SatJunk Geplaatst 11 December, 2019 Geplaatst 11 December, 2019 (aangepast) Sinds aanschaf auto DynamicLine (model 2020) heeft mijn navigatie kuren.. Ook als ik GEEN route heb ingesteld, dan geregeld geen snelheidsbord (bord laat dan streepjes zien) of totaal van de weg af...dit duurt dan een tiental seconden en dan is ie er weer.. Dit gebeurt zeer random.. Dealer kon niks vinden..maar misschien hebben er meer mensen last van zonder dat ze het weten.. Dus mijn vraag is hou je navigatie eens een tijdje in de gaten of die ook kuren heeft. Alvast bedankt voor je moeite.. 11 December, 2019 aangepast door SatJunk typo Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 11 December, 2019 Geplaatst 11 December, 2019 12 minuten geleden, SatJunk zei: Sinds aanschaf auto DynamicLine (model 2020) heeft mijn navigatie kuren.. Ook als ik GEEN route heb ingesteld, dan geregeld geen snelheidsbord (bord laat dan streepjes zien) of totaal van de weg af...dit duurt dan een tiental seconden en dan is ie er weer.. Dit gebeurt zeer random.. Dealer kon niks vinden..maar misschien hebben er meer mensen last van zonder dat ze het weten.. Dus mijn vraag is hou je navigatie eens een tijdje in de gaten of die ook kuren heeft. Alvast bedankt voor je moeite.. Die van mij (ook facelift Dynamic Line) heeft mij al twee keer volledig de verkeerde kant op gestuurd en kwam onlangs ineens ook met de melding dat er ergens iets gebeurd was en of ik daarom een alternatieve route wilde kiezen. Nadat ik bevestigend had ingedrukt verwachtte ik ergens verderop een omleiding o.i.d. maar er gebeurde verder niks bijzonders. Kon gewoon naar de bestemming doorrijden. Gebruik de Kia-navi niet zo veel, maar zal eventuele vreemde zaken in de gaten houden en melden. Ga binnenkort wel Google Maps eindelijk serieus proberen. Quote
olympus Geplaatst 11 December, 2019 Geplaatst 11 December, 2019 Deze doet het tot nu toe goed, dat wil zeggen, hij heeft geen kuren, maar de navigatie is niet up to date. Quote
SatJunk Geplaatst 11 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 11 December, 2019 9 minuten geleden, olympus zei: Deze doet het tot nu toe goed, dat wil zeggen, hij heeft geen kuren, maar de navigatie is niet up to date. Facelift versie Niro ? Quote
SatJunk Geplaatst 11 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 11 December, 2019 (aangepast) 19 minuten geleden, Doublebogey5 zei: Die van mij (ook facelift Dynamic Line) heeft mij al twee keer volledig de verkeerde kant op gestuurd en kwam onlangs ineens ook met de melding dat er ergens iets gebeurd was en of ik daarom een alternatieve route wilde kiezen. Nadat ik bevestigend had ingedrukt verwachtte ik ergens verderop een omleiding o.i.d. maar er gebeurde verder niks bijzonders. Kon gewoon naar de bestemming doorrijden. Gebruik de Kia-navi niet zo veel, maar zal eventuele vreemde zaken in de gaten houden en melden. Ga binnenkort wel Google Maps eindelijk serieus proberen. Ook zonder route heeft ie kuren...dus het standaard "3 delen" scherm geeft ie in de meest linkse nanigatie aan..en dan gaat het al mis...(dus zonder route in te geven).. 11 December, 2019 aangepast door SatJunk Quote
olympus Geplaatst 12 December, 2019 Geplaatst 12 December, 2019 17 uur geleden, SatJunk zei: Facelift versie Niro ? Ik heb model 2020 de executive line, verder werken de 3 schermen naast elkaar wel goed moet ik zeggen. Quote
SatJunk Geplaatst 12 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2019 (aangepast) 8 minuten geleden, olympus zei: Ik heb model 2020 de executive line, verder werken de 3 schermen naast elkaar wel goed moet ik zeggen. Daar is idd niks mis mee, het gaat ook om de navigatie die kuren heeft 12 December, 2019 aangepast door SatJunk Quote
olympus Geplaatst 12 December, 2019 Geplaatst 12 December, 2019 Ik zou gewoon even terug gaan naar de dealer dan, wellicht kan hij dat voor je oplossen. Quote
gjklasens Geplaatst 12 December, 2019 Geplaatst 12 December, 2019 Ik heb dit gehad bij mijn Skoda. Toen was de vin op het dak lek, waardoor er water in de antenne kwam. Antenne vervangen en alles werkte weer. Ik ben nog aan het wachten op mijn bestelde Niro dus kan nog niets checken Quote
Gast Frank ME Geplaatst 12 December, 2019 Geplaatst 12 December, 2019 Ik doe kennelijk iets niet goed met het TomTom systeem. Gewoon een navigatie opdracht instellen gaat op zich hoewel ik net als anderen ervaar dat het systeem niet up to date is en soms onlogische routes kiest. Als ik rij zonder routeopdracht geeft het systeem wel correct wel mijn positie aan. Met route opdracht kreeg ik wel info over de tankstations en restaurants op mijn route maar verder krijg ik geen liveservices. Geen verkeersinfo of weerinformatie bijvoorbeeld. Ik verbind mijn Android smartphone met Bluetooth tethering met de auto. Moet ik een abonnement afsluiten voor de live services of ben ik daarvoor verplicht een abonnement op de Kia Uvo app te nemen. Wie kan me helpen? Quote
HenkM Geplaatst 13 December, 2019 Geplaatst 13 December, 2019 6 uur geleden, Frank ME zei: maar verder krijg ik geen liveservices. Geen verkeersinfo of weerinformatie bijvoorbeeld. Hiervoor moet het systeem een WiFi (internet) verbinding hebben, bv de hotspot van je GSM. E.e.a. staat in de handleiding van het systeem. Quote
SatJunk Geplaatst 29 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 29 December, 2019 Navigatie probleem opgelost door de originele halogeen lampen weer terug te plaatsen.. Deze LED's bleken de boosdoener te zijn. Contact met de leverancier gehad en die deed dit voorstel: "Wellicht een idee om naar onze partner TopXenon te gaan, dan kunnen zij ter plekke e.e.a. testen (bijvoorbeeld de Pro Line LED of in geval dat hetzelfde probleem heeft, Xenon verlichting). Echter blijf ik erbij dat normaliter nooit verlichting over het zelfde stroomcircuit zou mogen lopen als bijvoorbeeld de navigatie. Ik ben bang dat de LED driver invloed heeft en dat dus elke LED dit zal hebben (maar weet ik niet zeker), en dat komt omdat de verlichting niet op een apart circuit loopt." Om daarvoor ff naar Amersfoort te rijden (175km) heb ik ook niet veel zin in. Ik moet wel bekennen dat de af fabriek lampen ook een bak licht geven dus voorlopig laat ik het zo. Hopelijk neemt de leverancier ze terug. Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 29 December, 2019 Geplaatst 29 December, 2019 24 minuten geleden, SatJunk zei: Navigatie probleem opgelost door de originele halogeen lampen weer terug te plaatsen.. Deze LED's bleken de boosdoener te zijn. Contact met de leverancier gehad en die deed dit voorstel: "Wellicht een idee om naar onze partner TopXenon te gaan, dan kunnen zij ter plekke e.e.a. testen (bijvoorbeeld de Pro Line LED of in geval dat hetzelfde probleem heeft, Xenon verlichting). Echter blijf ik erbij dat normaliter nooit verlichting over het zelfde stroomcircuit zou mogen lopen als bijvoorbeeld de navigatie. Ik ben bang dat de LED driver invloed heeft en dat dus elke LED dit zal hebben (maar weet ik niet zeker), en dat komt omdat de verlichting niet op een apart circuit loopt." Om daarvoor ff naar Amersfoort te rijden (175km) heb ik ook niet veel zin in. Ik moet wel bekennen dat de af fabriek lampen ook een bak licht geven dus voorlopig laat ik het zo. Hopelijk neemt de leverancier ze terug. Jammer. Was juist van plan om binnenkort over te gaan naar led. Vind namelijk de fabriekslampen helemaal niet zo veel licht geven. Misschien weet de dealer in Groningen raad. Quote
SatJunk Geplaatst 29 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 29 December, 2019 (aangepast) 14 minuten geleden, Doublebogey5 zei: Jammer. Was juist van plan om binnenkort over te gaan naar led. Vind namelijk de fabriekslampen helemaal niet zo veel licht geven. Misschien weet de dealer in Groningen raad. Mijn vorige Niro had ik xenon in omdat ik over de verlichting niet tevreden was.. Maar model 2020 hebben ze denk ik sterkere lampen ingezet, want ben niet ontevreden.. Dealer Groningen heeft de originele Halogeen er weer ingezet omdat de LED er "af levering" in zaten en wel de oorzaak van de storing moest zijn. 29 December, 2019 aangepast door SatJunk Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 29 December, 2019 Geplaatst 29 December, 2019 12 minuten geleden, SatJunk zei: Mijn vorige Niro had ik xenon in omdat ik over de verlichting niet tevreden was.. Maar model 2020 hebben ze denk ik sterkere lampen ingezet, want ben niet ontevreden.. Dealer Groningen heeft de originele Halogeen er weer ingezet omdat de LED er "af levering" in zaten en wel de oorzaak van de storing moest zijn. Ben benieuwd of je navigatie sores nu voorbij zijn. Toch raar dat het met het soort lampen te maken heeft. Quote
SatJunk Geplaatst 29 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 29 December, 2019 13 minuten geleden, Doublebogey5 zei: Ben benieuwd of je navigatie sores nu voorbij zijn. Toch raar dat het met het soort lampen te maken heeft. Voordat de Xenon goed werkte was het ook "trial and error" en kreeg ik storing op de radio, toen een relaiskabel geinstalleerd (dus stroom rechtstreeks van de accu) storing bleef. bleek het aan de ballasten te liggen. Zo heeft LED een driver nodig die in het kastje aan de lamp zit en deze kan de boosdoener zijn, Ik heb dus ook geen zin meer om weer dit traject in te gaan met LED. Ik ben ook van anderen afhankelijk om een lamp te verwisselen. (te grote handen). Tja voor die koreaantjes is het een fluitje van een cent met hun kleine vingertjes... Quote
SatJunk Geplaatst 29 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 29 December, 2019 Ik denk dat dit ook een gevolg is geweest van de LED lampen, de electeronica in de Niro zal zeer gecompliceerd zijn en misschien overgevoelig voor omgevings ruis van LED en Xenon, Daarom is LED en Xenon (denk ik) ook niet te vinden in de accessoires lijst van de Niro. Kia neemt geen risico. Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 29 December, 2019 Geplaatst 29 December, 2019 42 minuten geleden, SatJunk zei: Ik denk dat dit ook een gevolg is geweest van de LED lampen, de electeronica in de Niro zal zeer gecompliceerd zijn en misschien overgevoelig voor omgevings ruis van LED en Xenon, Daarom is LED en Xenon (denk ik) ook niet te vinden in de accessoires lijst van de Niro. Kia neemt geen risico. Maar in de duurste uitvoering is LED standaard! Zit die ExecutiveLine dan helemaal anders in elkaar? Quote
Specialmade Geplaatst 29 December, 2019 Geplaatst 29 December, 2019 3 uur geleden, SatJunk zei: Navigatie probleem opgelost door de originele halogeen lampen weer terug te plaatsen.. Deze LED's bleken de boosdoener te zijn. Contact met de leverancier gehad en die deed dit voorstel: "Wellicht een idee om naar onze partner TopXenon te gaan, dan kunnen zij ter plekke e.e.a. testen (bijvoorbeeld de Pro Line LED of in geval dat hetzelfde probleem heeft, Xenon verlichting). Echter blijf ik erbij dat normaliter nooit verlichting over het zelfde stroomcircuit zou mogen lopen als bijvoorbeeld de navigatie. Ik ben bang dat de LED driver invloed heeft en dat dus elke LED dit zal hebben (maar weet ik niet zeker), en dat komt omdat de verlichting niet op een apart circuit loopt." Om daarvoor ff naar Amersfoort te rijden (175km) heb ik ook niet veel zin in. Ik moet wel bekennen dat de af fabriek lampen ook een bak licht geven dus voorlopig laat ik het zo. Hopelijk neemt de leverancier ze terug. Vreemd want ik heb van het begin af Philips Led-lampen in mijn Niro en geen enkel probleem gehad. Had eerst 3000 Lm en nu 4000 Lm. Wel een betere lichtopbrengst maar geen storing. Quote
SatJunk Geplaatst 29 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 29 December, 2019 2 uur geleden, Specialmade zei: Vreemd want ik heb van het begin af Philips Led-lampen in mijn Niro en geen enkel probleem gehad. Had eerst 3000 Lm en nu 4000 Lm. Wel een betere lichtopbrengst maar geen storing. Hoeft niet vreemd te zijn.. model 2020 heeft ander type radio/navi misschien is die er gevoeliger voor.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.