Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben wel eens benieuwd naar de verschillende invalshoeken van de bezoekers op dit forum wanneer het gaat over vervanging van hun huidige Kia Niro.

Ik doe meestal 3 a 4 jaar met een auto en koop particulier. Rij circa 20K per jaar. Echter mijn huidige auto rijdt zo ontzettend lekker dat ik eigenlijk geen noodzaak zie om deze in te ruilen. Ik heb mijn Kia Niro nu 4,5 jaar maar hij rijdt nog steeds fantastisch. Maar goed, ik zie inmiddels dat de huidige Niro hier en daar is aangepast maar misschien is een e-variant ook te overwegen? (Ik heb echter geen parkeerplaats op eigen grond) Ben al eens langs geweest bij de Kia dealer maar ook die kan mij moeilijk helpen/overtuigen wat wijsheid is. Ik zou heel graag elektrisch willen rijden maar de meer prijs van circa 10K is toch wel wat veel van het goede, ondanks dat je geen Wegenbelasting betaald is dit toch wel een aanzienlijke meerprijs. Bij een benzine prijs van 2 euro de liter kun je voor het prijsverschil  5000 liter benzine kopen, bij een gemiddeld verbruik van 1 op 18,5 (dat is mijn gemiddeld verbruik de afgelopen 4,5 jaar) kan ik daar 92500 km mee rijden. Door de hogere aanschafprijs is ook je verzekering duurder dan de goedkopere normale hybride. Nu heeft mijn dealer een aantal Niro's staan met een behoorlijke korting die iets van het prijs verschil afhalen maar ze hebben ook de plug-in versie staan. 

Naast het prijsverschil twijfel ik ook omdat ik denk dat begin volgend jaar de nieuwe Niro op de markt komt. Is wachten daarop een optie? Kortom, zijn er hier forum leden die ook met deze beslissing bezig zijn, of zijn er hier forum leden welke de beslissing al hebben genomen? Ben gewoon heel benieuwd naar jullie ervaringen en beweegredenen om een bepaalde keuze te maken. 

• Confused 1
Geplaatst (aangepast)

Niro E rond ct 3,5/100km, Niro HEV ct 7,0/100km, dus ct 3,5 verschill, met 20.000 km/jaar => EUR 700/jaar. EUR 10k/700 = 14 jaar.