Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Een vraag voor de e-Niro bezitters, ik moet nog 2 maandjes wachten:

Kun je met het rempedaal ook goed regeneratief remmen? Zodat het eerste stuk van het pedaal remmen op de accu is en bij verder indrukken dat de frictieremmen erbij komen? Misschien zelfs brake-by-wire, zoals de Audi, of is het pedaal nog gewoon verbonden met de remcilinder?

Reden: Ik ben geen voorstander van single-pedal driving en heb liever zelf de controle. Zeker wanneer ik spontaan hard moet remmen heb ik liever mijn voet al op het juiste pedaal... Maar ieder zijn voorkeur uiteraard!

Geplaatst

Ik heb dit in de Leaf gehad, qua rijden wel aardig maar ik vond dat je het systeem te hard liet vertragen. Bij een kleinere vertraging rol je langer door, wordt er minder energie omgezet en ben je gewoon zuiniger. Een tweede reden (voor mij) om er vanaf te zien was dat de kruipfunctie verdween, die vind ik juist fijn. Je hoeft overigens niet bang te zijn dat je de rem niet kunt vinden, die reflex blijft heus wel bewaard. Gelukkig kan iedereen het doen zoals hij of zij het wil. 

Geplaatst
47 minutes ago, Sigmasailor said:

Je hoeft overigens niet bang te zijn dat je de rem niet kunt vinden, die reflex blijft heus wel bewaard. Gelukkig kan iedereen het doen zoals hij of zij het wil. 

Ik ben niet bang dat ik hem niet kan vinden, maar ik vind het een dom systeem wat in zeldzame gevallen gevaarlijk kan zijn. Stel je remt al redelijk hard af met je linkerflipper en plots remt het verkeer voor je sterk af. Dan moet je je voet verplaatsen en de rem intrappen. Ik heb hem liever al boven het juiste pedaal. Scheelt een groot deel van een seconde. OK, de auto heeft zelf ook AEB, maar toch...

Ik hoop dus dat met het rempedaal hetzelfde effect is te bereiken als met de linkerflipper: zonder de frictieremmerij te gebruiken toch flink afremmen op de accu (en wanneer nodig snel meer vertraging via de frictieremmen).

Geplaatst

Ik denk van wel, was bij de Leaf in ieder geval wel zo. Ik zou die nieuwe systemen toch een kans geven. Ik ga zelf alles uitproberen maar moet nog twee weken geduld hebben.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ja hij gaat regeneratief remmen, echter de dosering is makkelijker te regelen met de fippers.

Als je liever je voet al op het juiste pendaal heb dan kan je natuurlijk ook regeneratief op automaatisch zetten.

Dan kijk de auto vooruit en remt maximaal regeneratief af.

Bij mij staat regeneratief normaal op 0 om maximaal te kunnen uitrijden.

Bij het naderen van een rempunt uitrijden en met links remkracht instellen gaat na verloop van tijd automatisch.

Rechter voetje kan dan toch wel boven het rempendaal hangen. Die gebruik je toch om de auto echt tot stilstand te brengen.

Geplaatst

Ben ik nou de enige die de automatische setting voor regen gebruikt? Dan is ie gekoppeld aan de ACC. Dus bij gas loslaten op lege weg resulteert het in nauwelijks regen. Maar als je gas loslaat bij het naderen van een rotonde en er rijdt iemand voor je dan gaat ie naar de maximale stand. Is even wennen maar ik heb de flippers al een maand niet meer aangeraakt.

Geplaatst

Auto stand en op 2. Ideaal

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb net ontdekt hoe je de auto stand eraf moet halen.  Eens zien of dat bevalt. Wat mij betreft remt de auto stand te hard, met wat aniticeren of stand  1.moet je verder kunnen komen (hoop ik).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...