Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemiddag,

Deze zomer gaan we weer met de auto naar Italië. Nu merkte ik nadat ik vorig jaar super (benzine) ging tanken in Oostenrijk dat de Rio net iets meer kracht had om de berg op te komen. Nu is mijn vraag is super98 (benzine) schadelijk voor de motor van de Rio? Of maakt het geen verschil met euroloodvrij (95).

Alvast bedankt,

met vriendelijke groet,

Elmar

Geplaatst

Kan geen kwaad. Doen we met de Niro ook als we met caravan onderweg zijn.

De motoren zijn geschikt voor euro 95. Maar betere mogen er uiteraard ook in.

overigens alleen zinvol bij dergelijke zwaardere belasting van de motor dan alleen op onze Nederlandse wegen.

Geplaatst

Bedankt voor de reacties. Ik merk duidelijk het verschil als ik in Oostenrijk rijdt. In Nederland tank ik altijd gewoon 95. Ga ik gewoon super tanken in Oostenrijk.

Geplaatst
6 uur geleden, Nicelmar zei:

Bedankt voor de reacties. Ik merk duidelijk het verschil als ik in Oostenrijk rijdt. In Nederland tank ik altijd gewoon 95. Ga ik gewoon super tanken in Oostenrijk.

Dat denk je echt?

RON 98 is niet beter dan RON 95. Alleen de klopvastheid is anders. Maar dat heeft niets met verbranding te maken. Maar als je je er beter bij voelt, kwaad kan het inderdaad ook niet.

Geplaatst

Nope, alleen auto’s met hogere compressie moeten eigenlijk verplicht 98 tanken.

Maar goed, naar mijn idee lopen turbo motoren ook fijner op 98. En als ik kijk, de Rio heeft nu 17646,7 kilometer gereden en 1102,6 liter verbruikt x 0,04 cent verschil is 44,10 euro dat ik nu op al die kilometers meer heb betaald. Verwaarloosbaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...