Sander56 Geplaatst 13 Februari, 2020 Geplaatst 13 Februari, 2020 Hallo allemaal. Ik verwacht binnen 14 dagen mijn nieuwe My19 E-Niro Executiveline . Ik rijd momenteel een Kia Stonic waar ik een dashcam voor en achter heb geïnstalleerd en de stroom voorziening met een speciale obd stekker via de obd poort heb aangesloten, mijn vraag is dan of dit mogelijk is op de obd poort van de E-Niro, ik kan hier erg weinig over terug vinden. Quote
Ton van Hout Geplaatst 13 Februari, 2020 Geplaatst 13 Februari, 2020 Goede vraag, ik heb de voeding direct op de accu laten zetten door de dealer met een schakelkast ertussen om bij te lage spanning de camera's uit te schakelen. In de obd poort zit een een Veepeak obd module. Quote
Hippe lip Geplaatst 14 Februari, 2020 Geplaatst 14 Februari, 2020 Ja, het kan via de OBD-aansluiting, maar zorg dan dat je de functie aan hebt staan waarbij de 12V-accu bijgewerkt wordt vanuit de rij-accu. Weet ff niet uit mijn hoofd hoe die functie heet. Ik heb mijn dashcam aangesloten op een vrije zekering met constant + in het zekeringkastje bij de OBD-aansluiting. Nog geen last gehad van een lege 12V-accu door de dashcam, ondanks dat de auto soms meerdere dagen stilstaat. Quote
Sander56 Geplaatst 14 Februari, 2020 Topic Starter Geplaatst 14 Februari, 2020 Dank jullie voor de snelle reactie, ik ga kijken waar ik deze functie kan vinden. Quote
8.3 Geplaatst 14 Februari, 2020 Geplaatst 14 Februari, 2020 Dat kan je vinden in het menu onder overige functies en heet Hulpaccu laadfunctie. Waarschijnlijk staat dit al aangevinkt. Alleen deze optie laadt de 12V accu niet gelijk op als de 12V spanning zakt. Het laadt de 12V accu alleen op na een bepaalde tijd. Het beste is dan ook wat eerder verteld is een schakelkastje te monteren. Ik heb er ook eentje gemonteerd die bij 11,65 V de dashcam uitschakelt, zodat de 12V accu niet nog verder leegloopt. Quote
Hippe lip Geplaatst 14 Februari, 2020 Geplaatst 14 Februari, 2020 Toch heb ik er geen last van dat mijn 12V accu leeg raakt, ondanks dat mijn dashcam 24/7 aan staat en de auto soms een paar dagen niet gestart wordt. Quote
Sander56 Geplaatst 14 Februari, 2020 Topic Starter Geplaatst 14 Februari, 2020 6 minuten geleden, 8.3 zei: Het beste is dan ook wat eerder verteld is een schakelkastje te monteren. Bedankt voor je antwoord, deze dongel kan ingesteld worden ,ik las dat als je iets aansluit dat stroom verbruikt wat de E-Niro niet als standaard herkent je meldingen gaat krijgen dat er iets stroom trekt. Quote
8.3 Geplaatst 15 Februari, 2020 Geplaatst 15 Februari, 2020 Bij mijn hardware-kit zo heet dat in het Engels kan ik de spanning zelf niet veranderen. Dat ligt vast. Je kan inderdaad meldingen gaan krijgen dat de 12V accu ontladen is bij het aanzetten van de auto. @Hippe lip Als je een zuinige dashcam hebt die weinig opneemt in parking mode zal het ontladen wel mee vallen. Quote
Sander56 Geplaatst 16 Februari, 2020 Topic Starter Geplaatst 16 Februari, 2020 (aangepast) Op 15-2-2020 om 09:28, 8.3 zei: @Hippe lip Als je een zuinige dashcam hebt die weinig opneemt in parking mode zal het ontladen wel mee vallen. 16 Februari, 2020 aangepast door Sander56 verkeerde knopje Quote
Sander56 Geplaatst 16 Februari, 2020 Topic Starter Geplaatst 16 Februari, 2020 Of mijn dashcam zuinig is weet ik niet maar ik kan de dongel wel afregelen zodat deze niet de hele accu leeg trekt. Quote
Sander56 Geplaatst 16 Februari, 2020 Topic Starter Geplaatst 16 Februari, 2020 Sorry er ging even iets mis met het quote Quote
8.3 Geplaatst 16 Februari, 2020 Geplaatst 16 Februari, 2020 6 uur geleden, Sander56 zei: Of mijn dashcam zuinig is weet ik niet maar ik kan de dongel wel afregelen zodat deze niet de hele accu leeg trekt. Dan gaat het wel goed komen. Quote
Sander56 Geplaatst 4 Maart, 2020 Topic Starter Geplaatst 4 Maart, 2020 Vandaag wilde ik mijn dashcam inbouwen met de obd dongle ,helaas zet de obd aansluiting direct tegen het klepje en om in het klepje de zaag te zetten vind ik zonde dus even kijken naar een andere oplossing. Quote
Bram E-Niro Geplaatst 4 Maart, 2020 Geplaatst 4 Maart, 2020 Je kunt de obd stekker uit de houder drukken en dan heb je meer vrije ruimte . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 4 Maart, 2020 Geplaatst 4 Maart, 2020 1 uur terug, Bram E-Niro zei: Je kunt de obd stekker uit de houder drukken en dan heb je meer vrije ruimte . Tja, dat heb ik ook al eens geprobeerd. Nou dacht ik een paar redelijk handige handen te hebben, maar het is me nog niet gelukt. Hoe krijg je die OBD-aansluiting los uit zijn frame, zodat je het ding naar achteren kunt verplaatsen? Quote
8.3 Geplaatst 4 Maart, 2020 Geplaatst 4 Maart, 2020 (aangepast) Links en rechts van de OBD connector clips indrukken en dan kan je connector naar achter duwen. Zie voorbeeld foto. 4 Maart, 2020 aangepast door 8.3 Quote
Hippe lip Geplaatst 5 Maart, 2020 Geplaatst 5 Maart, 2020 Thnx, @8.. Als de auto thuis is ga ik daar nog eens naar kijken. Dacht dat ik daar al naar gezocht had. En komt deze foto van een onderdeel van Ali? Want ik bestel er graag een splitter waarvan ik één van de uitgangen dan weer op de oorspronkelijke plaats terugsteek, zodat de garage nix merkt van mijn splitter en extra aansluiting. Welke moet ik dan hebben, dat die in dat zelfde frame past als de originele stekker? Quote
8.3 Geplaatst 5 Maart, 2020 Geplaatst 5 Maart, 2020 Klopt, het is van deze splitter https://nl.aliexpress.com/item/32841747601.html?spm=a2g0o.store_home.productList_443246497.subject_5 Je garage zal het wel merken, want de connector is wit. Connector past in ieder geval perfect zoals de originele. 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 5 Maart, 2020 Geplaatst 5 Maart, 2020 Thnx. Meteen besteld, maar dan bij een goedkopere leverancier. Had ik meteen budget voor een beetje snellere verzending 1 Quote
Sander56 Geplaatst 7 Maart, 2020 Topic Starter Geplaatst 7 Maart, 2020 Op 4-3-2020 om 22:18, 8.3 zei: Links en rechts van de OBD connector clips indrukken en dan kan je connector naar achter duwen. Daar ga ik mee aan de slag ,bedankt voor je tip Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.