 43 cm tot aan de grond. Wij zitten straks met 2 volwassenen in de auto. Zware spullen gaan op de bodem achter de voorstoelen. In de kofferbak wat lichte dingen als schoenen en beddengoed en zo. Op de dissel 2 sportieve fietsjes, niet elektrisch. Kogeldruk zal zo ongeveer rond de 75 kg zijn. Zijn er mensen in dit forum die mij nu al kunnen zeggen dat we hiermee probleemloos de verkeersdrempels kunnen nemen? Zakt de Niro erg ver in bij aankoppelen van de caravan? Onze vorige auto was een Ford C-Max. Bovenzijde kogel was 45 cm en daarmee hebben we nooit ‘schurende verkeersdrempels’ gehad…. Bij de foto’s: - Caravan achter de Ford C-Max| - Vaste trekhaak Kia/Mobis G5280ADE50 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Derrek Geplaatst 30 Maart, 2023 Delen Geplaatst 30 Maart, 2023 (aangepast) Blijft moeilijk te zeggen. Hangt af van vele factoren; hoogte en vorm van de drempels (zijn overal anders), de afstand laagste punt van de dissel tot aan de weg, etc. Je hebt in ieder geval geen “wiebelhaak”. Ik heb zelf de originele Mobis met afneembare kogel onder mijn Niro HEV (2017) en rijdt zo nu en dan met een aanhanger met (heel) soms wel iets meer dan (de toegestane) 1400 kg en heb nog geen last gehad van schuren over drempels maar dan zitten er geen mensen achterin. Bij mijn vorige Rio (2012) sloegen, zeker als er mensen achterin zaten, de veren bij verkeersdrempels door tot de aanslag en daar heb ik sterkere progressieve achterveren onder laten monteren wat het probleem oploste. Bijkomend voordeel hat was de best rijdende Rio is in Nederland. Maar bij de Niro vond ik dat niet nodig. 30 Maart, 2023 aangepast door Derrek Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Robzelf Geplaatst 14 December, 2023 Delen Geplaatst 14 December, 2023 Op 17-6-2019 om 21:01, zei Proceed Frankie: Eens met de vorige spreker. trekhaak ziet er erg hangend uit op foto 2. nu voor 3e jaar in Kroatië met de Niro en caravan. Idd bij onze korte hoge drempels in Nederland raakt het neuswiel soms de drempel. maar voor de rest, geen centje pijn en de combinatie geeft juist veel vertrouwen met rijden, rechtuit en in de bergen. Caravan hangt er nagenoeg horizontaal achter en de Niro zakt ong. cm of 3/4.. je moet al goed kijken wil je bij de achterwielen verschil zien. Uw caravan heeft ook wel heel veel overhang voor de wielen. Denk ook dat een andere belading al een stukje oplossing kan bieden. maar de trekhaak zou ik zeker ook eens naar laten kijken. Ben wel benieuwd welke trekhaak je dan hebt. Ik heb de afneembare van Kia (A40V) en wil van de zomer voor het eerst mijn caravan gaan trekken met mij n Niro Phev. Dit weekend maar even monteren en kijken hoe hoog de kogel zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.