Soulplayer Geplaatst 27 Mei, 2020 Geplaatst 27 Mei, 2020 Sinds twee weken maken wij gebruik van een E-Niro en dat bevalt ons zeer goed! Ik heb juist nog een vraagje dat ik precies nergens vond. In de auto is er een optie om het slim regeneratief remsysteem te activeren. In plaats van van 0 - 3 remniveau past de auto dit dan zelf aan. Echter staat dit niet standaard aan wat ik raar vind. Wat doen jullie? Staat dit automatische systeem aan of uit? Alvast bedankt voor de tips! Quote
ronnydewit Geplaatst 27 Mei, 2020 Geplaatst 27 Mei, 2020 Linker ‘flipper’ vasthouden (of was het nou de rechter). iig 1 van de twee, de stand blijft bewaard.‘Autootje’ wordt dan blauw als ‘hij’ een voorganger ‘ziet’. Quote
Soulplayer Geplaatst 27 Mei, 2020 Topic Starter Geplaatst 27 Mei, 2020 Ik snap het antwoord niet helemaal . Staat bij jou de automatische modus dan aan als je die flipper aanhoudt? En is dat wat je aanraadt om te doen? Quote
EvilBeegee Geplaatst 27 Mei, 2020 Geplaatst 27 Mei, 2020 Je moet de rechter flipper ingedrukt houden om het op "Auto" te zetten. Ik heb het zelf altijd aan staan, vind het wel prettig.Sent from my Pixel 4 XL using Tapatalk Quote
ThePuffle Geplaatst 27 Mei, 2020 Geplaatst 27 Mei, 2020 Rechterflipper ongeveer twee seconden naar je toe trekken. Dan verandert het symbooltje naar 'auto' of andersom. Deze stand onthoudt de auto automatisch meestal gebruik ik ook de automatische stand Quote
Rokil Geplaatst 16 Juli, 2021 Geplaatst 16 Juli, 2021 Weliswaar een oud onderwerp, maar ik kan de automatische stand wel inschakelen en niet uitschakelen tijdens het rijden. Via de rechterflipper zet ik het aan, maar hiermee kan het niet uit. Ook niet met de linkerflipper. Ligt dit aan de auto, of moet ik dit op een andere manier doen? Quote
Hippe lip Geplaatst 16 Juli, 2021 Geplaatst 16 Juli, 2021 @Rokil Dat lijkt aan jou te liggen. Als ik de rechter flipper even vasthoud, dan schakelt die auto-regen de ene keer aan en de volgende keer uit. Houd je ‘m wel een paar seconden vast? Quote
Rokil Geplaatst 17 Juli, 2021 Geplaatst 17 Juli, 2021 Jazeker, zoals ook in het instructieboekje staat. Tijdens het rijden kan ik het gewoon inschakelen, maar om het uit te zetten moet ik de auto in P zetten. De cruisecontrol was op dat moment niet actief. Ik zal het voor de zekerheid toch straks nog eens proberen en anders maar naar de dealer. Quote
Moos Geplaatst 27 November, 2021 Geplaatst 27 November, 2021 Op 17-7-2021 om 08:54, zei Rokil: Jazeker, zoals ook in het instructieboekje staat. Tijdens het rijden kan ik het gewoon inschakelen, maar om het uit te zetten moet ik de auto in P zetten. De cruisecontrol was op dat moment niet actief. Ik zal het voor de zekerheid toch straks nog eens proberen en anders maar naar de dealer. Ik heb jou laatste bericht in deze topic gelezen. Hoe is dit nu bij jou afgelopen en klopt het uit of inschakelen met de rechter flipper langdurig aantrekken.? Quote
Gerd_NL Geplaatst 27 November, 2021 Geplaatst 27 November, 2021 Bij langdurig aantrekken worden de standen alleen stap voor stap autom. geschakeld ... Quote
Hippe lip Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 10 uur geleden, zei Gerd Bartels: Bij langdurig aantrekken worden de standen alleen stap voor stap autom. geschakeld ... Wat bedoel je met ‘stap voor stap’? Quote
Gerd_NL Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 Ik kan dan op het display zien hoe van 3 naar 2 naar 1 wordt geschakeld... Quote
Rokil Geplaatst 28 November, 2021 Geplaatst 28 November, 2021 13 uur geleden, zei Moos: Ik heb jou laatste bericht in deze topic gelezen. Hoe is dit nu bij jou afgelopen en klopt het uit of inschakelen met de rechter flipper langdurig aantrekken.? Ik ben ermee bij de dealer geweest en deze heeft iets gerest. Nu kan ik het weer bedienen zoals het hoort. Het lag dus gelukkig niet aan mij, maar aan de auto.... Quote
Hippe lip Geplaatst 29 November, 2021 Geplaatst 29 November, 2021 Op 28-11-2021 om 11:31, zei Gerd Bartels: Ik kan dan op het display zien hoe van 3 naar 2 naar 1 wordt geschakeld... @Gerd Bartels Dan hebben we het niet over hetzelfde. Als je die rechter flipper lang (nog langer) vasthoudt, dan wordt de functie ‘AUTO’ van het ‘slim regeneratief remsysteem’ van de auto aan of uit geschakeld. Dat betekent dat de auto zal afremmen als die een voertuig voor zich ziet afremmen. Als die functie uit staat remt je auto dan niet af. Zie het instructieboekje op pagina 6-21. Quote
Hippe lip Geplaatst 29 November, 2021 Geplaatst 29 November, 2021 Op 28-11-2021 om 11:31, zei Gerd Bartels: Ik kan dan op het display zien hoe van 3 naar 2 naar 1 wordt geschakeld... @Gerd Bartels Dan hebben we het niet over hetzelfde. Als je die rechter flipper lang (nog langer) vasthoudt, dan wordt de functie ‘AUTO’ van het ‘slim regeneratief remsysteem’ van de auto aan of uit geschakeld. Dat betekent dat de auto zal afremmen als die een voertuig voor zich ziet afremmen. Als die functie uit staat remt je auto dan niet af. Als het aan staat zie je in het blokje onderin je display achter het stuur 1, 2 of drie pijltjes (afhankelijk van je instelling) en daaronder de tekst ‘AUTO’. Als het uit staat, staat daar iets anders. Ik ben even kwijt wat er dan wel staat, maar dat was een voor mij nogal onbegrijpelijke tekst in het begin. Het duurde even voordat ik erachter was dat dit betekende dat het automatisch afremmen dan uit staat. Zie het instructieboekje pagina 6-21. Quote
Gerd_NL Geplaatst 29 November, 2021 Geplaatst 29 November, 2021 (aangepast) OK, ik ga me informeren! Ik denk dat er een verschil is tussen EV en HEV. In mijn HEV/PHEV handboek staat: OPMERKING Het voertuig komt niet volledig tot stilstand als u de paddle shifter gebruikt. Als het Regen B-vermogen lager is, rijdt het voertuig langzaam, ongeveer 10 km/u. Trap het rempe‐ daal in om volledig tot stilstand te komen. 29 November, 2021 aangepast door Gerd Bartels Quote
Hippe lip Geplaatst 30 November, 2021 Geplaatst 30 November, 2021 Op 29-11-2021 om 21:32, zei Gerd Bartels: Ik denk dat er een verschil is tussen EV en HEV. In mijn HEV/PHEV handboek staat: Jij speelt vals. We zitten hier toch op het e-Niro-forum…? 1 Quote
stanley18 Geplaatst 2 December, 2021 Geplaatst 2 December, 2021 Bij de e-Niro kom je met de linker pedaal helemaal tot stilstand als je deze ingetrokken houdt. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat ook in de 'auto'-stand kan. Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Quote
Hippe lip Geplaatst 3 December, 2021 Geplaatst 3 December, 2021 12 uur geleden, zei stanley18: Bij de e-Niro kom je met de linker pedaal helemaal tot stilstand als je deze ingetrokken houdt. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat ook in de 'auto'-stand kan. Als je ‘linker peddel’ (achter het stuur) bedoelt klopt dat. En het maakt daarbij niet uit in welke stand het automatische remsysteem staat. Ik gebruik die linker flipper bij elke rit. Ook om gewoon wat af te remmen. Je kunt, om dat afremmen wat te doseren, je gaspedaal wat intrappen terwijl je die linker flipper vasthoudt. Op die manier krijg je een echte ‘one pedal drive’, helemaal totaan stilstand. Dat werkt erg fijn als je bv op een rood stoplicht af rijdt. 1 Quote
Hitmark Geplaatst 3 December, 2021 Geplaatst 3 December, 2021 Dat Automatisch remmen werk super, en remmen met het hendeltje is heerlijk. Als ik in de Picanto stapt moet ik helemaal afkicken. Auto went heel snel, ik wil niet meer terug naar benzine hoor... nadeel dat mijn vrouw ook steeds minder vaak wilt terug wisselen.. Quote
gjcvro Geplaatst 3 December, 2021 Geplaatst 3 December, 2021 Ik moet er toch echt aan wennen omdat de auto in andere omstandigheden anders reageert. Normaal weet je precies hoe hard je auto afremt en wanneer je op de rem over moet gaan, maar in de auto stand wisselt dat en dat geeft me nog geen vertrouwen. Dus ik heb het na een paar dagen uitgezet. Later nog maar eens kijken of het went. Kijken of het prettiger werkt als hij bijvoorbeeld altijd en 3 staat. Ik heb een paar dagen met een elektrische motor rondgereden en daarmee kon je perfect doseren hoe hard je afremde en doordat je met je gas kunt spelen en remmen tegelijk voelde dat een stuk natuurlijker aan. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.