Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na aflevering viel het mij op dat op de P-knop van m'n E-Niro een klein puntje zat. Dacht nog, dat is knap gevonden van Kia, net als op je toetsenbord bij de F en en J, zodat je blindelings die P kunt vinden zonder er naar te kijken.
Niet dus, want na ruim 1,5 maand lijkt het net alsof de coating van de P los is geraakt. Meerdere bobbeltjes zijn nu zichtbaar. Net alsof er lucht onder een sticker zit. Dealer gaat er al mee aan de slag en ik ga 't horen.

Iemand anders ook deze ervaring?

Geplaatst

Nee, geen ervaring mee. Waneer ik een parkeervak in rij staat de auto nog in de drive mode. Ik druk dan op de power knop om de auto uit te schakelen en dan springt de Niro uit zich zelf naar de P stand. Ik heb nog nooit het knopje ingedrukt.

• Haha 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb dit ook, is al een nieuwe knop voor me besteld bij de KIA dealer echter duurt dit heel lang. Ben denk ik al 1.5 mnd verder 

Geplaatst
Op 7-9-2019 om 18:31, ronnydewit zei:

Ik gebruik de P-knop ook nooit...

Ik ook niet, maar dan laat het nog wel los (bij mij) en het is geen sticker 

Geplaatst (aangepast)
6 uur geleden, E-lmar zei:

Ik ook niet, maar dan laat het nog wel los (bij mij) en het is geen sticker 

Als je hem wel gebruikt druk je de P "sticker" elke keer weer aan..................................... :) :) :) :) 

aangepast door King Niro
Geplaatst

Bij mij wordt het in ieder geval erger. De coating / stickerlaag laat steeds meer los en 'vastdrukken' werkt niet. Ik weet nu in ieder geval dat ik niet de enige ben. Natuurlijk ga ik er vanuit dat dit netjes wordt opgelost door Kia. Begrijp dat ik alleen ff geduld moet hebben.

Geplaatst
Op 20-9-2019 om 17:32, King Niro zei:

Als je hem wel gebruikt druk je de P "sticker" elke keer weer aan..................................... :) :) :) :) 

Je kan hem niet indrukken, zoals ik al zei het is geen sticker het is gewoon een aluminium plaatje. dat valt niet aan te drukken 

Geplaatst
3 uur geleden, E-lmar zei:

Je kan hem niet indrukken, zoals ik al zei het is geen sticker het is gewoon een aluminium plaatje. dat valt niet aan te drukken 

Misschien dat Kia 2 soorten P-knoppen levert, maar bij mij is het toch echt een sticker. Ik kan de verschillende 'bobbeltjes' indrukken en komen bij het loslaten weer los van de P-knop. Mocht er een lijmlaag onder zitten, dan plakt deze in ieder geval niet meer goed.
Wachten is nu op een afdoende oplossing.

Geplaatst (aangepast)

Gisteren belde mijn dealer. De P-knop was binnen en of ik een afspraak wilde maken. Ik vertelde hem dat ik op de terugweg langs kon komen (rond 16:00 uur) maar dat wilde hij liever niet, zo zei hij, want hij wist niet hoe lang het zou kunnen duren. 't kon 10 minuten zijn, maar ook 1,5 uur.

Heb 'm teruggegeven dat het misschien handiger is om dit eerst uit te zoeken en mij te informeren of en zo ja hoe lang ik er op kan wachten.
Dan kan ik op de heen- of terugweg naar /van mijn werk er een klein ommetje voor maken. Anders moet ik er speciaal voor naar N'wijkerhout.
Gelukkig snapte hij dit en voor volgende week vrijdag 'potlood' afspraak gemaakt.

Er zijn dus P-Knoppen bij Kia NL op voorraad ;-)
Ervaring met wisselen is er nog niet bij mijn dealer. Ben benieuwd hoe lang het wisselen kan duren.
Iemand ervaring?

aangepast door Platinum K
Geplaatst (aangepast)

Hmm, bij mij begint de P-sticker nu ook een bobbeltje te vertonen. Precies dezelfde bobbel en op dezelfde plaats als eerder hier gemeld: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/59677762#59677762

Eerst maar eens horen hier hoeveel werk het vervangen van de knop is. 

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Gisteren langs geweest bij de dealer. Het vervangen van de P-Knop is een kwestie van enkele minuten. De hele selectieknop wordt met een brede platte schroevendraaier uit zijn vergrendeling gewipt en daarna wordt de nieuwe selectieknop er weer op geklikt.

Mijn P-knop is weer helemaal egaal :-)

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...