Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als het goed is krijg ik volgende week mijn Niro DynamicPlusLine. Ik las dat Kia/Hyundai Android Auto niet toont in widescreen. Voor het 10.25 inch scherm betekent dit dat Android Auto niet beeldvullend is en aan de rechterkant een Android logo met het gekoppelde apparaat toont. 

Ik kom echter geen Nederlandse klachten hierover tegen. Lopen mensen hier ook tegenaan? Kia/Hyundai zal hiervoor met een software update moeten komen maar ik kan niet vinden of dit probleem onderkent is en/of eraan gewerkt wordt. Apple Carplay zou dit probleem namelijk niet hebben.

ytzd8o2m3cr31.jpg

Geplaatst (aangepast)

Ik weet dat mercedes dit ook niet kan. Moet een update vanuit de fabrikant zijn.Maar zelf Mercedes E klasse(auto van 50k plus)is ook nog niet geupdate.

aangepast door tijdjes123
  • Like 1
Geplaatst

Ik kan het draadje even niet vinden, maar er is ZEKER al over gesproken op dit forum. Even verder zoeken dus.
Eindconclusie lijkt wel dat dit NIET zomaar opgelost gaat zijn...

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hier heb ik via een ander forum een link, waarin vermeldt staat dat in de nieuwste update splitscreen functionaliteit komt i.c.m. android auto. Of je hiermee dan ook het rechter gedeelte mee kunt wegklikken is de vraag, maar dan is het waarschijnlijk wel beter te benutten die ruimte!

Deze update zou een dezer dagen beschikbaar moeten komen. 

Geplaatst

Sins gisteren ook mijn Niro mogen gaan afhalen,en was ook benieuwd naar Android auto en carplay.

Ik ben een android man maar vindt android auto wel tegen vallen op zo een 10,25 inch scherm .

Als ik dan mijn vrouw haren iPhone aansluit dat heeft carplay toch beter voor elkaar.

Geplaatst
Op 29-5-2020 om 11:02, Toby zei:

Sins gisteren ook mijn Niro mogen gaan afhalen,en was ook benieuwd naar Android auto en carplay.

Ik ben een android man maar vindt android auto wel tegen vallen op zo een 10,25 inch scherm .

Als ik dan mijn vrouw haren iPhone aansluit dat heeft carplay toch beter voor elkaar.

Kan je laten zien hoe AA eruit ziet? Nog het nutteloze zwarte vlak aan de zijkant?

Gast edsnijders
Geplaatst

Ja nog steeds een zwarte kant aan rechterzijde helaas

Geplaatst
Op 1-6-2020 om 23:19, Mabion zei:

Kan je laten zien hoe AA eruit ziet? Nog het nutteloze zwarte vlak aan de zijkant?

Ja,heb je eens een groot scherm en dan gebruiken ze er maar 60% van. Heel het met rood omcirkeld is verloren scherm ik overweeg sterk de overstap naar carplay.

IMG_20200603_202703__01.jpg

Geplaatst
15 uur geleden, Toby zei:

Ja,heb je eens een groot scherm en dan gebruiken ze er maar 60% van. Heel het met rood omcirkeld is verloren scherm ik overweeg sterk de overstap naar carplay.

IMG_20200603_202703__01.jpg

Nu is alleen de vraag nog welke versie je hebt van het Kia Infotainment systeem - ik vermoed nog het oude en dus niet de versie waarover hier wordt gesproken: klik

Geplaatst
48 minuten geleden, Mabion zei:

Nu is alleen de vraag nog welke versie je hebt van het Kia Infotainment systeem - ik vermoed nog het oude en dus niet de versie waarover hier wordt gesproken: klik

In je pdf wordt gesproken over de amerikaanse versie. (dat is een 13.x nr terwijl wij net op 12.x zitten) betwijfel dus of het voor ons van toepassing is

Gast edsnijders
Geplaatst

Het probleem is waarschijnlijk ook Android auto is nog niet officieel in Nederland

• 1 jaar later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Ik ga zometeen testen of het helpt als je android auto automatisch start.
ergens in je instellingen kan je kiezen voor split screen of niet . Maar dat heeft bij ons nog niet geholpen. 
ik hoop ook echt dat dit opgelost kan worden . 

• 2 maanden later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Kia heeft op 28 april een display update uitgebracht in the USA die Android Auto naar widescreen zou brengen. Selecteer USA in kia update, en je ziet de update staan. 
Er staan verschillende reacties op internet van US rijders die zeggen dat het werkt, Tot nu toe niet in Europa te zien, daar is alleen de Mei update van de kaart en software.

Ik heb contact opgenomen met Kia NL via facebook, en kreeg snel reactie: geen idee of en wanneer dit naar europa gaat komen. Ik heb geen idee hoe een bedrijf wat dit betreft intern zo disconnected kan zijn, en zo slecht naar zijn klanten luistert - maar helaas zitten we tot nader order nog zonder.  

• Thanks 1
Geplaatst

@Wim72De update is sinds 29 juni 2022 ook uit voor de Gen5W systemen van Europa. Deze is te downloaden via update.kia.com.

Let wel op, dat je de "split screen" functie in de kia instellingen hebt uitstaan. Anders werkt Android Auto wide niet. Ik had dit lege forum draadje bijgehouden Gen5W android auto wide

Geplaatst
On 7/18/2022 at 8:51 AM, SmurfenB said:

@Wim72De update is sinds 29 juni 2022 ook uit voor de Gen5W systemen van Europa. Deze is te downloaden via update.kia.com.

Let wel op, dat je de "split screen" functie in de kia instellingen hebt uitstaan. Anders werkt Android Auto wide niet. Ik had dit lege forum draadje bijgehouden Gen5W android auto wide

Dank, dat is goed nieuws. Ik reageer verder in het andere topic.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...