Ga naar inhoud

HELP! Water in auto.


picafan

Aanbevolen Berichten

Ik ervaar al 2 jaar het probleem dat er vocht in mijn auto trekt. Nog niet eerder heb ik mij zover verdiept in het probleem als gisteren en ja hoor gisteren op 2 plekken opgevallen dat het lekt.

1. onder de stoelen onder de bekleding (kleed voelt droog aan maar zodra ik eeop druk begint het nat te worden) meer aan de bestuurderskant dan aan de berijderskant en ten tweede links achter.

Nu de auto van 2012/8 is en niet meer onder garantie valt wil ik dit euvel zelf oplossen naast goede vochtvreters die ik in de auto wil plaatsen. De auto wordt trouwens zeer weinig gebruikt en in de corona tijd helemaal.

-onder de deuren zijn de gaatjes gecontrolleerd en zie ik geen opstopping

- in de wielkasten zie ik een gaatje maar weet niet waarvoor dit bedoeld is, deze is iig vrij.

-onder de auto bij de dorpels zijn er ronde rubbertjes, deze zijn zover ik het weet juist bedoeld om water eruit te laten stromen maar veel voelen nog goed aan en eentje is zwak en als ik iets erin duw dan zal er een gat onststaan wss.

Waar zijn bij deze auto’s de afvoerkanalen die ik kan controleren eigenlijk? Motorkap opengegooid maar zag geen ophoping van bladeren ofzo. Moet hiervoor eea gedemonteerd worden om het te controleren of er iets verstopt is geraakt en hierdoor water eventueel naar binnenstroomt?

Links achter bij de achterlichten (tweede foto) stroomt deze ook beetje bij beetje naar binnen zo jullie kunnen zien op de foto. Waar kan dit naar binnenkomen eigenlijk? Dat bakje is eenvoudig de demonteren maar daarna heb je een hele wand wat wss gedemonteerd moet worden om erbij te kunnen.

 

alvast badankt voor jullie input

 

 

5BD3ADC8-F9EE-468D-ACF1-70ED09DF59DA.jpeg

98B6C21A-2AB2-48A0-8BE9-58ACF584DFDA.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mbt het water voorin; is de folie in de deuren, achter de deurpanelen nog intact?
Toen die bij mijn Aygo niet goed dicht meer bleken had ik ook continu water in de auto, dat vanaf het raam naar binnen liep en door de folie heen achter het deurpaneel door en OP het deurrubber, zo het tapijt in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb even gekeken maar waarschijnlijk komt het van achteren. (2e foto) drupt het over de wielbak onder de achterbank beneden onder de stoelen.

 

alleen hoe deze drupt is vaag, het water wat ik giet stroomt achter de achterlichten weg maar zie nergens een plek waar deze naar binnenkan. Alleen bij de rubbers waar de achterklep sluit.

wss is de afvoer bij de achter onder de bumber bij de wielkasten. Ik heb een vermoeden dat daar een ophoping is en hierdoor water niet makkelijk doorheen kan en hierdoor ophoopt en in die hoek binnenkomt beetje bij beetje/ druppel bij druppel. Is ook geen straal.

hoe krijg ik de afvoer linksachter eigenlijk schoon? Hoe kom ik daar zonder al te veel te slopen?

Verschillende plekken gevontroleerd. bij caravan en de panelen langs de gordels en van voren geen water naar binnen zien dringen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 28-9-2020 om 19:02, Murcielaygo zei:

Mbt het water voorin; is de folie in de deuren, achter de deurpanelen nog intact?
Toen die bij mijn Aygo niet goed dicht meer bleken had ik ook continu water in de auto, dat vanaf het raam naar binnen liep en door de folie heen achter het deurpaneel door en OP het deurrubber, zo het tapijt in.

Bij mij zoals in mijn vorige bericht aangegeven geen druppel te bekennen bij de deuren of het raam.

ik vermoed linksachter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen idee hoeveel actieve leden er zijn, hooguit enkele tientallen.
Maar het "probleem" is hier sowieso dat dit een MERK-forum is, waardoor er minder specifieke kennis aanwezig is dan bij een TYPE-forum.

En dan nog is het bij bijna alle clubs en forums zo dat de echte drijvende kracht meestal maar bij een paar leden ligt. Ik ben zelf jaren lid geweest van diverse autoclubs en -forums, maar dat waren altijd TYPE-clubs .
En DAN is er vaak veel kennis aanwezig. Tot er bijv. een flinke facelift gedaan wordt, waardoor er minder onderlinge verbinding is tussen de modellen EN eigenaren.

Het is fijn dat er een forum is, maar je moet er niet te veel van verwachten. Zelf lees ik bijna alle subforums en als ik ergens iets van kennis over heb probeer ik te helpen, maar heel veel mensen hier komen niet verder dan hun eigen type-subforum. Dus iemand met een Niro leest jouw vraag niet eens, maar zelfs als dat wel zo is zal hij/zij vaak geen antwoord weten...

En ja, Kia is nou eenmaal een beetje een grijzemuizenmerk en heeft een veel minder trouwe schare fans dan VW of specifieke modellen als de Golf of Scirocco om maar wat te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Ik krijg het maar niet opgelost. 99,99% dat de boosdoener linksachter is maar wir kan vertellen waar die waterafvoerleidingen lopen links achter?

ik heb van dat shell zwarte tixophalte gesmeerd waar had vandaan kwam maar gemerkt dat dit super spul niet hard wordt. Het zwelt gewoon op waardoor het alsnog druppelt en een plas veroorzaakt wordt. Binnen onder de matten neemt het water af omdat ik de oorzaak heb kunnen achterhalen, nu dus goede kit vinden (denk siliconenkit van Bison) en de afvoerleidingen controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 maanden later...

Klopt ik heb exact op die plekken ook vocht. De auto is geheel nagekeken met brandslang erop, niets. Bij andere hebben ze gekeken met lucht, nergens wat te bekennen. 

Dan bij garage: misschien komt van airco af. Nou die gebruik ik nooit dus. Het lijkt idd van achter uit te komen want alleen achter voetdeel is vochtig. En wat ik ook gezien heb

water in bak achter waar reservewiel in kan. Daar kan je even dop eruit halen en loopt leeg. Maar nog steeds niet wetende waar rest vandaan komt.

Nu ook gehad dat iedere keer bij bocht maken water klotste, in winter hoorde je het ijs op en neer gaan. Dat heb ik gevonden. De plastic spoiler achter loopt vol.

Hierin 4 gaatjes gemaakt op laagste punten, nou liep het water er zo uit. geen last meer van klotsend water. :-) Mocht je erachter komen waar water vandaan komt hoor ik het graag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...