Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zit de handleiding (alvast ;-) ) door te kijken en ben aan het rondkijken voor een laadpaal.

Nou zag ik in de instellingen dat ik locatiegebonden instellingen kan doen voor het opladen van de auto.  Als ik dit goed begrijp kun je dus instellen dat als je bijvoorbeeld thuis aan de laadpaal hangt dat je daar toch maar met een maximale snelheid standaard oplaad.

Ik schat in dat ik maar zelden met b.v. 11kW zal laden en zal in veel gevallen met veel minder toe kunnen. Als ik die nou standaard lager in kan stellen hoef ik ook niet echt over een loadbalancer na te denken, en zou ik zelfs voor een zo simpel mogelijke laadpaal kunnen gaan. Nadeel van de simpele laadpalen is dat je meestal met wat dipswitches de laadsnelheid aan past. Er zijn er wel dat je het via een app kunt doen, maar die zijn ook vaak weer duurder. Als dat nou softwarematig kan in de auto is dat voor mij ook prima. Zou helemaal ideaal zijn als dat ook nog eens zou kunne via de UVO app? 

Heeft iemand dit wel eens ingesteld bij zijn auto?

image.thumb.png.b615896657145f2364f093a1032cbac0.png

Geplaatst
5 uur geleden, gjcvro zei:

Ik zit de handleiding (alvast ;-) ) door te kijken en ben aan het rondkijken voor een laadpaal.

Nou zag ik in de instellingen dat ik locatiegebonden instellingen kan doen voor het opladen van de auto.  Als ik dit goed begrijp kun je dus instellen dat als je bijvoorbeeld thuis aan de laadpaal hangt dat je daar toch maar met een maximale snelheid standaard oplaad.

Ik schat in dat ik maar zelden met b.v. 11kW zal laden en zal in veel gevallen met veel minder toe kunnen. Als ik die nou standaard lager in kan stellen hoef ik ook niet echt over een loadbalancer na te denken, en zou ik zelfs voor een zo simpel mogelijke laadpaal kunnen gaan. Nadeel van de simpele laadpalen is dat je meestal met wat dipswitches de laadsnelheid aan past. Er zijn er wel dat je het via een app kunt doen, maar die zijn ook vaak weer duurder. Als dat nou softwarematig kan in de auto is dat voor mij ook prima. Zou helemaal ideaal zijn als dat ook nog eens zou kunne via de UVO app? 

Ik heb een e-Niro uit 2019, die heeft niet de UVO-app, maar wel de instellingen via het scherm. Ik heb het niet goed werkend gekregen, omdat de auto mijn huisadres/locatie niet goed herkent. Op de een of andere manier is hij op de oprit de weg ineens kwijt. Soms denkt hij twee huizen verderop te staan, of aan de overkant van de straat. Steeds buiten het bereik van waar hij geïnstrueerd werd om op de timer op te laden. Heb het maar opgegeven. :-(

Geplaatst

hm, dat klinkt niet hoopvol. Enige pluspuntje is dat de auto hier behoorlijk open staat met veel vrije ruimte er om heen voor de gps.

Ik heb nou 2 laders gevonden, 1 met app bediening en instelmogelijkheden en 1 zonder fratsen maar van een wat betrouwbaarder merk, alle twee even duur. Vandaar de twijfel. Als ik het instel gedeelte in de auto kan doen ga ik liever voor het bekendere merk. Als dat echt niet kan wordt het een beetje een gok.

Geplaatst

Ik moet zeggen dat het bij mij juist altijd prima werkt op de oprit. In principe heb ik hem altijd op nachtstroom tijden staan om te laden. Maar ik heb ook wel eens op de lagere laadvermogens staan.

• 9 maanden later...
Geplaatst
Op 31-7-2021 om 11:54, zei gjcvro:

Je kan het inderdaad instellen maar mijn PHEV springt toch regelmatig maar maximum bij de draagbare AC lader. Dat is vervelend omdat dan de stroom kan uitvallen als je maar 5 A hebt.

Geplaatst

Bij de draagbare stel je het toch in op de lader?

En ik heb uiteindelijk thuis de lader gewoon beperkt op 10A per fase. Laden gaat snel genoeg, en in huis kan alles nog gewoon aangezet worden.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...