Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
50 minuten geleden, zei MoProceed:

Woon er zelf om de hoek😄…jij ook?

Vathorst, maar werk in dezelfde straat. Loop er dagelijks langs in de pauze. Altijd leuk om te zien wat er geleverd is.
Die van mij zal ik daar niet zien, ik mag hem ophalen in Zoetermeer. Maar eerst nog een belletje krijgen van de dealer… 😅

• Like 1
Geplaatst
1 uur terug, zei DizzyB:

Vathorst, maar werk in dezelfde straat. Loop er dagelijks langs in de pauze. Altijd leuk om te zien wat er geleverd is.
Die van mij zal ik daar niet zien, ik mag hem ophalen in Zoetermeer. Maar eerst nog een belletje krijgen van de dealer… 😅

Aaah ok....voor wanneer staat de verwachte leverdatum?

Geplaatst
1 uur terug, zei MoProceed:

Aaah ok....voor wanneer staat de verwachte leverdatum?

Volgens Leaseplan week 43, maar 3 weken geleden was er nog geen productienummer bekend volgens de dealer. Ik bel de dealer over 2 weken voor een status update, hopelijk krijg in de tussentijd een belletje van ze met mooi nieuws, zoals de meesten tegenwoordig in dit topic. 

Veel plezier met je bak!

• Like 1
Geplaatst

Deze keer goed nieuws, de auto staat inmiddels in Rotterdam (haven) en gaat met het eerst volgende transport naar de dealer. De dealer verwacht een levering tussen 20 en 25 oktober.

• Like 3
Geplaatst
Op 7-10-2022 om 16:46, zei 5T-3F-4N:

Deze keer goed nieuws, de auto staat inmiddels in Rotterdam (haven) en gaat met het eerst volgende transport naar de dealer. De dealer verwacht een levering tussen 20 en 25 oktober.

Zo snel kan het blijkbaar gaan, dinsdag werd ik gebeld. De 19e aanstaande kan ik de Ceed al ophalen!

• Like 1
Geplaatst

Gisteren mijn Ceed opgehaald, echt helemaal blij mee. MY23 model, ook super. USB-A (m.u.v. carplay aansluiting) is nu C en wat andere kleinigheden zijn anders/beter. Kleur ben ik helemaal verliefd op! Succes iedereen met de laatste loodjes.

image.thumb.jpeg.87967830d7c97dac339267d159b8f701.jpeg

• Like 5
Geplaatst
2 hours ago, Switch said:

Gisteren mijn Ceed opgehaald, echt helemaal blij mee. MY23 model, ook super. USB-A (m.u.v. carplay aansluiting) is nu C en wat andere kleinigheden zijn anders/beter. Kleur ben ik helemaal verliefd op! Succes iedereen met de laatste loodjes.

image.thumb.jpeg.87967830d7c97dac339267d159b8f701.jpeg

Lekker kleurtje ook!

Geplaatst

Heb inmiddels in 2 weekjes meer dan 2k gereden 

hij is goed ingereden en kunnen vlamme nu ;) 

Een minpuntje ontdekt die piepjes voor alles en de lane assist.. voor de rest prima wagen!

• Like 1
Geplaatst
4 uur geleden, zei Fredschhh:

Heb inmiddels in 2 weekjes meer dan 2k gereden 

hij is goed ingereden en kunnen vlamme nu ;) 

Een minpuntje ontdekt die piepjes voor alles en de lane assist.. voor de rest prima wagen!

Thanks voor je review Fredschhh. Had al gehoord over die piepjes. Lane assist kun je uitzetten toch?

Geplaatst
Op 16-10-2022 om 21:16, zei Stelin:

Eindelijk heb je hem!! Heb je nog niet zien rijden.. emoji6.png

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Haha eindelijk indd!

hoe ervaar jij de auto tot nu toen.

en wat vind jij van die piepjes, lane assist en dode hoek?

of ik ga gewoon standaard te snel naar andere baan

Geplaatst
Op 15-10-2022 om 19:47, zei DizzyB:

Thanks voor je review Fredschhh. Had al gehoord over die piepjes. Lane assist kun je uitzetten toch?

Ja maar dat moet iedere keer als je instapt, dus kan niet standaard uit

Geplaatst

Op het UK forum las ik dat er nu een batch GT-Lines is afgeleverd met grotere velgen, wat GT-PlusLine moest zijn (GT Line S daar). 

Men kan de auto niet eens registreren omdat het type zoals die geleverd is daar niet bestaat 🤪

Ik zit nog te wachten op bericht, maar het mag nog wel even duren van mij, deze batch sla ik over 😁

Geplaatst
5 minuten geleden, zei Sjaak_Trekhaak:

Op het UK forum las ik dat er nu een batch GT-Lines is afgeleverd met grotere velgen, wat GT-PlusLine moest zijn (GT Line S daar). 

Men kan de auto niet eens registreren omdat het type zoals die geleverd is daar niet bestaat 🤪

Ik zit nog te wachten op bericht, maar het mag nog wel even duren van mij, deze batch sla ik over 😁

Het stuur zit daar sowieso aan de verkeerde kant, daar gaat het al verkeerd 😉

• Haha 1
Geplaatst
Haha eindelijk indd!
hoe ervaar jij de auto tot nu toen.
en wat vind jij van die piepjes, lane assist en dode hoek?
of ik ga gewoon standaard te snel naar andere baan

Ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik vind het echt een fijne auto! Hoe ervaar jij de auto tot nu toe?

Tja die piepjes zijn best aanwezig. Lane assist is echt irritant dus die staat altijd uit. Dode hoek is wel prettig maar werkt de ene keer beter dan de andere keer.

Sla wel de update over als je bij de garage bent voor onderhoud. Ik ervaar er echt problemen mee en ben een paar keer terug geweest maar het is niet opgelost.

Geplaatst
52 minuten geleden, zei DizzyB:

Zeeuw & Zeeuw

Het zal mij niets verbazen dat de mijne, die ook van Zeeuw en Zeeuw zal komen, wederom wordt uitgesteld. Ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee.

Kia maakt prima auto’s, maar hun (Nederlandse) verkooporganisatie mag weleens een communicatiecursus gaan volgen. Wees gewoon eerlijk en beloof niet dat een auto in een paar weken kan worden geleverd, terwijl een hoop klanten nu na een jaar nog wachten op de levering. Wel lekker de order binnenharken en vervolgens de klant tot Sint Juttemis laten wachten is gewoonweg niet sjiek.

Geplaatst
2 uur geleden, zei michelklok:

Het zal mij niets verbazen dat de mijne, die ook van Zeeuw en Zeeuw zal komen, wederom wordt uitgesteld. Ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee.

Kia maakt prima auto’s, maar hun (Nederlandse) verkooporganisatie mag weleens een communicatiecursus gaan volgen. Wees gewoon eerlijk en beloof niet dat een auto in een paar weken kan worden geleverd, terwijl een hoop klanten nu na een jaar nog wachten op de levering. Wel lekker de order binnenharken en vervolgens de klant tot Sint Juttemis laten wachten is gewoonweg niet sjiek.

Eens hoor, probleem is alleen dat de dealer er zelf niet zo veel aan kan doen. Ze halen de verwachting op uit het systeem van de fabrikant zelf. Enige wat dealers kunnen doen is werken met een productie slot, maar dan moeten ze die wel hebben aangevraagd.
Kia lijkt heel selectief om te gaan met hun productie en de voorkeur gaat uit naar de productie van populairdere modellen. Netjes in de rij staan is bij Kia niet bekend. Kan ook zomaar zijn dat de auto morgen toch in productie gaat. Zag al wat berichten voorbij komen dat men dan toch eerder werden gebeld om hun auto op te halen. Heb gelukkig al prima vervoer dus voor mij is het een luxeprobleem maar je hoopt natuurlijk dat je ‘m zo snel mogelijk kan rijden. 

Geplaatst

Mijn kritiek heeft niet zozeer betrekking op één verkoper of een dealer, maar meer op de Kia-organisatie als geheel, met in het bijzonder de importeur. Als ik van tevoren had geweten dat ik een jaar of langer op mijn volgende leaseauto had moeten wachten, had ik vorig jaar november waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. Nu heeft men de order in de pocket en laat men mensen gewoon wachten, want iedere keer dat er werd gemeld dat de levering wéér naar achteren was geschoven, gebeurde dit naar aanleiding van een vraag van mijn kant. Een meer pro-actieve houding vanuit de Kia-organisatie had dit "leed" ook wat meer kunnen verzachten.

Nu deed men het voorkomen dat de auto in 3 à 4 maanden kon worden geleverd en dat heeft mij er onder meer toe bewogen om de Proceed te kiezen, naast de andere kwaliteiten die deze auto heeft. Dat zou dan mooi uitkomen met het aflopen van het contract van mijn huidige leaseauto. Het contract daarvan is al een paar keer verlengd. Deze Octavia moet er sowieso begin februari 2023 uit, want dan is het contract niet meer te verlengen. Ik ga er wel vanuit dat de Proceed voor die tijd wel is geleverd.

Het is natuurlijk een luxe "probleem", maar daarom niet minder irritant.

Geplaatst
18 minuten geleden, zei michelklok:

Mijn kritiek heeft niet zozeer betrekking op één verkoper of een dealer, maar meer op de Kia-organisatie als geheel, met in het bijzonder de importeur. Als ik van tevoren had geweten dat ik een jaar of langer op mijn volgende leaseauto had moeten wachten, had ik vorig jaar november waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. Nu heeft men de order in de pocket en laat men mensen gewoon wachten, want iedere keer dat er werd gemeld dat de levering wéér naar achteren was geschoven, gebeurde dit naar aanleiding van een vraag van mijn kant. Een meer pro-actieve houding vanuit de Kia-organisatie had dit "leed" ook wat meer kunnen verzachten.

Nu deed men het voorkomen dat de auto in 3 à 4 maanden kon worden geleverd en dat heeft mij er onder meer toe bewogen om de Proceed te kiezen, naast de andere kwaliteiten die deze auto heeft. Dat zou dan mooi uitkomen met het aflopen van het contract van mijn huidige leaseauto. Het contract daarvan is al een paar keer verlengd. Deze Octavia moet er sowieso begin februari 2023 uit, want dan is het contract niet meer te verlengen. Ik ga er wel vanuit dat de Proceed voor die tijd wel is geleverd.

Het is natuurlijk een luxe "probleem", maar daarom niet minder irritant.

Exact dezelfde situatie hier, in februari moet mijn huidige Octavia er ook uit. 

Duimen maar! 

• Like 1
Geplaatst
20 uur geleden, zei Stelin:

Ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik vind het echt een fijne auto! Hoe ervaar jij de auto tot nu toe?

Tja die piepjes zijn best aanwezig. Lane assist is echt irritant dus die staat altijd uit. Dode hoek is wel prettig maar werkt de ene keer beter dan de andere keer.

Sla wel de update over als je bij de garage bent voor onderhoud. Ik ervaar er echt problemen mee en ben een paar keer terug geweest maar het is niet opgelost.

Hier ook, erg blij mee. 
Lane assist is wel slecht indd dus gaat hier ook uit als ik eraan denk. 

Maar wat is niet prettig aan de nieuwe update? kans is groot dat hij hier er al inzit, gezien auto 3 weken oud is.

Geplaatst

Net even gekeken op de KIA website. Config zoals ik hem heb besteld is online niet verkrijgbaar meer. Hopelijk geldt dat alleen voor de nieuwe bestellingen…

Geplaatst (aangepast)

De Proceed GT-plusline zonder panoramadak, zoals ik hem ook heb laten bestellen, is inderdaad nu niet meer te bestellen. Als die van mij straks, na een jaar wachten, alsnog met panoramadak komt, dan heeft Kia heel wat uit te leggen. Want met panoramadak pas ik er niet in.

aangepast door michelklok

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...