Flying_Dutchman Geplaatst 31 Juli, 2020 Geplaatst 31 Juli, 2020 Hoi, Ik ben net de trotse eigenaar van een nieuwe PHEV 2020. Nu wil ik wat inbouwen en daarvoor moet ik onder/in het dashboard zijn. Is er ergens documentatie die duidelijk laat zien hoe het dashboard open kan, hoe je bijvoorbeeld achter de displays kan komen? Dank je wel. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 1 Augustus, 2020 Topic Starter Geplaatst 1 Augustus, 2020 Ik heb het gevonden! Niet voor het 2020 model maar zeker goed genoeg voor wat ik wil. http://www.kniro.net/crash_pad-1434.html Quote
gjcvro Geplaatst 1 Augustus, 2020 Geplaatst 1 Augustus, 2020 Ik ben dan wel benieuwd wat je wil inbouwen dat je echt in het dashboard moet zijn. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 1 Augustus, 2020 Topic Starter Geplaatst 1 Augustus, 2020 Ik zoek de constante 12V, de geschakelde 12V (en massa), voor aansluiting van een dashcam. Na bestudering van de service manual blijk je relatief gemakkelijk in de linker hoek te kunnen komen, bij het zekeringskastje. Ik hoop daar de aansluitingen te vinden. Ben dat nu aan het bestuderen. In mijn vorige auto haalde ik dat achter de radio weg, maar dat is met deze auto een bijna onbegonnen actie, en ook niet nodig. Quote
Gerd_NL Geplaatst 1 Augustus, 2020 Geplaatst 1 Augustus, 2020 Ik heb het in de dakverlichting afgetapt: Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 1 Augustus, 2020 Topic Starter Geplaatst 1 Augustus, 2020 (aangepast) Dat is slim!! Niet aan gedacht..... Dank je wel voor de tip. Ga direct uitzoeken of dit wat is (ik heb de 3-aderige hardwire kit om ook tijdens parkeren op te nemen zonder dat de accu leeg loopt). 1 Augustus, 2020 aangepast door Flying_Dutchman Quote
Gerd_NL Geplaatst 1 Augustus, 2020 Geplaatst 1 Augustus, 2020 Voorzichtig met de schroeven van de dakverlichtig, die klemblokjes achter verdwijnen snell in de dak ... Quote
gjcvro Geplaatst 1 Augustus, 2020 Geplaatst 1 Augustus, 2020 Dit gaat ook over een dsahcam en het aansluiten: Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 1 Augustus, 2020 Topic Starter Geplaatst 1 Augustus, 2020 5 uur geleden, Gerd Bartels zei: Voorzichtig met de schroeven van de dakverlichtig, die klemblokjes achter verdwijnen snell in de dak ... Dat is onmogelijk. Er zit een stevige koudschuim kraag rondom het gat voor de verlichtingsunit. Er zit wel een constante 12V aan die unit maar geen geschakelde (ACC). Dus ik haal de spanning vanaf de zekeringskast links onder het dashboard. Toch bedankt voor de tip. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 1 Augustus, 2020 Topic Starter Geplaatst 1 Augustus, 2020 5 uur geleden, gjcvro zei: Dit gaat ook over een dashcam en het aansluiten: Wie verwacht er nu onder dit topic iets over dashcams ... Dank je wel voor de verwijzing. Ik had zelf de spare zekering linker rij 2e van onderen gepakt voor constant 12V. Deze 10A zekering vervangen door zo'n kabel met ingebouwde zekering van 5A (van Viofo). Quote
Gerd_NL Geplaatst 1 Augustus, 2020 Geplaatst 1 Augustus, 2020 (aangepast) Ik heb daar 12V constant en geschakeld. En de gat is lekker vrij. De schroeven zitten in blokjes, die in de vierkante gaten zitten. 1 Augustus, 2020 aangepast door Gerd Bartels Quote
HenkM Geplaatst 2 Augustus, 2020 Geplaatst 2 Augustus, 2020 5 uur geleden, Gerd Bartels zei: De schroeven zitten in blokjes, die in de vierkante gaten zitten. In mijn FE is inderdaad zo'n blokje verdwenen in de koker . Ondanks dit zat de lamp unit toch rotsvast na montage (met 1 schroef. Bij de PHEV ben ik wat voorzichtiger geweest . Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 2 Augustus, 2020 Topic Starter Geplaatst 2 Augustus, 2020 14 uur geleden, Gerd Bartels zei: Ik heb daar 12V constant en geschakeld. Oh..., welke is dan de geschakelde? Ik heb met een multimeter alle kabels t.o.v. het chassis gemeten. Bij het éénmaal indrukken van de start-knop (radio gaat dan spelen) vond ik geen verandering op de aansluitingen, ook niet na 2x (auto klaar om te rijden). Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 2 Augustus, 2020 Topic Starter Geplaatst 2 Augustus, 2020 Aanvulling: Grote stekker: - zwart is massa - rood is 12V constant - geel is niets - geel/bruin geeft tussen de 7 en 9 volt, schommelt, geen idee of dit gelijkspanning is of gepulst. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.