Hippe lip Geplaatst 19 September, 2020 Geplaatst 19 September, 2020 (aangepast) Op 17-9-2020 om 20:28, Flying_Dutchman zei: https://www.k5optimastore.com/ PS: wat vind je van de camera-wisser? Ziet er idd sjiek uit! Wel een kostbare grap overigens. Heb je de volledige 7-delige set daar besteld voor $81,95? En welke wisser bedoel je? Edit: Nou zie ik het. Je hebt zo’n tandenborstelsetje op je achterruitenwisser. Ik vind dat meesterlijk bedacht. Nou ben ik benieuwd hoe dat ding zich gaat houden. Ergens las ik van iemand waar dat ding al gebarsten was. Kan mss minder goed tegen teveel warme zomer en vorst? Dat kan een probleem zijn doordat het 3D-print is. Spuitgieten zou een stuk steviger zijn, maar ws ook veel te duur omdat je er dan een mal voor moet maken. 19 September, 2020 aangepast door Hippe lip Quote
HenkM Geplaatst 19 September, 2020 Geplaatst 19 September, 2020 Dat wissertje werkt hier prima. In de wasstraat haal ik hem er effe van af. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 20 September, 2020 Geplaatst 20 September, 2020 16 uur geleden, Hippe lip zei: Ziet er idd sjiek uit! Wel een kostbare grap overigens. Heb je de volledige 7-delige set daar besteld voor $81,95? Ja, omgerekend was het 72 euro. Stelt niet zoveel voor als je de aanschafprijs van de auto in ogenschouw neemt 16 uur geleden, Hippe lip zei: Nou zie ik het. Je hebt zo’n tandenborstelsetje op je achterruitenwisser. Ik vind dat meesterlijk bedacht. Nou ben ik benieuwd hoe dat ding zich gaat houden. Ergens las ik van iemand waar dat ding al gebarsten was. Kan mss minder goed tegen teveel warme zomer en vorst? Dat kan een probleem zijn doordat het 3D-print is. Spuitgieten zou een stuk steviger zijn, maar ws ook veel te duur omdat je er dan een mal voor moet maken. We gaan het meemaken. Het originele kapje heb ik veilig weggelegd en kan zo weer terug als deze borstel het eventueel mocht begeven. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 20 September, 2020 Geplaatst 20 September, 2020 14 uur geleden, HenkM zei: Dat wissertje werkt hier prima. In de wasstraat haal ik hem er effe van af. Goeie tip!! Dank je wel. Quote
Hippe lip Geplaatst 22 September, 2020 Geplaatst 22 September, 2020 (aangepast) Op 20-9-2020 om 09:52, Flying_Dutchman zei: Ja, omgerekend was het 72 euro. Stelt niet zoveel voor als je de aanschafprijs van de auto in ogenschouw neemt het blijven 72 euro's, of je er nu een auto of een pak hagelslag bij koopt. Het bedrag blijft identiek.... 22 September, 2020 aangepast door Hippe lip Quote
Sigmasailor Geplaatst 23 September, 2020 Geplaatst 23 September, 2020 Ach, ik kan me een oud topic herinneren waar iemand 2000 euro heeft uitgeven om zijn Kia broem, broem geluiden te laten maken; ieder zijn ding denk ik. Wat kosten die ‘small wraps’ (ook ‘echt’ nodig) ook al weer? 1 Quote
Level42 Geplaatst 5 Oktober, 2020 Geplaatst 5 Oktober, 2020 (aangepast) Is dit niet dezelfde set? De voor en achter logo’s zijn even groot dus dat lijkt me correct oor de Niro. De Ali setjes van 7 stuks hebben allemaal een kleiner logo voor de achterklep. https://www.ebay.nl/itm/174232410211 46 euro incl. verzending vind ik nog een stuk beter dan 72 euro..... overigens zijn de logo’s voor de wielen en het stuur VEEL beter van kwaliteit dan de goedkope AliExpress setjes.... 1e foto is “Koreaanse set, 2e Ali.....let op de afwerking van de K op de kleine emblemen.... 5 Oktober, 2020 aangepast door Level42 Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 6 Oktober, 2020 Geplaatst 6 Oktober, 2020 De emblemen uit Amerika zijn gemaakt voor Cooltrade General Trading Company. Wie de daadwerkelijke fabrikant is is onbekend. Ik ben afgegaan op feedback van mensen over de kwaliteit van de emblemen. Een paar tientjes duurder boeit me dan niet. De nieuwe emblemen plakken wel veel krachtiger dan de originelen. Het verwijderen van de nieuwe zal eerder tot schade leiden dan bij de originelen: die lagen er binnen een minuut af. Geen beschadiging te zien aan de lak of het embleem. Ik heb ook het embleem "NIRO" en "ECO plug-in" verwijderd. Vooral dat blauwe rondom het woord ECO vloekt nogal met de rode lak. De achterkant ziet er nu perfect uit. #trotsopmijnauto 1 Quote
Level42 Geplaatst 6 Oktober, 2020 Geplaatst 6 Oktober, 2020 Ja je hebt een punt. Ik denk dat die Koreaanse in ieder geval van een stuk betere kwaliteit zijn dan de AliExpress dingen. De emblemen op de achterklep die jij noemt, daar ga ik een verzoekje voor indienen bij de dealer om die sowieso er al niet bij te leveren..... ben het met je eens, hou strakker hoe mooier ! Quote
Stef919 Geplaatst 24 November, 2020 Geplaatst 24 November, 2020 De emblemen uit Amerika zijn gemaakt voor Cooltrade General Trading Company. Wie de daadwerkelijke fabrikant is is onbekend. Ik ben afgegaan op feedback van mensen over de kwaliteit van de emblemen. Een paar tientjes duurder boeit me dan niet. De nieuwe emblemen plakken wel veel krachtiger dan de originelen. Het verwijderen van de nieuwe zal eerder tot schade leiden dan bij de originelen: die lagen er binnen een minuut af. Geen beschadiging te zien aan de lak of het embleem. Ik heb ook het embleem "NIRO" en "ECO plug-in" verwijderd. Vooral dat blauwe rondom het woord ECO vloekt nogal met de rode lak. De achterkant ziet er nu perfect uit. #trotsopmijnauto Hoe heb je die emblemen op de achterkant eraf gekregen? Gaat dat netjes? Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote
Stef919 Geplaatst 24 November, 2020 Geplaatst 24 November, 2020 Ik heb ze besteld via K5OptimaStore.com (7 piece set) en laten monteren door Wrap Destination uit 't Hoofddorpse. Alle originele badges werden eerst verwijderd, inclusief stuur en wielen en daarna de K badges geplaatst. Kreeg ik netjes op een plaatje mee. Ook de Niro letters en Electric badge laten verwijderen. Ze waren in 10 minuten klaar en alles zit 100% strak / netjes / degelijk vast. Kwaliteit van de badges is ronduit prima. Benodigdheden door hen gebruikt: hete luchtpistool en krachtige ontvetter. Heel licht zag je direct ná verwijderen van de letters en de electric badge wat kleurverschil (auto 1 jaar oud, dus 1 jaar lak blootgesteld aan weer en wasstraat. Twee wasbeurten verder en ook dit verschil was verdwenen en zie je er niets meer van. Alsof ze er nooit op hebben gezeten.Wat was je kwijt voor het plaatsen van die logo's? Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote
Level42 Geplaatst 25 November, 2020 Geplaatst 25 November, 2020 Ik heb net deze set besteld. Er staat niet bij dat ze voor de Niro geschikt zijn maar ik heb de maten gecontroleerd en ze kloppen allemaal. Dat gratis verzenden kun je in NL echter wel vergeten. Dit is nu de tweede Koreaanse eBay verkoper die zegt dat De Nederlandse overheid zendingen vanuit Korea verboden heeft vanwege Corona. Dat is grote onzin natuurlijk want je kan wel van alles uit China enzo ontvangen. Maar goed, ze vroegen dus 16 dollar verzendkosten om per DHL te kunnen versturen want dat zou wel gaan.....waarom pakketjes vanuit Korea dan wel via DHL in ons land binnen mogen is me een raadsel....maar goed, ik wil die dingen en het is nog steeds goedkoper dan dezelfde logo’s uit Amerika laten komen want ik bent er van overtuigd dat het dezelfde zijn. https://www.ebay.nl/itm/150947653934 Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 25 November, 2020 Geplaatst 25 November, 2020 (aangepast) 14 uur geleden, Stef919 zei: Hoe heb je die emblemen op de achterkant eraf gekregen? Gaat dat netjes? Ik heb er een plastic spatel onder gezet en dan langzaam steeds meer kracht gezet. Op een gegeven moment knalt er iets los. Er zitten 2 pennen (onder de stok van de K en symmetrisch aan de andere kant) aan het embleem die in iets geklikt zijn. Beter is het om de bekleding aan de binnenkant van de achterklep te verwijderen en dan de pinnen af te knippen: dan valt het embleem er zo af. 25 November, 2020 aangepast door Flying_Dutchman Quote
Stef919 Geplaatst 25 November, 2020 Geplaatst 25 November, 2020 Ik heb er een plastic spatel onder gezet en dan langzaam steeds meer kracht gezet. Op een gegeven moment knalt er iets los. Er zitten 2 pennen (onder de stok van de K en symmetrisch aan de andere kant) aan het embleem die in iets geklikt zijn. Beter is het om de bekleding aan de binnenkant van de achterklep te verwijderen en dan de pinnen af te knippen: dan valt het embleem er zo af.Thanks. Bedoelde vooral de logo's 'hybrid' en 'niro'. Lukt dat zonder lakschade? Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 25 November, 2020 Geplaatst 25 November, 2020 15 minuten geleden, Stef919 zei: Thanks. Bedoelde vooral de logo's 'hybrid' en 'niro'. Lukt dat zonder lakschade? Ja hoor. Als het met de spatel niet lukt gewoon je nagels eronder en langzaam kracht opbouwen. Die emblemen zitten met een plakkit vast welke langzaam los laat. Is 100% schadevrij te doen. Zelfs de emblemen bleven heel ! Quote
Level42 Geplaatst 25 November, 2020 Geplaatst 25 November, 2020 Heb video’s gezien dat ze een visstand er achter langsheen met een “zaagbeweging”. Gelukkig heeft de dealer de Niro en EV logo’s er al afgehaald voor aflevering.... Quote
Hippe lip Geplaatst 25 November, 2020 Geplaatst 25 November, 2020 53 minuten geleden, Level42 zei: Heb video’s gezien dat ze een visstand er achter langsheen met een “zaagbeweging”. Gelukkig heeft de dealer de Niro en EV logo’s er al afgehaald voor aflevering.... Grappig om te lezen. Ik deed dat al met een aantal auto's hiervoor: zo ongeveer alle 'bordjes' eraf laten halen vóór aflevering. Dacht ik daarmee de enige zou zijn, maar hier op het forum ben ik het al een paar keer tegengekomen. Het enige dat ooit mocht blijven zitten waren de twee chevrons op de achterklep van mijn Citroëns. Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 25 November, 2020 Geplaatst 25 November, 2020 3 uur geleden, Level42 zei: Heb video’s gezien dat ze een visstand er achter langsheen met een “zaagbeweging”. Gelukkig heeft de dealer de Niro en EV logo’s er al afgehaald voor aflevering.... Dan loop je toch een risico op krassen, denk ik, door het heen en weer halen. Ik kreeg de emblemen en de kit er met mijn nagels zo af (de kit bleef aan het embleem plakken, dus de lak kwam er schoon onder vandaan). Toegegeven, toen ik het eraf haalde was het ver boven de 25 graden: de achterklep had lekker in de zon gebakken. Quote
ThePuffle Geplaatst 25 November, 2020 Geplaatst 25 November, 2020 Hde truuk is het logo verwarmen met een föhn, dat maakt de lijn zachter. Vervolgens met een visdraadje achter het logo lamgs gaan. Hou daarbij de uiteinden van het draadje naar je toe en beweeg van boven naar onderen (zagen) en ga rustig van rechts naar links. komt ie onvoldoende los? Iets warmer maken. De lak kan er wel tegen. eventueel lijmresten voorzichtig verwijderen met lijmoplosser op een doekje. Soms kan je ze ook weghalen met de binnenkant van je duim, de lijm rult dan. 1 Quote
Cobo Geplaatst 27 November, 2020 Geplaatst 27 November, 2020 Op 1-9-2020 om 16:44, yvdhaak zei: Het wordt er wel 'unieker' van. Ik zie de e-Niro echter nog niet als een doorsnee auto. Ondanks dat het (mede met de gewone Niro) de best verkochte auto is van augustus 2020, zie ik er dagelijks nog steeds niet veel rijden (in tegenstelling tot de Model 3). Toen ik in 2014 mijn Volvo V40 met 14% bijtelling kreeg, struikelde je over die auto's, maar bij de Niro heb ik dat idee/gevoel nog niet. Quote
J8W8 Geplaatst 16 Februari, 2021 Geplaatst 16 Februari, 2021 https://www.kiaclub.nl/uploads/garage_images/monthly_2020_07/DF6F244D-6315-4226-B82B-E1B0A3EB48FA.jpeg.8a0454e0a3061a35909c6bbc6b209b95.jpeg De kleur is goed, alleen nog op de auto plakken. Met plastidip gedaan en de blanke lak van plastidip eroverheen, uiteindelijk ook nog met een 2K blanke lak eroverheen (laag of 3) om een iets hardere buitenkant te creëren. Dit geeft dan ook meer glans en voelt gewoon beter als een plastidip blanke lak! Quote
Jos Bruin Geplaatst 17 Februari, 2021 Geplaatst 17 Februari, 2021 On 8/26/2020 at 11:52 AM, Pieter Haarlem said: Hi! Hebben jullie ervaringen met het vervangen van de KIA emblemen met 'Koreaanse' emblemen zonder letters? Vervang je de emblemen, of gebruik je overlays ? (zie link hieronder) Hebben de e-niro YE20 emblemen extact dezelfde afmetingen als oudere (e)niro versies, of zelfs andere Kia modellen? Zo op het eerste gezicht lijken de 'Ali' emblemen niet zo mooi afgewerkt als die van bijv. EmblemsOnly. Iemand ervaring met online shops ? ( aliexpress linkjes) http://www.emblemsonly.com/metal-skin-k-overlay-emblems-for-kia-suvs/ Waarom zou je dit willen? Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 17 Februari, 2021 Geplaatst 17 Februari, 2021 21 minuten geleden, Jos Bruin zei: Waarom zou je dit willen? Zie de vele antwoorden van vele Kia rijders in dit draadje. - Gewoon leuk - Quote
Sigmasailor Geplaatst 17 Februari, 2021 Geplaatst 17 Februari, 2021 Ik vind dat nieuwe Kia logo ook best wat hebben, zijn die er al? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.