Ga naar inhoud

Kia Proceed Chrome Delete + Tuning


ProceedRick

Aanbevolen Berichten

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet of dit bericht op de juiste plek staat. Excuses als deze fout staat :(!!

2 maanden terug heb ik mijn Kia Proceed GT-PlusLine 1.4L DCT7 2019 in ontvangst mogen nemen. Nu ben ik echt extreem fan van de looks en het rijgedrag maar toch zijn er 2 dingetjes waarover ik vragen heb. 

1. Heeft iemand toevallig foto's waarbij een Kia Proceed een volledige dechrome heeft gehad? (alle chroom onderdelen zwart)
2. Is het mogelijk om mijn auto te chiprunen met behoud van de fabrieksgarantie. 

Over beide zaken op internet veel informatie gevonden maar geen concrete antwoorden over behoud van fabrieksgarantie. Ook van het dechrome helaas geen goede foto's gevonden.

Groetes,

Rick

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 Nog geen all black voorbij zien komen volgend mij.

2 waarom niet bij de dealer vragen,  die zit dichtst bij het vuur en moet eventueel claimen volgens mij?

 

overigens is de Proceed onlangs bij autoweek op de rollenbank geweest en de 1.4 kwam grofweg al uit op 160 pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 uur geleden, ProceedRick zei:

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet of dit bericht op de juiste plek staat. Excuses als deze fout staat :(!!
2. Is het mogelijk om mijn auto te chiprunen met behoud van de fabrieksgarantie. 

Over beide zaken op internet veel informatie gevonden maar geen concrete antwoorden over behoud van fabrieksgarantie. Ook van het dechrome helaas geen goede foto's gevonden.

Groetes,

Rick

Bij chiptunen vervalt direct de fabrieksgarantie op de gehele aandrijflijn. Op de motorkap, deuren, achterklep en benzineklepje heb je dan nog wel garantie :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, Specialmade zei:

Bij chiptunen vervalt direct de fabrieksgarantie op de gehele aandrijflijn. Op de motorkap, deuren, achterklep en benzineklepje heb je dan nog wel garantie :cool:

Dankjewel voor de reactie!

edit: haha daarop iig wel!!

aangepast door ProceedRick
Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, its GriffX zei:

Mijn eerste reactie hier :)

Volgende week woensdag/donderdag kan ik foto's posten.
Dan haal ik in de ochtend mijn nieuwe Kia Proceed blueflame gt plusline op, en in de middag wordt er een chrome delete uitgevoerd in Breda.

Ik kom zelf uit Halsteren en rij elke dag naar breda toe. (Proceed Gt Plusline penta dark metal).

Ik zie de foto’s graag tegemoet!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden, Proceed Frankie zei:

1 Nog geen all black voorbij zien komen volgend mij.

2 waarom niet bij de dealer vragen,  die zit dichtst bij het vuur en moet eventueel claimen volgens mij?

 

overigens is de Proceed onlangs bij autoweek op de rollenbank geweest en de 1.4 kwam grofweg al uit op 160 pk.

Oei, heb je een linkje naar die video? Zelf niet kunnen vinden helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden, its GriffX zei:

@ProceedRick

De chrome delete is vandaag grotendeels uitgevoerd. Alleen mijn grill en dorpels moeten nog. 

Zoals beloofd hierbij de foto. 

20191002_181924.jpg

Prachtig zeg! Echt heel mooi. Wil je meer foto’s delen zodra alles zwart is gemaakt? En bij welk bedrijf heb jij het laten doen, raad je ze wel/niet aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, ProceedRick zei:

Prachtig zeg! Echt heel mooi. Wil je meer foto’s delen zodra alles zwart is gemaakt? En bij welk bedrijf heb jij het laten doen, raad je ze wel/niet aan?

Zodra alles zwart is maak ik meer foto’s. 

Dit is door wrapaholic gedaan in Breda. 

Zou ik ze adviseren. Lastige vraag. Ik moet opnieuw langs voor de grill en dorpels omdat de afspraak verkeerd was ingepland. Tevens watsde persoon die het deed een beginner, helaas zie ik nog de nodige punten. 

Ik zal over twee weken laten horen hoe het is afgelopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Hierbij de rest van de blackout. 

 

Ik zal straks buiten nog wat foto's maken. Ze zijn nu de andere kant aan het doen. 

 

Enige wat ze niet kunnen doen zijn die Chrome randjes bij de mistlampen. Ze kunnen daar niet goed bij. 

 

En volgens mij kunnen die niet los. 

 

20191019_113715.jpg

20191019_113130.jpg

aangepast door its GriffX
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 8 maanden later...

Voor de duidelijkheid bij chip of piggyback vervalt de garantie op de gehele drivetrain. Dat is dus motor, versnellingsbak,  filters, uitlaat (spruitstuk, pijp, katalysator, einddemper) en alle bijbehorende sensors. Kia Nederland weigert tegenwoordig (zowiezo sinds 2015) elke vorm van garantieclaim bij het aanpassen vd auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

hey iedereen, 

ik heb een kia proceed dct7 van 2020 (volledig nieuwe wagen)

nu heb ik een paar vraagjes. 

het dechrome heb ik al mooie foto's zien verschijnen waarvoor dank ! 

nu zou het gaan over de letters 'proceed' achteraan op de kofferklep. weet iemand of deze geboord zijn of enkel geplakt.

 

bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...