Aad Paal Posted January 15, 2022 Posted January 15, 2022 Ik heb een Niro-EV die in april 21 geregistreerd is. De chromen lijst die over de hele breedte van het dashboard loopt reflecteert enorm in de zijspiegels. Ik vind dat nogal irritant. Hebben meer mensen deze ervaring? Is er iets aan te doen? Quote
Elhovo Posted January 15, 2022 Posted January 15, 2022 Ik heb dashboard en strip met mat zwart vinyl laten bekleden. Werd gek van die reflecties en mijn vrouw kreeg er migraine van. Ik woon in Spanje dus we hebben hier veel zon 1 Quote
rob2u Posted January 19, 2022 Posted January 19, 2022 Ik herken je ervaring met verblindende reflecties vanaf de chromen strip! Daarom heb ik deze laten wrappen met lichte hout-look kunststof. Lijkt zo een beetje op wat Volvo en Tesla hebben, ziet er erg chique uit (vind ik)! 1 Quote
miata Posted January 30, 2022 Posted January 30, 2022 On 1/15/2022 at 11:19 PM, Elhovo said: Ik heb dashboard en strip met mat zwart vinyl laten bekleden. Werd gek van die reflecties en mijn vrouw kreeg er migraine van. Ik woon in Spanje dus we hebben hier veel zon On 1/19/2022 at 8:10 PM, rob2u said: Ik herken je ervaring met verblindende reflecties vanaf de chromen strip! Daarom heb ik deze laten wrappen met lichte hout-look kunststof. Lijkt zo een beetje op wat Volvo en Tesla hebben, ziet er erg chique uit (vind ik)! Ik heb de e-Niro pas over een paar weken, maar tijdens de proefrit viel ons ook op dat de zilverkleurige strip nogal reflecteert in de ramen en ik heb daar meer over gelezen op diverse forums. Mijn oude was ook om de strips te (laten) wrappen. Ik ben wel benieuwd naar jullie foto's en als jullie het wrappen hebben laten doen, wat de kosten daarvan waren! Quote
Elhovo Posted January 31, 2022 Posted January 31, 2022 9 hours ago, miata said: Ik heb de e-Niro pas over een paar weken, maar tijdens de proefrit viel ons ook op dat de zilverkleurige strip nogal reflecteert in de ramen en ik heb daar meer over gelezen op diverse forums. Mijn oude was ook om de strips te (laten) wrappen. Ik ben wel benieuwd naar jullie foto's en als jullie het wrappen hebben laten doen, wat de kosten daarvan waren! Zo ziet het er bij mij uit. het is niet helemaal goed gedaan want bij de ventilatieopeningen komt het wat los in de hoeken. Omdat ik in Spanje woon geen idee van de prijzen. Ik heb 100 euro betaald en dat is voor hier eigenlijkt e duur maar ik had haast. Quote
miata Posted January 31, 2022 Posted January 31, 2022 11 hours ago, Elhovo said: Zo ziet het er bij mij uit. het is niet helemaal goed gedaan want bij de ventilatieopeningen komt het wat los in de hoeken. Omdat ik in Spanje woon geen idee van de prijzen. Ik heb 100 euro betaald en dat is voor hier eigenlijkt e duur maar ik had haast. Dank je! Dat ziet er "clean" uit! Quote
gjcvro Posted January 31, 2022 Posted January 31, 2022 Ik heb een rol folie van de action gehaald, eens kijken wat ik daar mee kan doen. Al is het maar om het stappen te oefenen. Quote
Hippe lip Posted January 31, 2022 Posted January 31, 2022 20 minuten geleden, zei gjcvro: Ik heb een rol folie van de action gehaald, eens kijken wat ik daar mee kan doen. Al is het maar om het stappen te oefenen. Heeft de Action ook wrapfolie dan? Quote
Murcielaygo Posted January 31, 2022 Posted January 31, 2022 Ik vermoed dat het deze folie is;https://www.action.com/nl-nl/p/cc-zelfklevende-carbonfolie-/Voor dat bedrag kun je altijd een poging wagen... Quote
gjcvro Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 Prima om mee te oefenen en lukt het hier mee is het mooi, lukt het bijna, kan ik altijd nog kijken voor 3M of zo. 1 Quote
Elhovo Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 Let wel op dat er geen lijmlaag aan zit. Als dat een tijdje zit en is opgewarmd in de zon, kan het zomaar zijn dat je het er nooit meer afkrijgt. Quote
Hippe lip Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 1 uur terug, zei Elhovo: Let wel op dat er geen lijmlaag aan zit. Als dat een tijdje zit en is opgewarmd in de zon, kan het zomaar zijn dat je het er nooit meer afkrijgt. “Zelfklevende folie”. Dus ik neem aan dat er wel een lijmlaag achter zit. En het verschil met wrapfolie is dat wrapfolie naar alle kanten kan rekken en dit folie ws niet? Quote
Elhovo Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 2 hours ago, Hippe lip said: “Zelfklevende folie”. Dus ik neem aan dat er wel een lijmlaag achter zit. En het verschil met wrapfolie is dat wrapfolie naar alle kanten kan rekken en dit folie ws niet? Volgens mij werkt vinyli inderdaad op basis van rekken en krimpen en hecht het zich statisch. Als die folie een soort van stickerlaag heeft zou ik er in ell geval niet aan beginnen. een dag in de zon, temperatuur van 40 graden in de auto en alles versmelt met elkaar. Ik zou voor vinyl gaan. Heb zelf gezocht naar mat transparante vinyl om het design effect te behouden maar niet gevonden. Quote
gjcvro Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 9 uur geleden, zei Hippe lip: “Zelfklevende folie”. Dus ik neem aan dat er wel een lijmlaag achter zit. En het verschil met wrapfolie is dat wrapfolie naar alle kanten kan rekken en dit folie ws niet? Inderdaad zit er een soort hechtmiddel op, alleen voelt het niet als erg sterke lijm. Het rekt wel een beetje, ik heb het bij wijze van proef om een computermuis getrokken zonder plooien. Lijkt een beetje op isolatietape, en die kun je meestal nog prima verwijderen. Quote
Hippe lip Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 En is dit het vlak waar ook de airbag achter zit? Dan ben ik benieuwd wat er gebeurt als die klapt. Of die dan wel z’n werk op de juiste manier kan doen. Quote
gjcvro Posted February 1, 2022 Posted February 1, 2022 Nee, voor mij gaat het alleen om de zilveren strip, die in de foto hierboven matgrijs is gemaakt. Quote
Elhovo Posted February 2, 2022 Posted February 2, 2022 12 hours ago, Hippe lip said: En is dit het vlak waar ook de airbag achter zit? Dan ben ik benieuwd wat er gebeurt als die klapt. Of die dan wel z’n werk op de juiste manier kan doen. mmm, dat is een goede vraag. waar moet die airbag zitten dan? Het piano zwart van het dashboard lijkt mij een solido stuk plastic, dus wellicht moet het in zijn geheel wegklappen en dan zou het vinyl geen probleem moeten zijn. Kan me ook niet voorstellen dat het moet breken want dan zou je plastic splinters kunnen krijgen. Quote
Hippe lip Posted February 2, 2022 Posted February 2, 2022 Net ff gekeken in mijn MY19. Daar staan de letters ‘AIRBAG’ in het vinyl van de bovenkant. Daaronder zit die luchtzak dan waarschijnlijk. Er zal wel een scheurlijn in dat vinyl zitten aan de achterkant, zodat het op een ‘voorgeprogrammeerde’ manier openscheurt bij ploffen van die zak. Dat zal bij latere modellen ongetwijfeld op dezelfde plek zitten. Quote
Elhovo Posted February 2, 2022 Posted February 2, 2022 3 minutes ago, Hippe lip said: Net ff gekeken in mijn MY19. Daar staan de letters ‘AIRBAG’ in het vinyl van de bovenkant. Daaronder zit die luchtzak dan waarschijnlijk. Er zal wel een scheurlijn in dat vinyl zitten aan de achterkant, zodat het op een ‘voorgeprogrammeerde’ manier openscheurt bij ploffen van die zak. Dat zal bij latere modellen ongetwijfeld op dezelfde plek zitten. Da's een geruststelling! Bedankt. Quote
rob2u Posted February 2, 2022 Posted February 2, 2022 16 uur geleden, zei gjcvro: Nee, voor mij gaat het alleen om de zilveren strip, die in de foto hierboven matgrijs is gemaakt. Als je mijn foto bedoeld? Dat is niet mat grijs maar een lichte hout finish ! Doet een beetje denken aan de houtlook die Volvo’s of Tesla’s hebben…. Quote
Recommended Posts