Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Is het mogelijk PDW (afstandswaarschuwing vooruit/achteruit) standaard aan te hebben bij elke rit?

Op dit moment gaat ie niet standaard aan bij het starten van de auto. Als ik hem dan in zijn R zet gaat ie aan. Vervolgens schakel ik dan naar zijn D en blijft hij aan staan.

Echter als de auto weer uit gaat en weer aan staat PDW weer uit (totdat ik naar zijn R draai).

IMG_1582.JPG

aangepast door Zoef de Haas
Geplaatst
1 minuut geleden, King Niro zei:

volgens mij is deze knop alleen bedoeld voor het UITZETTEN van de sensoren VOOR. 

Ik begreep juist dat deze is voor de sensoren achter voor wanneer je bijvoorbeeld een fietsenrek achterop hebt staan. 

Heb het zelf nog niet geprobeerd overigens, maar de dealer gaf aan dat voor wel aan blijft wanneer je deze knop gebruikt.

Geplaatst (aangepast)

Zodra je hem in zijn R zet gaat de PDW aan en gaat het lampje aan. Zodra je hem dan zijn D zet blijft deze aan. Zet je de motor uit en dan weer aan blijf ie idd geactiveerd. Echter als je boven een bepaalde snelheid komt (ik dacht 30km/u) dan deactiveert ie en gaat pas weer aan als je hem in zijn R zet of handmatig op de knop drukt. 

Op deze manier blijft ie dus nu continue aan en moet je hem dus handmatig activeren of eerst in zijn R zetten. 

aangepast door Zoef de Haas
Geplaatst
4 uur geleden, yvdhaak zei:

Ik begreep juist dat deze is voor de sensoren achter voor wanneer je bijvoorbeeld een fietsenrek achterop hebt staan. 

Heb het zelf nog niet geprobeerd overigens, maar de dealer gaf aan dat voor wel aan blijft wanneer je deze knop gebruikt.

duidelijk. heb ik het verkeerd om begrepen. 

Geplaatst
3 uur geleden, Zoef de Haas zei:

Zodra je hem in zijn R zet gaat de PDW aan en gaat het lampje aan. Zodra je hem dan zijn D zet blijft deze aan. Zet je de motor uit en dan weer aan blijf ie idd geactiveerd. Echter als je boven een bepaalde snelheid komt (ik dacht 30km/u) dan deactiveert ie en gaat pas weer aan als je hem in zijn R zet of handmatig op de knop drukt. 

Op deze manier blijft ie dus nu continue aan en moet je hem dus handmatig activeren of eerst in zijn R zetten. 

OK. Maar waarom wil jij hem dan continu aan hebben ?

• Like 1
Geplaatst

Als ik hoger dan 30km/u rij dan hoeft ie natuurlijk niet aan. Maar op het moment dat ik thuis kom en ga parkeren, en dus zacht rij, zou het fijn zijn om hem automatisch aan te hebben. 

Je zou verwachten dat als hij aanstaat onder de 30km/u en je komt er boven dat hij uitschakelt maar kom je dan weer in de range van 30km/u of minder zou ie weer aan moeten springen. Dat laatste is dus niet het geval. Eenmaal automatisch uitgeschakeld doordat je harder rijdt dan 30km/u dan blijft ie uit. 

Geplaatst

Ik meen me te herinneren dat er auto's zijn die dit wel doen, waarbij dit als ZEER hinderlijk werd ervaren. Want als je dan achter een auto staat bij een verkeerslicht of in een file gaan de sensoren dus continue over de flos.

Het idee van achteruit, dan aan tot V>30kmh vind ik eigenlijk niet eens zo stom. En wil je ze aan bij vooruit insteken dan is 1 toetsdruk toch voldoende?

Geplaatst

Nu ik er zo over nadenk en jouw argument lees kan ik me idd wel voorstellen dat het uitgezet wordt nadat je de 30km/u hebt bereikt.

Jouw voorbeeld bij het stoplicht zou mij ook zeker irriteren. Dus kan me idd voorstellen dat ze dit "by design" zo hebben gemaakt. 

Ik laat het hier wel bij! Thanks allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...